InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Informačním centrem Správy železnic prošlo už 1200 návštěvníků

20.05.2021
PRAHA - Za první tři týdny provozu navštívilo Informační centrum Správy železnic na pražském hlavním nádraží 1200 lidí. K jeho slavnostnímu otevření došlo 28. dubna, poskytuje především komplexní informace o činnosti manažera infrastruktury a asistenční služby. Zároveň Správa železnic spustila informační linku pro veřejnost 800 21 00 21. Její zkušební provoz byl zahájen 1. května a už ji využily stovky cestujících.
Ilustrační snímek | Foto: ČD
Spuštění informační linky je dalším krokem k efektivnější komunikaci Správy železnic s veřejností včetně podávání podrobností o mimořádnostech na železnici. Kontaktní centrum poskytuje konkrétní sdělení k problematice organizování provozu na dráze, o modernizacích a opravách, zodpovídá dotazy týkající se staveb v ochranném pásmu dráhy a podává další informace. Je zde také možné nahlásit závady a poruchy nebo nepořádek na nádraží. Operátoři Kontaktního centra Správy železnic dále podávají všeobecné informace o společnosti a o výlukách, případně nabídnou pomoc s vyhledáním spojení. Komplikované nebo vysoce odborné dotazy zaznamenají prostřednictvím kontaktního formuláře a následnou odpověď mohou zaslat buď e-mailem, klasickou poštou, datovou schránkou, nebo ji podat formou zpětného telefonátu. Kontaktní centrum poskytuje své služby v pracovní dny od 6 do 22 hodin.

Souběžně s touto službou otevřela Správa železnic 28. dubna Informační centrum na hlavním nádraží v Praze. Za první tři týdny jím prošlo 1200 návštěvníků. Veřejnost se zde může prostřednictvím velkoplošných interaktivních panelů seznámit s profilem společnosti, vyhledat si aktuální polohu vlaků v aplikaci Grapp (grapp.spravazeleznic.cz) nebo získat informace o připravovaných i realizovaných stavbách v aplikaci Interaktivní mapa.

Centrum je otevřeno každý den v týdnu od 10 do 20 hodin. Součástí práce jeho zaměstnanců jsou i asistenční služby pro nevidomé spoluobčany. Asistenci lze objednat prostřednictvím společnosti Cendis. Zaměstnanec Informačního centra se následně telefonicky spojí s objednatelem služby a zajistí doprovod nevidomého až na jeho místo ve vlaku.

Informační centrum bude Správa železnic, jakmile to pandemické podmínky dovolí, využívat také pro prezentaci aktuálních staveb prostřednictvím veřejných setkání a debat nebo k pořádání tiskových konferencí.
Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Regiony

ÚOHS: ČEZ může převzít distribuci tepla v Chomutově, musí však do budoucna umožnit připojení dalších dodavatelů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil pod podmínkou splnění závazků spojení ČEZ Teplárenská, a.s., a ACTHERM Distribuce s.r.o. (dále jen ČEZ Teplárenská a ACTD). Rozhodnutí již nabylo právní ...

Nemocnice TGM Hodonín slavnostně otevřela nový moderní pavilon zobrazovacích metod

Pouhých 13 měsíců od položení základního kamene otevřela hodonínská nemocnice ve svém areálu nový pavilon, navazující na stávající budovu zařízení. ...

Filmovou tvorbu na Vysočině kraj podpoří dotací

Milionem korun podpoří Kraj Vysočina propagaci regionu audiovizuální tvorbou. Mimořádná dotace poputuje příspěvkové organizaci Vysočina Tourism. "Prim ...

V soutěži Adapterra Awards bude bojovat o vítězství 11 pražských projektů

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dříve, než je obvyklé. Přesně na tyto situace, ale i další jevy, jako jsou sucho, přívalové deště, ...

ROAD SHOW - Český podnikatel jako součást evropského byznysu

PLZEŇ - Pod záštitou hejtmana Plzeňského kraje Rudolfa Špotáka se v úterý 23. dubna v konferenčním sále Středního odborného učiliště elektrotechnickéh ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »