InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Auto moto

Elektromobily značky ŠKODA jsou stejně bezpečné jako modely se spalovacím motorem

29.07.2021
MLADÁ BOLESLAV - Již při vývoji elektromobilů ŠKODA iV přijímají inženýři ŠKODA AUTO rozsáhlá opatření, aby vozy poskytovaly maximální bezpečnost i v případě nehody. Přitom se klade mimořádný důraz na montáž nárazuvzdorné vysokonapěťové baterie a na ochranu před elektrickým přetížením. Elektromobily jsou tak v případě nehody stejně bezpečné jako vozy se spalovacím motorem.
Foto: skoda-storyboard.com
Moderní elektromobily chrání své pasažéry v případě nehody stejně účinně a komplexně jako vozidla se spalovacím motorem. Dokazuje to i model ŠKODA ENYAQ iV, který nedávno pokračoval v sérii špičkových výsledků vozů ŠKODA s nejvyšším počtem pěti hvězdiček v testu Euro NCAP. Pokud jde o ochranu dospělých cestujících a dětí, dosáhlo toto čistě elektrické SUV doposud absolutně nejlepšího výsledku v evropském referenčním testu bezpečnosti. Dobře chráněná vysokonapěťová baterie modelu ENYAQ iV nepředstavuje žádné zvýšené riziko. To potvrzují i nezávislé studie odborníků na dopravní nehody a expertů v oblasti protipožární ochrany: Elektrická vozidla jsou z hlediska bezpečnosti při nehodách na stejné úrovni jako modely s konvenčním spalovacím motorem.

Ideální konstrukce: Bateriový modul vozu ŠKODA ENYAQ iV uložený v podvozku odolném proti nárazu


Že by elektromobil začal po nehodě hořet, se stává velmi zřídka. Ani prudký náraz nestačí k vyvolání požáru baterie a ke vznícení bateriových článků může dojít pouze v nepravděpodobném případě poškození nebo deformace tohoto zásobníku energie. Aby se takové riziko minimalizovalo, je například akumulátor ve voze ŠKODA ENYAQ iV bezpečně uložen v podvozku odolném proti nárazu. Samotné moduly jsou uloženy ve stabilním, zpravidla vodotěsném pouzdře.

Propracovaný bezpečnostní systém v případě nehody


Zvláštní pozornost vývojáři kladli na eliminaci přetížení akumulátoru. Sofistikovaná bezpečnostní technika s ochrannými relé a mnoha senzory zajišťuje, aby riziko elektrického nebo tepelného přetížení bylo minimální. Teplota, stav nabití a další parametry baterie pohonu jsou neustále monitorovány. Navíc je vysokonapěťový systém konstruován také z hlediska vlastní bezpečnosti: v případě poruchy nebo nehody se elektrické komponenty během milisekund odpojí od baterie, takže v ní již nejsou pod napětím, a cestující tak nejsou ohroženi.

Nezávislé testy, z nichž některé jdou výrazně nad rámec legislativních požadavků, prokázaly, že dobře chráněné bateriové moduly zůstaly navzdory deformaci karoserie nepoškozené a při skutečném nárazu by nedošlo ke zvýšenému nebezpečí požáru. Rovněž integrovaný systém odpojení baterie reagoval při všech testech bezpečně a spolehlivě.
Zdroj: Škoda AUTO

Další články z rubriky Auto moto

Nové MINI Aceman s čistě elektrickým pohonem nabízí dostatek prostoru pro pět cestujících

Kreativní využití prostoru v novém pojetí: MINI slaví premiéru prvního crossoveru v segmentu prémiových malých vozů. Nové MINI Aceman kombinuje kompaktní vnější rozměry s co největším vnitřním prostorem pro cestující a čistě elektrickým pohonem. ...

Ford Pro posiluje vedoucí postavení E-Transitu v segmentu

Ford Pro dnes odhalil novou verzi modelu E-Transit s prodlouženým dojezdem, která zvyšuje schopnosti nejprodávanější velké elektrické dodávky v Evropě ...

Škoda Kodiaq rozšiřuje paletu motorů, prodejní ceny začínají na 980 000 Kč včetně DPH

Mladá Boleslav - Nová Škoda Kodiaq se dostala do prodeje nejprve se dvěma dieselovými motory, nyní se paleta pohonných jednotek rozrůstá o zážehové ag ...

Co si počít, pokud se vám rozbije katalyzátor v autě?

První katalyzátory se začaly v autech objevovat už v sedmdesátých letech dvacátého století. Za tento vynález vděčíme americké automobilce Cadillac. Je ...

V prvním čtvrtletí dosahuje výroba automobilů rekordních hodnot

V prvním čtvrtletí bylo v tuzemských firmách automobilového průmyslu vyrobeno celkem 394 443 osobních vozidel, meziročně o 11,5 % víc. Jde tak o nejvy ...

Doporučujeme



Pondělí 29.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »