InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Informačním centrem Správy železnic prošlo už 1200 návštěvníků

20.05.2021
PRAHA - Za první tři týdny provozu navštívilo Informační centrum Správy železnic na pražském hlavním nádraží 1200 lidí. K jeho slavnostnímu otevření došlo 28. dubna, poskytuje především komplexní informace o činnosti manažera infrastruktury a asistenční služby. Zároveň Správa železnic spustila informační linku pro veřejnost 800 21 00 21. Její zkušební provoz byl zahájen 1. května a už ji využily stovky cestujících.
Ilustrační snímek | Foto: ČD
Spuštění informační linky je dalším krokem k efektivnější komunikaci Správy železnic s veřejností včetně podávání podrobností o mimořádnostech na železnici. Kontaktní centrum poskytuje konkrétní sdělení k problematice organizování provozu na dráze, o modernizacích a opravách, zodpovídá dotazy týkající se staveb v ochranném pásmu dráhy a podává další informace. Je zde také možné nahlásit závady a poruchy nebo nepořádek na nádraží. Operátoři Kontaktního centra Správy železnic dále podávají všeobecné informace o společnosti a o výlukách, případně nabídnou pomoc s vyhledáním spojení. Komplikované nebo vysoce odborné dotazy zaznamenají prostřednictvím kontaktního formuláře a následnou odpověď mohou zaslat buď e-mailem, klasickou poštou, datovou schránkou, nebo ji podat formou zpětného telefonátu. Kontaktní centrum poskytuje své služby v pracovní dny od 6 do 22 hodin.

Souběžně s touto službou otevřela Správa železnic 28. dubna Informační centrum na hlavním nádraží v Praze. Za první tři týdny jím prošlo 1200 návštěvníků. Veřejnost se zde může prostřednictvím velkoplošných interaktivních panelů seznámit s profilem společnosti, vyhledat si aktuální polohu vlaků v aplikaci Grapp (grapp.spravazeleznic.cz) nebo získat informace o připravovaných i realizovaných stavbách v aplikaci Interaktivní mapa.

Centrum je otevřeno každý den v týdnu od 10 do 20 hodin. Součástí práce jeho zaměstnanců jsou i asistenční služby pro nevidomé spoluobčany. Asistenci lze objednat prostřednictvím společnosti Cendis. Zaměstnanec Informačního centra se následně telefonicky spojí s objednatelem služby a zajistí doprovod nevidomého až na jeho místo ve vlaku.

Informační centrum bude Správa železnic, jakmile to pandemické podmínky dovolí, využívat také pro prezentaci aktuálních staveb prostřednictvím veřejných setkání a debat nebo k pořádání tiskových konferencí.
Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Regiony

Tento týden startuje v Brně 49. ročník EKOFILMu. Ministr Hladík zde bude debatovat s aktivisty a influencery

Festival EKOFILM, který se koná od 5. do 8. října v Brně, zahajuje svůj program úvodní ministerskou diskuzí Petra Hladíka už v úterý 3. října od 16 hodin na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Organizátoři tentokrát zvolili nový koncept ...

Modernizace mezi Karlštejnem a Berounem startuje. Práce méně ovlivní dopravu

Správa železnic podepsala v tomto týdnu smlouvu na rekonstrukci trati mezi Karlštejnem a Berounem. Stavbu budou realizovat společnosti Elektrizace žel ...

Na nové řidiče čeká v Brně náborový příspěvek 100 tisíc korun

Dopravní podnik města Brna láká nové řidiče na náborový příspěvek. Aktuálně zaměstnává 1400 šoférů; jejich řadu by rád rozšířil o dalších 50. Všichni, ...

České dráhy posilují bezpečnost v příměstských vlacích ve Středočeském kraji

Od začátku září České dráhy zvyšují bezpečnost ve vybraných příměstských vlacích v Praze a Středočeském kraji. "Nyní máme k dispozici šest hlídek, kte ...

Na brněnský Šotodays se sjeli fanoušci MHD z celé republiky

Sobota 23. září byla svátkem pro fanoušky veřejné dopravy. V Brně se pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) konal nultý ročník Šotodays, ...

Doporučujeme



Úterý 3.10.2023
Počasí v ČR
Počasí v regionech »