InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Auto moto

ŠKODA Motorsport testuje novou generaci vozu ŠKODA FABIA Rally2

17.02.2022
Zatímco současný vůz ŠKODA FABIA Rally2 evo odstartoval do sezóny 2022 vítězstvím v kategorii WRC2 na Rallye Monte Carlo, vývoj nástupnického modelu je již v plném proudu. ŠKODA Motorsport nedávno testovala novou generaci vozu ŠKODA FABIA Rally2 v extrémních zimních podmínkách na severu Finska. Při teplotách klesajících až k minus 14 stupňům Celsia a na cestách pokrytých sněhem usedli za volant vývojového vozu mistr světa kategorie WRC2 Andreas Mikkelsen (N), hvězda WRC Kris Meeke (GB) a mistr Finska v rally Emil Lindholm (FIN).
Foto: skoda-storyboard.com
Zákaznické týmy ŠKODA Motorsport a jejich vozy musí po celém světě čelit nejrůznějším povětrnostním podmínkám: horku v Africe, prudkým dešťům v Asii nebo mrazu na severu Skandinávie. Vzhledem k předpisům musí vozy kategorie Rally2, jako je ŠKODA FABIA Rally2 evo, odolávat těmto podmínkám pouze s omezenými technickými úpravami.

"Proto testujeme novou generaci vozu ŠKODA FABIA Rally2 na všech možných površích a v co nejrozmanitějších podmínkách. Jedině potom při ostrém soutěžním nasazení naše zákaznické týmy nic nepřekvapí," vysvětluje Jan Krasula, vedoucí projektu vývoje nové generace FABIA Rally2.

Po již absolvovaných testech na různých typech asfaltových silnic a šotolinových tratích, od hladkých až po kamenité, se Krasula se svým týmem vydal do extrémní zimy na severu Finska.

Během pětidenního testu klesly teploty za polárním kruhem až na minus 14 stupňů Celsia. Za volantem vývojového vozu ŠKODA FABIA Rally2 se vystřídali tři zkušení jezdci: úřadující mistr světa kategorie WRC2 a FIA mistr Evropy v rally Andreas Mikkelsen z Norska, vítěz pěti soutěží WRC Kris Meeke ze Severního Irska a úřadující mistr Finska v rally Emil Lindholm. Všichni poprvé řídili novou generaci vozu ŠKODA FABIA Rally2 na pneumatikách s dlouhými hroty typickými pro skandinávské rally. "Cílem bylo nejen otestovat odolnost a výkonnost například podvozkových dílů a komponentů hnacího ústrojí v těchto drsných zimních podmínkách, ale museli jsme se také ujistit, že posádka najde ve voze dostatečnou úroveň pohodlí i v situacích, kdy venku mrzne," vysvětluje Krasula a dodává, "Například se nesmí zamlžovat čelní sklo a teplota uvnitř nesmí klesnout pod určitou hodnotu."

Po intenzivním testování na lesních cestách pokrytých velkou vrstvou sněhu v severním Finsku byli technici ŠKODA Motorsport i testovací jezdci spokojeni s dosaženým pokrokem.

Zdroj: ŠKODA Auto

Další články z rubriky Auto moto

Renault Symbioz, nová éra rodinného vozu s rytmem života

Téměř 60 let od představení moderního, prostorného a praktického vozu Renault 16 a 40 let od představení revolučního modelu Espace, vozu pro sedm osob s délkou 4,25 m, přispívá Renault k dědictví "rodinných vozů s rytmem života" modelem Symbioz. ...

První skici vozu Škoda Enyaq RS Race: koncepční studie kombinující DNA motorsportu a udržitelnost

Mladá Boleslav - S novou koncepční studií Enyaq RS Race hledá Škoda Auto nové možnosti udržitelnosti v motoristickém sportu a zároveň dále zvyšuje emo ...

Nové MINI Aceman s čistě elektrickým pohonem nabízí dostatek prostoru pro pět cestujících

Kreativní využití prostoru v novém pojetí: MINI slaví premiéru prvního crossoveru v segmentu prémiových malých vozů. Nové MINI Aceman kombinuje kompak ...

Ford Pro posiluje vedoucí postavení E-Transitu v segmentu

Ford Pro dnes odhalil novou verzi modelu E-Transit s prodlouženým dojezdem, která zvyšuje schopnosti nejprodávanější velké elektrické dodávky v Evropě ...

Škoda Kodiaq rozšiřuje paletu motorů, prodejní ceny začínají na 980 000 Kč včetně DPH

Mladá Boleslav - Nová Škoda Kodiaq se dostala do prodeje nejprve se dvěma dieselovými motory, nyní se paleta pohonných jednotek rozrůstá o zážehové ag ...

Doporučujeme



Neděle 5.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »