InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Railjet Českých Drah najel další milion kilometrů

30.01.2024
Po najetí dalšího zhruba 1,2 milionu kilometrů začala třetí velká obnova v životním cyklu jednotek railjet Českých drah. Obnovy českých railjetů se provádějí společně s rakouskými vlaky v závodě ÖBB Technische Services GmbH ve vídeňské čtvrti Simmering.
Foto: ceskedrahy.cz
"Vlaky railjet jsou mezi našimi zákazníky velice oblíbené a v provozu jsou velmi intenzivně využité. Každá jednotka ujede denně v průměru přes tisíc kilometrů. Není tedy žádným překvapením, že po zhruba 9 letech od uvedení do pravidelného provozu má každá z našich jednotek najeto zhruba 3,5 milionu kilometrů a dosáhnou tak v letošním roce předepsaný kilometrický proběh pro přistavení do dílen k plánované vyvazovací obnově R2," říká Michal Kraus, místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro servis.

Vyvazovací oprava je zaměřena na obnovu cyklicky namáhaných částí vozidel a částí, u kterých je výrobcem přesně předepsaná životnost určených celků, např. v podobě najetí určeného maximálního počtu kilometrů. Jde především o revizi a výměnu předepsaných součástek pojezdu, výměnu celistvých kol, výměnu semipermanentního tyčového spřáhla a dalších prvků souvisejících s bezpečností provozu a cestujících.

Probíhají také opravy interiéru a zevrubné prohlídky včetně předepsaných servisních úkonů na dalších konstrukčních celcích, jako jsou centrální zdroj energie, klimatizace, dveře, uzavřený systém WC atp. Vyvazovací obnova R2 celého sedmivozového railjetu v Rakousku včetně přepravy vlaku do a z dílen trvá přibližně 3 týdny a zakončena je zkušební jízdou rychlostí až 250 km/h. Přeprava jednotek určených k revizi probíhá na pravidelných spojích railjet mezi Prahou a Vídní, což představuje mimořádné spojení dvou netrakčních jednotek s jednou lokomotivou Taurus do jednoho vlaku o délce skoro 400 metrů a hmotnosti přibližně 750 tun.

Už proběhla vyvazovací obnova stupně R2 na jednotce číslo 003, která se dnes vrací zpět do pražského depa. Během první poloviny roku budou probíhat obnovy R2 u dalších šesti jednotek. Railjety Českých drah jsou v provozu především na lince Vindobona Praha - Brno - Wien - Graz, ale obsluhují i jeden pár spojů v trase Graz - Wien - Brno - Praha - Berlin a z provozních důvodů se v minulosti objevily i na dalších spojích, např. mezi Prahou a Ostravou. Všech sedm jednotek dohromady má v současnosti najeto více než 24,5 milionů kilometrů. Tato vzdálenost představuje například 32 zpátečních cest na Měsíc.

Zdroj: České dráhy

Další články z rubriky Domácí

Moody's potvrdila rating Českých drah v investičním pásmu se stabilním výhledem

Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná ratingová agentura ocenila především silné postavení společnosti na českém železničním trhu a ...

Úřad vlády se tradičně zapojí do festivalu Open House

Do jubilejního 10. ročníku festivalu pražské architektury Open House se Úřad vlády ČR zapojí otevřením Hrzánského paláce v sobotu 18. května a v neděl ...

ČOI: Hračka na baterie AKU vrtačka T1401 představuje vážné riziko pro životní prostředí

Česká obchodní inspekce zjistila, že na vnitřním trhu je v nabídce výrobek, který představuje vážné riziko kvůli možnému znečištění životního prostřed ...

Ohňostroje jsou pro ptáky vážným ohrožením, ČIŽP za ně může uložit pokutu

Panika, narušení odpočinku a sociálních vazeb, zvýšené riziko úrazů a úhynu - to jsou jen některé z negativních dopadů ohňostrojů na živočichy. Nejvíc ...

Spotřebitelská organizace dTest podala stížnost na Temu

Čínské online tržiště Temu působící na trhu od roku 2023 se těší velké popularitě mezi spotřebiteli. Jen v EU má totiž přes 75 milionů uživatelů měsíč ...

Doporučujeme



Neděle 19.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »