InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Praha schválila elektrifikaci autobusové linky č. 134 Podolská vodárna - Dvorce

07.11.2023
Už na šestnácté městské autobusové lince v Praze budou v blízké budoucnosti naftové autobusy nahrazeny bateriovými trolejbusy. Rada hl. m. Prahy (RHMP) v pondělí totiž schválila investiční záměr elektrifikace autobusové linky č. 134 Podolská vodárna - Dvorce. DPP začne na základě usnesení RHMP s projektovou přípravou záměru. Odhadované investiční náklady činí 338 milionů korun, jeho realizaci DPP předpokládá v horizontu let 2027-2028. Po zprovoznění trolejbusové infrastruktury je v plánu vzájemné propojení elektrifikovaných linek č. 134 a 176.
Foto: DPP
Trolejové vedení by v rámci elektrifikace autobusové linky č. 134 mělo vzniknout v úsecích Podolská vodárna - Pankrác - Poliklinika Budějovická - Dobeška v celkové délce zhruba 14,5 kilometrů. V místech odstavů v zastávce Dvorce bude vybudována nabíjecí stopa k nabíjení trakčních baterií trolejbusů. Přesný rozsah nabíjecí infrastruktury a trolejového vedení bude upřesněn v rámci projektové přípravy na základě podrobného technického šetření a energetického výpočtu. Kromě toho DPP prověří možnosti využití kapacity tramvajových měníren Podolí a Braník a vznik nové měnírny Ryšánka, která bude sloužit pro napájení trolejbusové trati, do budoucna výhledově také pro jižní část tramvajového okruhu v Jeremenkově ulici.

"Elektrifikace autobusové linky č. 134 je v souladu s naplňováním Klimatického plánu hl. m. Prahy a se strategií obnovy vozového parku autobusů DPP. Tento projekt vhodně navazuje na elektrifikaci autobusové linky č. 176, který má kladný posudek EIA a nyní zde běží společné řízení. Naším záměrem je proto logické vzájemné propojení obou linek č. 134 a 176 po dokončení jejich elektrifikace do trasy Stadion Strahov - Karlovo náměstí - Podolská vodárna - Pankrác - Poliklinika Budějovická - Dvorce, díky čemuž budeme moct cestujícím nabídnout nová atraktivní spojení. Budoucí nabíjecí a napájecí infrastruktura v oblasti Prahy 4 nám navíc umožní pokračovat v elektrifikaci dalších autobusových linek, například č. 124. Veškeré návrhy trolejového vedení a nabíjecích kapacit budeme koordinovat se schválenými záměry nových tramvajových tratí v Budějovické, Jeremenkově a Vyskočilově ulici, které budou tvořit jižní část tramvajového okruhu," říká Zdeněk Hřib, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Záměr elektrifikace autobusové linky č. 134 je zároveň koordinován s připravovanou úpravou a kultivací okolí tramvajového obratiště Podolská vodárna v Podolské a Vodárenské ulici, jehož součástí bude mimo jiné bezbariérové zpřístupnění tramvajové zastávky ve Vodárenské ulici. V rámci přípravy projektu bude maximální snaha o využití kombinovaných stožárů veřejného osvětlení a trakčního vedení, stejně jako při výstavbě jiných trolejbusových tratí. Vzhledem k předpokládané realizaci záměru v horizontu let 2027-2028 bude snahou DPP zajistit případné spolufinancování z dostupných fondů Evropské unie.

Přehled elektrifikačních záměrů autobusových linek v Praze


Výstavba trolejbusové tratě na lince č. 140 mezi Palmovkou a Čakovicemi/Miškovicemi byla dokončena a uvedena do provozu v prosinci loňského roku. V současnosti na ní výrobce realizuje druhou etapu homologace bateriových kloubových trolejbusů SOR TNS 18 s cestujícími. DPP očekává předání všech 15 vozidel v letošním roce a jejich následné nasazení do plného provozu. Současně s tím DPP realizuje výstavbu trolejbusové infrastruktury v rámci elektrifikace autobusové linky č. 119 Nádraží Veleslavín - Letiště Praha, jejíž dokončení a zprovoznění předpokládá v březnu příštího roku.

Kromě toho DPP projekčně připravuje elektrifikaci dalších autobusových linek. Jedná se o první etapu elektrifikace linek v levobřežní části Prahy (linky č. 131, 137, 176 a 191), dále č. 112, 201 a příměstské linky č. 375. Tyto připravované projekty by měly pokrývat část potřeby obnovy vozového parku autobusů bezemisními vozidly cca v horizontu let 2025 až 2027. S ohledem na zajištění kontinuální obnovy vozového parku autobusů DPP bezemisními vozidly ve střednědobém horizontu, tj. po roce 2027, RHMP v roce 2022 odsouhlasila přípravu další etapy elektrifikačních projektů pro linky č. 112, 136, 142, 150, 174, 184 a 225.

Zdroj: DPP

Další články z rubriky Regiony

Ve zlínském muzeu zavládla radost z mimořádného úspěchu

Napětí, které panovalo v Muzeu jihovýchodní Moravy ve Zlíně poté, co na konci dubna byla uveřejněna nominace zrekonstruovaného areálu na Ploštině na cenu Gloria Muasealis, vygradovalo v úterý 14. května odpoledne. V Obecním domě v Praze si totiž ...

ČEZ: V Temelíně zavezli palivo do prvního bloku. V reaktoru vydrží déle

Přesně 163 palivových souborů umístili energetici do reaktoru odstaveného prvního bloku. Nově je mezi nimi 48 čerstvých palivových souborů, dosud jich ...

Letecká společnost Korean Air oslavila 15 let od zahájení pravidelné linky mezi Prahou a Soulem

Jedna z nejstarších a nejdůležitějších dálkových linek na Letišti Václava Havla Praha včera oslavila dvacetileté jubileum. Mezi lety 2004 a 2024 využi ...

Lesníci, vědci i zástupci ministerstev, ochrany přírody a obcí se shodli na vyváženém způsobu hospodaření ve Ždánickém lese a Chřibech

Odborný seminář o udržitelném lesnickém managementu ve Ždánickém lese a Chřibech uspořádaly 14. května v Hradci Králové Lesy České republiky pod zášti ...

ČEZ: V Temelíně soutěžili o kuklu a novou svářečku

Zvýšit zájem mladých lidí o svářečské obory. Takový je jeden z motivů unikátní svářečské soutěže pro středoškoláky z celé republiky. V Jaderné elektrá ...

Doporučujeme



Sobota 18.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »