InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Auto moto

Zahájení výroby Kia Sorento Plug-in Hybrid: hodnota dojezdu na elektrický pohon a ultra nízkých emisí

16.12.2020
Společnost Kia Motors dnes 16. 12. odhalila parametry čistě elektrického dojezdu a emisí CO2 nového provedení Kia Sorento Plug-in Hybrid, které v Koreji právě vstupuje do výroby.
Foto: kia-express.cz
Velké sedmimístné SUV s akumulátorem o kapacitě 13,8 kWh nabídne na jedno nabití ekvivalentní čistě elektrický dojezd (EAER) až 57 km (podle WLTP*). Při jízdě v městském provozu pak dojezd na jedno nabití před spuštěním přeplňovaného benzínového motoru činí dokonce až 70 km (cyklus EAER city). Majitelé vozu tudíž mohou většinu cest, např. v rámci každodenního dojíždění, absolvovat zcela bez emisí pouze na elektřinu.

Plug-in hybridní pohon se rovněž chlubí nejnižšími emisemi CO2 v historii modelu Sorento. Nový model s emisemi pouhých 38 g/km (podle WLTP, vážená kombinovaná hodnota**) je jedním z nejhospodárnějších vozů v dané třídě.

Majitelé provedení Sorento PHEV budou kromě toho oprávněni využívat novou značkovou službu KiaCharge. Ta zpřístupňuje celoevropskou integrovanou síť veřejných nabíjecích stanic, čítající přibližně 160 tisíc nabíjecích míst, k jejichž používání stačí jediná karta nebo mobilní aplikace. KiaCharge nabízí majitelům elektromobilů a plug-in hybridů zajímavé tarify nabíjení v závislosti na individuálních potřebách či zvyklostech, včetně úhrady na základě jediné měsíční faktury bez nutnosti spravovat vícero účtů nebo předplatných.

Solidní výkony, cestování bez emisí

Pod kapotou Sorenta Plug-in Hybrid pracuje výkonný přeplňovaný motor 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbocharged Gasoline Direct Injection), jenž sám o sobě disponuje nejvyšším výkonem 180 k a točivým momentem 265 Nm. Ve spojení s elektromotorem o výkonu 67 kW a točivém momentu 304 Nm pak Sorento Plug-in Hybrid nabídne kombinovaný maximální výkon 265 k, resp. točivý moment 350 Nm, čímž se toto provedení stává doposud nejvýkonnějším zástupcem řady Sorento na evropském trhu.

Spalovací motor a elektromotor spolupracují s lithium-iont polymerovým akumulátorem o vysoké kapacitě 13,8 kWh, propůjčujícím Sorentu Plug-in Hybrid solidní čistě elektrický dojezd. Na delších trasách pak hnací ústrojí využívá kombinaci elektrického pohonu a spalovacího motoru. V závislosti na jízdních podmínkách se hnací moment posílá na přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím rychle řadící šestistupňové automatické převodovky.

Intuitivní používání, promyšlené využití prostoru

O stavu hnacího ústrojí informuje řidiče 12,3" plně digitální přístrojový štít. Majitel vozidla tak může snadno sledovat stav nabití akumulátoru a toky elektrické energie i hnacího momentu od benzínového motoru v rámci celého systému pohonu. Hledání nejbližších nabíjecích míst usnadňuje 10,25" dotykový displej infotainmentu, spojený s moderní technologií palubní konektivity Kia ?UVO Connect".

Díky promyšlené zástavbě pohonu se Sorento Plug-in Hybrid chlubí velkorysým prostorem pro zavazadla i kabinou schopnou pohodlně pojmout až sedm pasažérů vč. řidiče. Elektromotor je uložen mezi spalovacím motorem a převodovkou; uvedené řešení bylo možné použít díky čisté zástavbě kompaktnějšího přeplňovaného motoru pod kapotou. Akumulátorový modul Sorenta je zabudován do prostoru pod sedadlem řidiče a předního spolujezdce. V případě Sorenta v uspořádání s pohonem všech kol má akumulátorový modul tvar ?sedla" a je vložen přes horní část hnacího hřídele.

Palivová nádrž Sorenta PHEV o objemu 67 litrů se nachází pod podlahou v místě pod druhou řadou sedadel, zatímco palubní nabíječku o výkonu 3,3 kW najdeme pod zavazadelníkem.

Díky umístění těchto komponent mají všichni cestující - včetně pasažérů ve třetí řadě - spoustu místa pro nohy a mohou si vychutnávat pohodlnou pozici při sezení. Akumulátorový modul zde nezasahuje do kabiny ani zavazadelníku Sorenta, jak vídáme u řady jiných plug-in hybridů s akumulátorem ubírajícím cenné místo pro zavazadla.

Výroba již spuštěna, zahájení prodeje na evropském trhu vč. ČR počátkem roku 2021

Nová Kia Sorento Plug-in Hybrid se tento týden začala vyrábět v korejském závodu Kia ve Hwasungu. Počátkem roku 2021 se vůz začne prodávat napříč evropskými trhy, přičemž na všechna provedení se bude vztahovat sedmiletá záruka Kia s omezením na 150 tisíc kilometrů. Uvedená záruka se vztahuje i na elektromotor vozidla a akumulátorový modul.

Zdroj: Kia Motors
Komerční sdělení: Pneuservis Děčín - Montáž a vyvážení pneu na počkání

Další články z rubriky Auto moto

Nové MINI Aceman s čistě elektrickým pohonem nabízí dostatek prostoru pro pět cestujících

Kreativní využití prostoru v novém pojetí: MINI slaví premiéru prvního crossoveru v segmentu prémiových malých vozů. Nové MINI Aceman kombinuje kompaktní vnější rozměry s co největším vnitřním prostorem pro cestující a čistě elektrickým pohonem. ...

Ford Pro posiluje vedoucí postavení E-Transitu v segmentu

Ford Pro dnes odhalil novou verzi modelu E-Transit s prodlouženým dojezdem, která zvyšuje schopnosti nejprodávanější velké elektrické dodávky v Evropě ...

Škoda Kodiaq rozšiřuje paletu motorů, prodejní ceny začínají na 980 000 Kč včetně DPH

Mladá Boleslav - Nová Škoda Kodiaq se dostala do prodeje nejprve se dvěma dieselovými motory, nyní se paleta pohonných jednotek rozrůstá o zážehové ag ...

V prvním čtvrtletí dosahuje výroba automobilů rekordních hodnot

V prvním čtvrtletí bylo v tuzemských firmách automobilového průmyslu vyrobeno celkem 394 443 osobních vozidel, meziročně o 11,5 % víc. Jde tak o nejvy ...

Přesné, jisté, všestranné: Nové BMW X3 prochází dynamickými jízdními testy

Na konci procesu sériového vývoje prochází nové BMW X3 ve zkušebním centru BMW Group v jihofrancouzském Miramas finálním laděním všech regulačních sys ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »