InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

ŘSD: Posuzujeme nabídky pro přestavbu rizikové křižovatky na silnici I/38

28.02.2024
Celkem 7 firem se přihlásilo do veřejné soutěže na zhotovitele přestavby rizikové křižovatky na dálničním přivaděči v Jihlavě - Pávově, na silnici I/38. Hodnotící komise teď kromě jednotlivých cenových nabídek posuzuje i reference přihlášených subjektů.
Foto: rsd.cz
Nabídky účastníků tendru se pohybují v rozmezí od 58,29 do 63,49 mil Kč bez DPH, přičemž odhadovaná cena veřejné zakázky činí 67,21 mil. Kč bez DPH.

Jde o přestavbu stávající stykové křižovatky silnice I/38 se severní větví mimoúrovňové křižovatky v km 112 dálnice D1 na okružní křižovatku. Současná podoba v tomto křížení je trojlístková s absencí 2 ramp ve 4. kvadrantu. Vratnou rampu Brno - Jihlava a přímou Havlíčkův Brod - Praha nahrazuje styková křižovatka umístěná v levém jízdním pásu silnice I/38. V křižovatce dochází ke změně kategorie silnice I/38 z dvoupruhového uspořádání ve směru Havlíčkův Brod na čtyřpruhové ve směru Jihlava.

Křižovatka se nachází v průmyslové oblasti, ve velké míře je tak využívána kamiony i jinými těžkými vozidly a jejich velká intenzita způsobuje problémy jak z hlediska bezpečnosti, tak také z hlediska plynulosti provozu. Podle posledního sčítání dopravy projede tímto místem denně více než 12500 vozidel z toho přibližně 30% tvoří nákladní vozidla a kamiony.

Podle loni konané Regionální dopravní konference v Jihlavě, je současná křižovatka třetím nejrizikovějším místem z hlediska nehodovosti na silnicích v Kraji Vysočina. Jen za poslední 2 roky zde došlo k 26 nehodám během kterých dva lidé zemřeli, 11 jich bylo zraněno a hmotná škoda přesáhla částku 5 mil. korun.

V místě stávající stykové křižovatky je navržena nová okružní křižovatka s plánovaným vnějším průměrem 44 metrů, šířkou okružního pásu 6,5 metru a šířkou prstence 2 metry. Všechny vjezdy a výjezdy okružní křižovatky budou jednopruhové oddělené fyzickým dlážděným ostrůvkem. Pro dominantní směry, které byly potvrzeny dopravním průzkumem a které by tak zatěžovaly okružní křižovatku, budou odkloněny z jednotlivých ramen samostatné větve V1, V2, V3, tzv. bypassy. Jedná se o směry Jihlava-Praha, Brno-Havl. Brod, Havl. Brod-Jihlava/Brno. Toto řešení by mělo zajistit plynulý a přehledný provoz. V rámci stavby dojde rovněž na úpravu severní větvě mimoúrovňové křižovatky.

Maximální doba pro zprovoznění je stanovena na 196 dnů. Hlavními kritérii pro výběr zhotovitele jsou nabídková cena - 80%, záruční doba a doba uvedení stavby do provozu - 10%. Stavbu by ŘSD chtělo letos nejen zahájit, ale zároveň i uvést do provozu.

Zdroj: Bc. Jiří Veselý, ŘSD

Další články z rubriky Regiony

Průlom pro kulturu v Praze. Systém Evaluart vyhodnocuje data z kulturních akcí

Hlavní město má díky sběru dat podrobnější informace o kulturních akcích, může je tak nyní plánovat lépe. Systém Evaluart sbírá data o návštěvnících kulturních akcí z pokladních obchodních systémů a sebeevaluace. Data se dále analyzují, čímž vzniká ...

První temelínský blok po odstávce opět vyrábí elektřinu

Včera večer začal první temelínský blok vyrábět elektřinu. Operátoři ho k přenosové soustavě připojili po výměně části palivových souborů. Energetici ...

SPŠ Ostrov již zná své letošní novodobé Prokopy Diviše

Motivační program Prokopa Diviše pro školní rok 2023/24, který pro studenty elektro oborů z partnerských škol Skupiny ČEZ již poosmé vyhlásila ČEZ Dis ...

Dopravce Eznis Airways nabídne přímé lety z Prahy do Mongolska

Letiště Václava Havla Praha nabídne poprvé v historii pravidelné přímé lety do Ulánbátaru. Dopravce Eznis Airways bude do mongolské metropole létat od ...

Nové štítky na přejezdech posílí bezpečnost a pomohou v lepší identifikaci místa

Správa železnic začíná používat nové reflexní štítky s čísly přejezdů, které jsou lépe viditelné. V rámci pilotního projektu jimi osadí více než dvě d ...

Doporučujeme



Pátek 14.6.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »