InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

ŘSD: Stavba obchvatu Třebíče prošla posouzením vlivu na životní prostředí

19.01.2024
Ředitelství silnic a dálnic obdrželo rozhodnutí Krajského úřadu Kraje Vysočina - Souhlasné závazné stanovisko EIA, tedy posouzení vlivu na životní prostředí, k projektu "I/23 obchvat Třebíč". Dokument o 52 stranách obsahuje i několik požadavků pro zapracování do projektové dokumentace pro provádění stavby (DPS), se kterými se nyní seznamujeme a budeme nalézat řešení, jak jim vyhovět.
Foto: rsd.cz
Stavbou vnitřního obchvatu Třebíče dojde k výrazné­mu vyvedení dopravy převážně mimo zastavěná úze­mí města, jehož středem silnice I/23 dosud prochází. Nová přeložka sníží dopravní zátěž v centru. Snížení množství výfukových plynů bude mít pozitivní dopad na životní podmínky místních obyvatel.

Nynější trasa silnice dělí Třebíč v podstatě na dvě poloviny. Ve své stopě prochází městem od západu k východu přes ulice Pražská, Sucheniova, Bráfova tř., Sportovní a Brněn­ská. Ve značné části své délky přitom vede hustě obydlenou zástavbou. Vedle místních komunikací se na ní připojují čtyři silnice II. tříd, které na I/23 přivádí dopravu od okolních měst a obcí. Také to má za následek, že průměrná denní intenzita provozu přesahuje v určitých úsecích I/23 ve městě hranici 16 tisíc vozidel.

Plánovaný obchvat, jehož součástí bude 9 mostů jeden tunel a jedna lávka je ve své celé délce 5992 m připravován po navazujících částech, které jsou celkem tři. Nejdelší z nich je 4146 m dlouhá jihozápadní část, která částečně využije i stopu stávající silnice II. třídy. Na počátku úseku se přeložka napřimuje a čás­tečně kopíruje stopu současné I/23. Její úpravy a korekce začínají v prostoru rozvodny JME Ří­pov. Napojení stávající I/23 od Třebíče (ulice Praž­ská) do nově budované přeložky se nachází ve staničení km 0,946. Toto napojení je řešeno úrov­ňovou stykovou křižovatkou, která je situována do hlubokého zářezu.

Za ní se přeložka v km 1,100 od stávající trasy odpojuje a pokračuje pravostranným obloukem, v němž překonává mimoúrovňově (podjezdem) železniční trať Brno - Jihlava. Dále se trasa vy­hýbá fotbalovému stadionu a v hlubokém zářezu překříží místní komunikaci (ul. Řípovská). Křížení ulic Ří­povská a Vrchlického je provedeno na zakrytém úseku obchvatu délky 228 m (tzv. tunel Borovina). V km 1,596 je umístěna druhá úrovňová styko­vá křižovatka, která na obchvat napojuje silnici II/410 (ul. Koželužská). Tato komunikace je v rám­ci stavby kompletně rekonstruována. V její trase pak přeložka pokračuje až do km 2,408, odkud od křižovatky u Janova mlýna vede v nové stopě a pravostranným obloukem prochází 103 m dlou­hým přemostěním přes část Libušina a Terovské údolí. V městské části Horka - Domky trasa míjí nedaleké zahrádkářské kolonie Libuše a Mojmír. Podél osady prochází přeložka po zemědělsky využívaných pozemcích. V km 3,581 přemosťuje obchvat nová přeložka místní komunikace (ul. Vltavínská), která poslouží hlavně chodcům a cyklistům. Trasa první části poté končí na nové mimoúrovňové okružní křižovatce se silnicí č. II/360 (ul. Znojemská), kte­rou podchází.
Od ní pokračuje v přímém směru a převážně v zářezu druhá část, která je umís­těna v trase ul. Spojovací. Podél ní vedou z obou stran souběžné jednosměrné komunikace.

Třetí část začíná mimo­úrovňovou křižovatkou Hrotovická. Stejnojmenná ulice povede nad přeložkou I/23 po okružní křižo­vatce. Dále trasa vede v obloucích a klesá až do údolí řeky Jihlavy, kde je navržena mimoúrovňová trubkovitá křižovatka MÚK Brněnská (se šesti větvemi) se silnicí II/360. Současná křižovatka ulic Sportovní - Brněnská - Rafaelova je uprave­na na okružní křižovatku ve stávající poloze. Trasa obchvatu ve směru na Brno je ukončena v místě stávající stykové křižovatky, kterou se připojuje místní komunikace z ulice Ptáčovský žleb k silnici Brněnská.

Předpokládaná cena stavby je 4205,60 mil. Kč bez DPH. Odhadovaná výstavba obchvatu by měla trvat cca 3 roky.

Zdroj: ŘSD ČR

Další články z rubriky Regiony

Ve zlínském muzeu zavládla radost z mimořádného úspěchu

Napětí, které panovalo v Muzeu jihovýchodní Moravy ve Zlíně poté, co na konci dubna byla uveřejněna nominace zrekonstruovaného areálu na Ploštině na cenu Gloria Muasealis, vygradovalo v úterý 14. května odpoledne. V Obecním domě v Praze si totiž ...

ČEZ: V Temelíně zavezli palivo do prvního bloku. V reaktoru vydrží déle

Přesně 163 palivových souborů umístili energetici do reaktoru odstaveného prvního bloku. Nově je mezi nimi 48 čerstvých palivových souborů, dosud jich ...

Letecká společnost Korean Air oslavila 15 let od zahájení pravidelné linky mezi Prahou a Soulem

Jedna z nejstarších a nejdůležitějších dálkových linek na Letišti Václava Havla Praha včera oslavila dvacetileté jubileum. Mezi lety 2004 a 2024 využi ...

Lesníci, vědci i zástupci ministerstev, ochrany přírody a obcí se shodli na vyváženém způsobu hospodaření ve Ždánickém lese a Chřibech

Odborný seminář o udržitelném lesnickém managementu ve Ždánickém lese a Chřibech uspořádaly 14. května v Hradci Králové Lesy České republiky pod zášti ...

ČEZ: V Temelíně soutěžili o kuklu a novou svářečku

Zvýšit zájem mladých lidí o svářečské obory. Takový je jeden z motivů unikátní svářečské soutěže pro středoškoláky z celé republiky. V Jaderné elektrá ...

Doporučujeme



Sobota 18.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »