InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Auto moto

Hyundai v roce 2022 dominoval soukromým prodejům

12.01.2023
Značka Hyundai zakončila rok 2022 s 18 604 registrovanými novými osobními vozy a s tržním podílem 9,69 % znovu obsadila pozici druhé nejúspěšnější značky na českém trhu. Vyplývá to z dat zveřejněných SDA.
Foto: hyundai.news
Nejprodávanějším modelem značky Hyundai se jako tradičně stala i30, vyráběná ve výrobním závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích, která zaznamenala celkem 8236 registrací a vůbec poprvé se stala třetím nejprodávanějším modelem na českém trhu.

K šestitisícové hranici se s celkovým počtem 5816 registrací přiblížil další nošovický model SUV Hyundai TUCSON a potvrdil svou stoupající popularitu na českém trhu. Hranici tisícovky registrací v roce 2022 taktéž překonala dvojice kompaktních SUV BAYON a KONA.

"Jsem rád, že se nám v uplynulém roce dařilo překonávat všechny překážky a zákazníkům dodávat jejich nové vozy v co nejkratším čase. Velmi si vážíme jejich přízně, druhá příčka v žebříčku značek a výrazný tržní podíl nám dělají velkou radost," říká Martin Saitz, Generální ředitel Hyundai Motor Czech.

Většinu prodejů Hyundai na českém trhu tvoří modely se spalovacím motorem. Zatímco vozy s hybridním nebo plug-in hybridním pohonem jsou v celkovém objemu zastoupeny ve zhruba 5 %, u modelů s čistě elektrickým pohonem jde o téměř 2 %.

Nejoblíbenější značka českých rodin


Významných úspěchů Hyundai znovu dosáhl v privátním segmentu, v prodejích soukromým zákazníkům se stal vůbec nejpopulárnější značkou na českém trhu s 9 651 registracemi. Dosáhl tržního podílu 18,9 % a zaznamenal osmiprocentní nárůst oproti roku 2021.

Dva modely jihokorejské automobilky byly navíc v tomto tržním segmentu vůbec nejprodávanější ze všech - stejně jako v roce 2021 soukromé prodeje s 4186 registracemi ovládl model i30, na druhou příčku se s 2960 kusy posunul model TUCSON.

"Stoupající popularita našich modelů v privátním segmentu nás nesmírně těší, protože ukazuje, že na domácím trhu máme své pevné místo a českým zákazníkům dokážeme stabilně přinášet skutečně atraktivní nabídku. Oba naše nejpopulárnější modely navíc letos projdou faceliftem a já jsem přesvědčený o tom, že si svou popularitu mezi Čechy udrží i nadále," dodává Martin Saitz.




Zdroj: Hyundai

Další články z rubriky Auto moto

Nové MINI Aceman s čistě elektrickým pohonem nabízí dostatek prostoru pro pět cestujících

Kreativní využití prostoru v novém pojetí: MINI slaví premiéru prvního crossoveru v segmentu prémiových malých vozů. Nové MINI Aceman kombinuje kompaktní vnější rozměry s co největším vnitřním prostorem pro cestující a čistě elektrickým pohonem. ...

Ford Pro posiluje vedoucí postavení E-Transitu v segmentu

Ford Pro dnes odhalil novou verzi modelu E-Transit s prodlouženým dojezdem, která zvyšuje schopnosti nejprodávanější velké elektrické dodávky v Evropě ...

Škoda Kodiaq rozšiřuje paletu motorů, prodejní ceny začínají na 980 000 Kč včetně DPH

Mladá Boleslav - Nová Škoda Kodiaq se dostala do prodeje nejprve se dvěma dieselovými motory, nyní se paleta pohonných jednotek rozrůstá o zážehové ag ...

Co si počít, pokud se vám rozbije katalyzátor v autě?

První katalyzátory se začaly v autech objevovat už v sedmdesátých letech dvacátého století. Za tento vynález vděčíme americké automobilce Cadillac. Je ...

V prvním čtvrtletí dosahuje výroba automobilů rekordních hodnot

V prvním čtvrtletí bylo v tuzemských firmách automobilového průmyslu vyrobeno celkem 394 443 osobních vozidel, meziročně o 11,5 % víc. Jde tak o nejvy ...

Doporučujeme



Pondělí 29.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »