InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Vnitřní dopravce modernizuje vozový park ušetří tak Libereckému kraji peníze

23.09.2020
Liberecký kraj dlouhodobě zastává a prosazuje názor, že založení a provozování autobusového vnitřního dopravce je tou nejlepší možnou cestou zajišťování veřejné dopravní obslužnosti v regionu. Nejen, že kraj má finance směřující do dopravy pod kontrolou, ale také disponuje moderními vozidly, která navíc vlastní, nikoli pronajímá.
Foto: kraj-lbc.cz
"Jen vloni jsme na zajištění autobusové dopravy v kraji vynaložili přes 322 milionů korun. Aktuální náklady jednotlivých dopravců za září jsou: ČSAD Česká Lípa 38,36 korun na kilometr, ČSAD Liberec 38,72 korun a BusLine a.s. 39,03 korun," uvedl hejtman Martin Půta.

"Finanční částka u společnosti BusLine je vyšší, než jsme uváděli koncem července, a to proto, že tehdy odbor dopravy do částky ceny dopravního výkonu nezapočítal také platby za pronájem odbavovacího zařízení, které Liberecký kraj společnosti BusLine platí. Hovoříme o zhruba 30 až 35 haléřích na kilometru," vysvětlil náměstek pro dopravu, investice a veřejné zakázky Jan Sviták.

I když cena dopravního výkonu ČSAD Česká Lípa je nejnižší, je pro Liberecký kraj nejméně ekonomicky výhodná. "Protože smlouva obsahuje minimální náklady na obnovu vozového parku, což ale paradoxně znamená vyšší zisk putující přímo dopravci," řekl náměstek Sviták. "Na druhou stranu, podle naší analýzy, cena dopravního výkonu společnosti BusLine účelově podhodnocuje náklady na obnovu vozového parku s cílem myšlenku fungování a rozvoje vnitřního dopravce kraje také v oblasti Českolipska, neboli Západ, zdiskreditovat," doplnil Jiří Zdražil, jednatel společnosti Autobusy LK.

"Rád bych poslal vzkaz všem, kteří nám chtějí záměr zhatit, že od provozování vnitřního dopravce a jeho rozšíření na Českolipsko neustoupíme. Budeme jezdit levněji, než za kolik je schopen BusLine a.s. dnes. Náklady na pořízení našeho dopravce navíc budou zaneseny v odpisech," řekl hejtman.

Liberecký kraj patří mezi regiony s nejnižší průměrnou cenou dopravního výkonu, neboť vlastním dopravcem vytváří tlak na trhu komerčních dopravců. Krajské autobusy jsou ve srovnání s ostatními vozy, jimiž jezdí konkurence, dokonce lépe vybaveny (nízkopodlažnost, klimatizace). "Od letošního roku vozový park postupně modernizujeme. Nasadili jsme do provozu 22 autobusů a postupně do konce roku nasadíme dalších 24 vozů. Cestující si zaslouží jezdit po kraji pohodlně a bezpečně," uzavřel Jan Sviták.
Zdroj: Liberecký kraj

Další články z rubriky Regiony

ÚOHS: ČEZ může převzít distribuci tepla v Chomutově, musí však do budoucna umožnit připojení dalších dodavatelů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil pod podmínkou splnění závazků spojení ČEZ Teplárenská, a.s., a ACTHERM Distribuce s.r.o. (dále jen ČEZ Teplárenská a ACTD). Rozhodnutí již nabylo právní ...

Nemocnice TGM Hodonín slavnostně otevřela nový moderní pavilon zobrazovacích metod

Pouhých 13 měsíců od položení základního kamene otevřela hodonínská nemocnice ve svém areálu nový pavilon, navazující na stávající budovu zařízení. ...

Filmovou tvorbu na Vysočině kraj podpoří dotací

Milionem korun podpoří Kraj Vysočina propagaci regionu audiovizuální tvorbou. Mimořádná dotace poputuje příspěvkové organizaci Vysočina Tourism. "Prim ...

V soutěži Adapterra Awards bude bojovat o vítězství 11 pražských projektů

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dříve, než je obvyklé. Přesně na tyto situace, ale i další jevy, jako jsou sucho, přívalové deště, ...

ROAD SHOW - Český podnikatel jako součást evropského byznysu

PLZEŇ - Pod záštitou hejtmana Plzeňského kraje Rudolfa Špotáka se v úterý 23. dubna v konferenčním sále Středního odborného učiliště elektrotechnickéh ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »