InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

innogy a občanské poradny zintenzivňují pomoc lidem ve finanční tísni

13.09.2023
Společný projekt energetické firmy innogy a Asociace občanských poraden (AOP) pomohl v rámci celé České republiky v tomto roce již více než 10 tisícům klientů. Jedná se současně o zákazníky dodavatelů energií napříč trhem. Zejména kvůli rostoucím cenám v důsledku vysoké inflace totiž roste počet lidí, kteří nezvládají splácet své pravidelné závazky. Ze statistik AOP vyplývá, že poradenství pro získání příspěvku na bydlení či dávek okamžité pomoci narostly v meziročním srovnání o 95 %. Spolupráce innogy a AOP bude proto intenzivně pokračovat i nadále, mimo jiné edukací v oblasti úsporných opatření v domácnosti nebo energetické či finanční gramotnosti.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
"Po nepříjemných zkušenostech statisíců zákazníků v posledních dvou letech se jasně ukazuje, že je vhodné mít dodávky energií nasmlouvané od spolehlivé, renomované a finančně silné společnosti, která se dokáže o své zákazníky postarat. Zákazníkům ve finančních problémech poskytujeme individuální konzultace a jsme schopni nastavit třeba splátkové kalendáře. Když zjistíme, že jsou problémy zákazníka hlubší, doporučíme konzultace a poradenství v nejbližší občanské poradně," uvedl David Konvalina, ředitel pro retail a marketing innogy.

Podle AOP je v současnosti výrazným problémem nedostatečný příjem s ohledem na zdražování způsobené vysokou mírou inflace a energetickou krizí. "V našich poradnách registrujeme nárůst počtu klientů, kteří nejsou schopni hradit své závazky. Kvůli vyšším cenám potravin, zboží denní spotřeby a služeb už některým lidem prostě nezbývají peníze na pravidelné platby za bydlení či energie a podobně. Hrozí jim proto pád do dluhové spirály a následná exekuce. Velmi ohroženou skupinou obyvatel jsou zejména senioři, kteří se obecně hůře orientují ve složité situaci," sdělil Hynek Kalvoda, předseda výboru AOP.

Společné aktivity innogy a AOP fungují na celostátní úrovni již dva roky a za tuto dobu se ukázalo, že to byl rozhodně krok správným směrem. "I když v innogy neregistrujeme dramatický nárůst pohledávek, tak například nezaplacené zálohy za energie mohou být často jedním z prvních signálů, že má zákazník nějaké finanční starosti. V takových případech se vždy snažíme se zákazníkem hledat řešení a spolupráce s AOP je velkým přínosem. Tito lidé totiž často ani netuší, že mají nárok na pomoc od státu nebo si ji sami nedokáží vyřídit. Tato efektivní a koordinovaná pomoc může zákazníky zachránit před pádem do dluhové pasti," doplnil David Konvalina.

Právě poradenství v oblasti možné pomoci od státu v poradnách AOP meziročně narostlo o 95 %. "S klienty v prvé řadě hledáme možnosti, jak upravit rodinný rozpočet nebo snížit splátky jejich závazků. Nejčastěji jim pomáháme s vyplněním žádostí o příspěvek na bydlení nebo o jednorázovou dávku mimořádné okamžité pomoci. V závažnějších případech pomáháme s formulováním insolvenčních návrhů a snažíme se informovat také o jiných možnostech řešení jejich dluhů, například formou splátkových kalendářů nebo zastavením či pozastavením exekuce. Bohužel u některých klientů je situace natolik neúnosná, že jim bylo doporučeno podat návrh na povolení oddlužení," zdůraznil Hynek Kalvoda.

Lidé s finančními problémy se často neorientují ve vyúčtování energií, nerozumí svým pohledávkám a dlužním částkám nebo si neumějí správně nastavit priority při splácení. Pokud naznačí své finanční problémy v zákaznických centrech nebo po telefonu, innogy je bude společně s AOP instruovat a hledat pro ně vhodné řešení. Experti v poradnách jim mohou také pomoci s přípravou podkladů k získání konkrétních dávek pomoci od státu.

AOP je nezisková organizace, která působí v ČR od roku 1997. V jednotlivých krajích sdružuje celkem 33 občanských poraden, jejich detašovaných pracovišť a kontaktních míst, jež bezplatně pomáhají lidem v nepříznivých životních situacích.

Zdroj: innogy Energie

Další články z rubriky Domácí

SYRI: Rotace nezaměstnaných je nižší než v minulosti

Dubnová obecná míra nezaměstnanosti na úrovni 3,7 procenta potvrdila strnulost českého trhu práce z posledních let. Od počátku covid-19 krize lze pozorovat nižší počty jak nově evidovaných uchazečů o práci, tak odchozích z nezaměstnanosti, říká ...

Náčelník Generálního štábu AČR Karel Řehka navštívil vrtulníkáře v Polsku

Od ledna tohoto roku je v Polsku nově nasazena naše vrtulníková jednotka (Heli Unit). Stočlenný tým z 22. základny vrtulníkového letectva s modernizov ...

Úřad práce: Nezaměstnanost v dubnu klesla na 3,7 procenta, pomohl rozjezd sezónních prací

Úřad práce České republiky evidoval k 30. 4. 2024 celkem 280 078 uchazečů o zaměstnání, o 8 545 méně než v březnu a o 18 395 více než v dubnu 2023. Po ...

Neziskové organizace obdrží 55 milionů na podporu bezbariérového bydlení, značení turistických tras i přeshraniční spolupráce

Rovných 55 milionů korun schválilo letos Ministerstvo pro místní rozvoj na podporu 29 projektů nestátních neziskových organizací. Projekty neziskovek ...

Petiční výbor Poslanecké sněmovny projednal výroční zprávu ombudsmana za rok 2023

Členy petičního výboru s výroční zprávou za loňský rok seznámili oba představitelé úřadu veřejného ochránce práv. Ombudsman Stanislav Křeček poukázal ...

Doporučujeme



Pátek 10.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »