InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Od začátku roku zemřelo už 20 motocyklistů, jde o nejhorší počet za více než deset let

04.05.2020
Letos zemřelo na silnicích už 20 motocyklistů, z toho 14 jen za duben. Jde o nejhorší bilanci úmrtí motorkářů od roku 2007. Tragická statistika za první čtyři měsíce roku je o to více alarmující, že v březnu a dubnu byla v platnosti omezení pohybu v souvislosti s koronavirovou krizí. Teplé a slunečné počasí přesto přilákalo na silnice vysoký počet motocyklistů. Nepřiměřená rychlost, nevyježděnost řidičů jednostopých vozidel v jarním období a špatný odhad stavu a profilu vozovky se podílejí na závažných nehodách.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
"Před dalším prodlouženým víkendem velmi doporučujeme motocyklistům, aby vnímali, kde mají při jarních jízdách svůj limit, vyhnuli se vysokým rychlostem a dali pozor na stav vozovky. Řidiči aut by měli sledovat jestli se je motocykl nechystá předjíždět a obzvlášť dávat pozor na rychle se blížící motorku při nájezdech na hlavní komunikaci z vedlejší," řekl vedoucí oddělení BESIP Tomáš Neřold.

"Silnice nejsou ještě úplně čisté, jsou stále studené, přilnavost není ideální. Snažte se být o krok napřed, přemýšlejte dopředu. Dejte pozor na odhad rychlosti v zatáčce. Lepší je začít pomalu a teprve postupně zrychlovat. Každý má doma někoho blízkého, za kým stojí za to se v klidu vrátit. Nasazení helmy neznamená, že vypnu zdravý rozum," dodává bývalý motocyklový závodník a ambasador BESIP Lukáš Pešek.

Motocyklisté často podceňují rizikové situace, nepřizpůsobí rychlost stavu vozovky nebo situaci v provozu, ale ani nevnímají své vlastní limity. Nejvíce nehod se stává na silnicích druhé třídy, mimo město a často v zatáčkách. Mezi nejčetnější faktory, které přispívají ke vzniku dopravních nehod motocyklistů, patří např. nepozornost řidiče motocyklu, vysoká rychlost a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky, nezkušenost motocyklisty, nesprávné vyhodnocení situace, vědomé nerespektování pravidel silničního provozu, reakce v panice.

Důležitá je i správná příprava motocyklu a výbavy. "Zkontrolovat jestli správně fungují brzdy, jestli je napnutý a namazaný řetěz a v neposlední řadě správné pneumatiky. Nejlepší je na novou sezónu - nová pneumatika. Nezapomínejte také na správný tlak. Když bude pneumatika podhuštěná, nebude správně zatáčet, když bude přehuštěná, nebude mít dobrou přilnavost. Helma by měla mít správnou velikost, aby nepadala do očí nebo naopak nezajížděla dozadu. Kombinéza a chrániče by také měli dobře sedět na kolenou, na ramenou a na rukách," vysvětluje Pešek.
Zdroj: Ministerstvo dopravy

Další články z rubriky Domácí

Ministerstvo obrany: Roman Vohradský odstupuje z pozice ředitele VLS

Ředitel státního podniku Vojenské lesy a statky (VLS) Roman Vohradský se rozhodl skončit ve své funkci. Písemné rozhodnutí předal do rukou ministryně obrany Jany Černochové. V čele podniku zůstane do 15. května ...

MPSV hned dvakrát uspělo v prestižní anketě Zákon roku, kterou pořádá společnost Delloite

Ve čtvrtek 25. dubna 2024 byly vyhlášeny výsledky patnáctého ročníku ankety Zákon roku. Na druhém místě v hlavní kategorii Nejlepší zákon pro byznys s ...

NKÚ: Miliardové dotace Národní sportovní agentury byly netransparentní a bez kontroly efektivity

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) a Národní sportovní agentura (NSA) vydaly v letech 2019 až 2022 ze státního rozpočtu na podporu sp ...

Hnutí DUHA: Europoslanci zatloukli další hřebík do rakve péče o přírodu a půdu v zemědělských dotacích

Evropský parlament podpořil návrh Evropské komise radikálně oslabit ekologické podmínky pro čerpání veřejných peněz ze zemědělských dotací v rámci Spo ...

Správa železnic: Cestující získali moderní prostory na dalších nádražích

Správa železnic neustále zlepšuje prostředí na nádražích po celé České republice, v uplynulém období dokončila výstavbu nových nebo rekonstrukci stáva ...

Doporučujeme



Úterý 30.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »