InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Železniční stanice ve Žďáru nad Sázavou projde letos rekonstrukcí

30.01.2020
Správa železnic zrekonstruuje část železniční stanice Žďár nad Sázavou a navazující traťový oblouk ve směru na Sázavu u Žďáru. Kromě železničního svršku a spodku projde obnovou i trakční vedení, a to v délce jednoho kilometru. Upraví se také zabezpečovací zařízení. Pro minimalizaci dopadu na cestující bude během prací zachován jednokolejný provoz. Dokončení stavby se předpokládá v červnu příštího roku.
Ilustrační snímek | Foto: SŽDC
Stavbaři budou také sanovat nestabilní násep a zpevňovat skalní masiv nad tratí. Stavební zásahy si vynutí přeložky a úpravy silových a sdělovacích kabelů. Rekonstrukce železničního svršku a spodku se dočká rovněž kolejové rozvětvení ve stanici Žďár nad Sázavou ve směru na Sázavu u Žďáru a navazující traťový oblouk v kilometru tratě 86,965 až 88,015. Dále budou v tomto úseku rekonstruovány dva železniční mosty, každý z nich dostane novou ocelovou konstrukci.

V úseku dlouhém 400 metrů je trať postavená na vysokém náspu, který vykazuje známky nestability. Výsledek podrobného geotechnického průzkumu a posouzení stability náspu ukázal, že násypové těleso je tvořeno převážně nesoudržnými nebo slabě soudržnými zeminami. Průzkum také zjistil výskyt zvětralé vysokopecní strusky a popela.

"Neřešení současného nevyhovujícího stavu by si v dohledné době vyžádalo zavedení pomalé jízdy. Po pečlivém vyhodnocení geotechnického průzkumu jsme se rozhodli pro hloubkovou sanaci železničního tělesa pomocí stabilizačních pilířů," říká ředitel Stavební správy východ Správy železnic Miroslav Bocák.

Komplexní stavební řešení, které zpevní železniční násep, je složeno ze dvou etap. První fáze reprezentuje sanaci pražcového podloží systémem kotvených gabionových zdí, ty zajistí stabilitu paty náspu. Druhá část bude použita v nejvíce ohroženém úseku, kde bude železniční těleso stabilizováno soustavou pilířů o průměru 60 cm. Ty budou vyplněny promíchávanou cementovou suspenzí. Zvolený stavební systém zajistí přenos zatížení způsobeného drážní dopravou až do pevného podloží.

Předpokládané celkové investiční náklady akce s názvem Kolejové úpravy v žst. Žďár nad Sázavou činí 391 506 894 korun bez DPH. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.

Zhotovitelem stavby je Společnost Žďár nad Sázavou, kterou tvoří firmy Chládek a Tintěra Pardubice, Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, Chládek & Tintěra (Litoměřice) a FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby.
Zdroj: SŽDC

Další články z rubriky Regiony

ÚOHS: ČEZ může převzít distribuci tepla v Chomutově, musí však do budoucna umožnit připojení dalších dodavatelů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil pod podmínkou splnění závazků spojení ČEZ Teplárenská, a.s., a ACTHERM Distribuce s.r.o. (dále jen ČEZ Teplárenská a ACTD). Rozhodnutí již nabylo právní ...

Nemocnice TGM Hodonín slavnostně otevřela nový moderní pavilon zobrazovacích metod

Pouhých 13 měsíců od položení základního kamene otevřela hodonínská nemocnice ve svém areálu nový pavilon, navazující na stávající budovu zařízení. ...

Filmovou tvorbu na Vysočině kraj podpoří dotací

Milionem korun podpoří Kraj Vysočina propagaci regionu audiovizuální tvorbou. Mimořádná dotace poputuje příspěvkové organizaci Vysočina Tourism. "Prim ...

V soutěži Adapterra Awards bude bojovat o vítězství 11 pražských projektů

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dříve, než je obvyklé. Přesně na tyto situace, ale i další jevy, jako jsou sucho, přívalové deště, ...

ROAD SHOW - Český podnikatel jako součást evropského byznysu

PLZEŇ - Pod záštitou hejtmana Plzeňského kraje Rudolfa Špotáka se v úterý 23. dubna v konferenčním sále Středního odborného učiliště elektrotechnickéh ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »