InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Praha schválila elektrifikaci autobusové linky č. 134 Podolská vodárna - Dvorce

07.11.2023
Už na šestnácté městské autobusové lince v Praze budou v blízké budoucnosti naftové autobusy nahrazeny bateriovými trolejbusy. Rada hl. m. Prahy (RHMP) v pondělí totiž schválila investiční záměr elektrifikace autobusové linky č. 134 Podolská vodárna - Dvorce. DPP začne na základě usnesení RHMP s projektovou přípravou záměru. Odhadované investiční náklady činí 338 milionů korun, jeho realizaci DPP předpokládá v horizontu let 2027-2028. Po zprovoznění trolejbusové infrastruktury je v plánu vzájemné propojení elektrifikovaných linek č. 134 a 176.
Foto: DPP
Trolejové vedení by v rámci elektrifikace autobusové linky č. 134 mělo vzniknout v úsecích Podolská vodárna - Pankrác - Poliklinika Budějovická - Dobeška v celkové délce zhruba 14,5 kilometrů. V místech odstavů v zastávce Dvorce bude vybudována nabíjecí stopa k nabíjení trakčních baterií trolejbusů. Přesný rozsah nabíjecí infrastruktury a trolejového vedení bude upřesněn v rámci projektové přípravy na základě podrobného technického šetření a energetického výpočtu. Kromě toho DPP prověří možnosti využití kapacity tramvajových měníren Podolí a Braník a vznik nové měnírny Ryšánka, která bude sloužit pro napájení trolejbusové trati, do budoucna výhledově také pro jižní část tramvajového okruhu v Jeremenkově ulici.

"Elektrifikace autobusové linky č. 134 je v souladu s naplňováním Klimatického plánu hl. m. Prahy a se strategií obnovy vozového parku autobusů DPP. Tento projekt vhodně navazuje na elektrifikaci autobusové linky č. 176, který má kladný posudek EIA a nyní zde běží společné řízení. Naším záměrem je proto logické vzájemné propojení obou linek č. 134 a 176 po dokončení jejich elektrifikace do trasy Stadion Strahov - Karlovo náměstí - Podolská vodárna - Pankrác - Poliklinika Budějovická - Dvorce, díky čemuž budeme moct cestujícím nabídnout nová atraktivní spojení. Budoucí nabíjecí a napájecí infrastruktura v oblasti Prahy 4 nám navíc umožní pokračovat v elektrifikaci dalších autobusových linek, například č. 124. Veškeré návrhy trolejového vedení a nabíjecích kapacit budeme koordinovat se schválenými záměry nových tramvajových tratí v Budějovické, Jeremenkově a Vyskočilově ulici, které budou tvořit jižní část tramvajového okruhu," říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Záměr elektrifikace autobusové linky č. 134 je zároveň koordinován s připravovanou úpravou a kultivací okolí tramvajového obratiště Podolská vodárna v Podolské a Vodárenské ulici, jehož součástí bude mimo jiné bezbariérové zpřístupnění tramvajové zastávky ve Vodárenské ulici. V rámci přípravy projektu bude maximální snaha o využití kombinovaných stožárů veřejného osvětlení a trakčního vedení, stejně jako při výstavbě jiných trolejbusových tratí. Vzhledem k předpokládané realizaci záměru v horizontu let 2027-2028 bude snahou DPP zajistit případné spolufinancování z dostupných fondů Evropské unie.

Přehled elektrifikačních záměrů autobusových linek v Praze


Výstavba trolejbusové tratě na lince č. 140 mezi Palmovkou a Čakovicemi/Miškovicemi byla dokončena a uvedena do provozu v prosinci loňského roku. V současnosti na ní výrobce realizuje druhou etapu homologace bateriových kloubových trolejbusů SOR TNS 18 s cestujícími. DPP očekává předání všech 15 vozidel v letošním roce a jejich následné nasazení do plného provozu. Současně s tím DPP realizuje výstavbu trolejbusové infrastruktury v rámci elektrifikace autobusové linky č. 119 Nádraží Veleslavín - Letiště Praha, jejíž dokončení a zprovoznění předpokládá v březnu příštího roku.

Kromě toho DPP projekčně připravuje elektrifikaci dalších autobusových linek. Jedná se o první etapu elektrifikace linek v levobřežní části Prahy (linky č. 131, 137, 176 a 191), dále č. 112, 201 a příměstské linky č. 375. Tyto připravované projekty by měly pokrývat část potřeby obnovy vozového parku autobusů bezemisními vozidly cca v horizontu let 2025 až 2027. S ohledem na zajištění kontinuální obnovy vozového parku autobusů DPP bezemisními vozidly ve střednědobém horizontu, tj. po roce 2027, RHMP v roce 2022 odsouhlasila přípravu další etapy elektrifikačních projektů pro linky č. 112, 136, 142, 150, 174, 184 a 225.

Zdroj: DPP

Další články z rubriky Regiony

Nový pavilon urgentního příjmu a chirurgických oborů v Pardubické nemocnici je největší investicí v historii Pardubického kraje

Špičkové technologické vybavení, moderní prostředí a velký skok v kvalitě poskytované péče nejen pro krajské město, ale pro celý region. Necelé tři roky po podpisu smlouvy se v Pardubické nemocnici slavnostně otevřel nový pavilon urgentního příjmu a ...

Naše stopy v NATO zavítaly do mateřských a základních škol v Krkonoších

Naše stopy v NATO tentokrát zavedly zástupce odboru komunikace Ministerstva obrany a příslušníky Agentury vojenského zdravotnictví do škol v Královéhr ...

V přírodní rezervaci Kotvice začíná obnova rybníků a mokřadů

V chráněné krajinné oblasti Poodří začne v příštím týdnu rozsáhlá obnova mokřadních společenstev v přírodní rezervaci Kotvice. ...

Nadace ČEZ přispěla na dva nové osvětlené přechody v Semilech

V ulici Jatecká a v ulici Luční v Semilech byly slavnostně otevřeny dva nové osvětlené přechody. Nadace ČEZ přispěla na výstavbu částkou 120 000 korun ...

Pošta na Orlí bude fungovat v režimu Partner

BRNO - Magistrát města Brna podepsal s Českou poštou smlouvu o provozování pošty Partner v budově na Orlí ulici. K převodu dojde v květnu letošního ro ...

Doporučujeme



Pondělí 4.3.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »