InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

APEK: V únoru nakupovali Češi v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

18.03.2024
V letošním únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé 4 tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých 7 tisíc na 4 tisíce korun. Vyplynulo to z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která od letošního ledna pravidelně sleduje chování zákazníků v on-line prostředí.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com

Nejčastěji nakupovali mladí lidé ve věku 35 - 44 let


"Od ledna jsme spustili pravidelný výzkum, který bude probíhat každý měsíc. Naším cílem je sledovat vývoj spotřebitelského chování na internetu a trendy pro jednotlivá období," uvádí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodává: "Sledujeme jak četnost nákupů, tak i průměrnou útratu. A to za zboží i služby. Zajímá nás také například to, jak zákazníci rozlišují mezi běžnými a jednorázovými on-line nákupy."

Z únorového výzkumu tak mimo jiné vyplynulo, že zákazníci ve věku od 35 do 44 let odeslali v průměru více než 4 objednávky. Naopak nejméně překvapivě nakupovali spotřebitelé ve věku 15 - 24 let, kteří objednali zboží v e-shopech v průměru dvakrát.

Za služby Češi v únoru na internetu utráceli méně, nejvíce platili kartou


Nějakou službu si on-line zakoupila v únoru přibližně čtvrtina internetových zákazníků. To je prakticky stejně jako v lednu. Velký rozdíl byl ovšem ve výši průměrné objednávky. Ta poklesla z necelých sedmi tisíc korun na hodnotu mírně přesahující čtyři tisíce. "V oblasti služeb hrají velkou roli útraty spojené s cestováním a zážitky. Únor byl v tomto směru zjevně slabší než leden. Výsledky pravděpodobně ovlivnilo teplé počasí a s tím spojené nižší útraty za cesty na hory a zimními zážitky," komentuje Jan Vetyška.

A jak Češi za své nákupy on-line platili nejraději? Stejně jako v lednu byla mezi spotřebiteli nejpopulárnější úhrada kartou, kterou využilo více než 55 % nakupujících. A to v průměru na více než 2,5 nákupu. Dobírku v některé ze svých podob mnoha podob pak využilo 38 % respondentů výzkumu. "U platebních metod je situace stabilní, platba kartou je mezi zákazníky dlouhodobě nejpopulárnější. Rozdíly mezi prvními dvěma měsíci letošního roku tak byly minimální," uzavírá Vetyška.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) bude nejzajímavější výstupy z výzkumu zveřejňovat pravidelně každý měsíc. Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1080 respondentů.

Zdroj: APEK

Další články z rubriky Domácí

Vít Rakušan jednal v Kodani o budoucnosti evropské migrační politiky

Ministr vnitra Vít Rakušan jednal dnes, 6. května 2024, o migraci na mezinárodní konferenci v Kodani. Hlavním tématem byla budoucnost fungování migrační politiky EU a nové způsoby, jak řešit nelegální migraci. Ministři představili koncepty zaměřené ...

Odstartovala Květnová výzva Do práce na kole 2024

Začal 14. ročník Květnové výzvy Do práce na kole, pěšky nebo poklusem. V úterý 7. května ráno se před ministerstvem dopravy uskutečnila cyklosnídaně p ...

MŽP: O program Oprav dům po babičce je velký zájem, překonal hranici dvou tisíc žádostí

Během pondělního výjezdu na Vysočinu zavítal ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) do dřevozpracovatelského závodu ve Ždírci, kde jednal o ...

SVS: Opékací párky od výrobce z Vysočiny obsahovaly listerii, lidé je mohou vrátit v místě nákupu

Státní veterinární správa (SVS) nařídila stáhnout z prodeje výrobek Opékací párek od výrobce Agroinvest Bobrová kvůli obsahu bakterie Listeria monocyt ...

Trendy v dovolených 2024: Cestovní kanceláře rozšiřují nabídku zájezdů a lidé vyčkávají na last minute

Prodeje zájezdů v prvních čtyřech měsících roku zůstávají srovnatelné s loňským obdobím, ale příčinou není nedostatek zájmu o cestování. Data ukazují, ...

Doporučujeme



Středa 8.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »