InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Sázka na kontroverzní kampaň se vyplatila, z nejprestižnější soutěže si VZP odnesla čtyři ocenění

16.11.2023
Celkem čtyři ocenění v letošním ročníku nejprestižnější marketingové soutěže Effie 2023 získala kampaň VZP ČR: "Kolik stojí to nejcennější, co máme?"
Ilustrační snímek | Foto: Archiv ID
Kampaň, kterou pro pojišťovnu vytvořila agentura McCann Prague si odnesla cenu za nejlepší kreativitu (Cena ADC: The best of creativity) a dále umístění v kategoriích Sociální, kulturní, ekologický marketing ,Digitální marketing a také Kampaň pro veřejnou správu. Soutěž Effie je nejprestižnější soutěží v oblasti komerčních komunikací, koná se ve více jak třiceti vyspělých zemích světa.

"V ideálním světě, kde lidé jedí zdravě, cvičí, chodí na preventivní prohlídky a nekouří, bychom ušetřili zhruba 70 % všech současných nákladů na péči. Představa, že do takového stavu lidstvo přivede sebelepší kampaň, je samozřejmě utopická. Nám šlo tedy o to přimět alespoň pár procent lidí zamyslet se nad tím, že kdybychom místo následků zdravotních obtíží řešili, jak jim předcházet, ušetřili bychom českému zdravotnictví miliardy korun," říká náměstek ředitele VZP pro služby klientům Ivan Duškov. Z reakcí na kampaň, a to nejen odborné lékařské veřejnosti i laické, a právě také marketingových specialistů se právě toto povedlo: "Kampaň velmi dobře rezonovala mezi lidmi a také uspěla v celé řadě soutěží. Včera jsme si další čtyři ocenění odnesli i z pražské Lucerny, kde se konala nejprestižnější akce svého druhu, udělování cen Effie 2023. Toho si pochopitelně velmi vážím a jsem rád, že se nám takového ocenění dostalo."

Kampaň VZP ČR informovala veřejnost o cenách lékařských výkonů, léčby nebo zdravotnických prostředků prostřednictvím fiktivního e-shopu "Systemshop.cz" a odhalila také propastný rozdíl mezi náklady na prevenci oproti ceně, kterou vyžaduje často dlouhodobá a komplikovaná léčba.

"V první fázi kampaně jsme upozornili na problém. Veřejnost jsme možná mnohdy šokovali skutečnými náklady na zdravotní výkony, které často šplhají do statisíců korun. Ve druhé fázi jsme nabídli pozitivní řešení, alternativou k zákroku často může být včasná prevence," říká Ivan Duškov. Kampaň pracovala s faktem, že v Česku je nejvíc e-shopů na obyvatele v celé Evropě. Právě schopnost a obliba Čechů v nakupování on-line pak posloužily nejen pro první, ale i pro druhou fázi kampaně, kde si uživatelé mohli vybrat mezi možnostmi "Kup později!", která znázorňovala cenu za zdravotní péči při odkládání prevence, a možností "Kup teď!", kde si za zlomek ceny mohli "pořídit" preventivní prohlídku.

Každý z klientů VZP navíc má možnost zjistit, kolik za jeho péči pojišťovna uhradila, a to v aplikaci Moje VZP. "Je zřejmé, že kampaň i v rozšíření využívání aplikace sehrála klíčovou roli. Během tří měsíců její intenzivní fáze jsme zaznamenali 2,8 milionu přístupů do aplikace a během této krátké doby nám také přibylo skoro 170 tisíc nových uživatelů," uzavírá Ivan Duškov.

Zdroj: VZP ČR

Další články z rubriky Domácí

Vít Rakušan jednal v Kodani o budoucnosti evropské migrační politiky

Ministr vnitra Vít Rakušan jednal dnes, 6. května 2024, o migraci na mezinárodní konferenci v Kodani. Hlavním tématem byla budoucnost fungování migrační politiky EU a nové způsoby, jak řešit nelegální migraci. Ministři představili koncepty zaměřené ...

Odstartovala Květnová výzva Do práce na kole 2024

Začal 14. ročník Květnové výzvy Do práce na kole, pěšky nebo poklusem. V úterý 7. května ráno se před ministerstvem dopravy uskutečnila cyklosnídaně p ...

MŽP: O program Oprav dům po babičce je velký zájem, překonal hranici dvou tisíc žádostí

Během pondělního výjezdu na Vysočinu zavítal ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) do dřevozpracovatelského závodu ve Ždírci, kde jednal o ...

SVS: Opékací párky od výrobce z Vysočiny obsahovaly listerii, lidé je mohou vrátit v místě nákupu

Státní veterinární správa (SVS) nařídila stáhnout z prodeje výrobek Opékací párek od výrobce Agroinvest Bobrová kvůli obsahu bakterie Listeria monocyt ...

Trendy v dovolených 2024: Cestovní kanceláře rozšiřují nabídku zájezdů a lidé vyčkávají na last minute

Prodeje zájezdů v prvních čtyřech měsících roku zůstávají srovnatelné s loňským obdobím, ale příčinou není nedostatek zájmu o cestování. Data ukazují, ...

Doporučujeme



Středa 8.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »