InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

ČEZ: Mosty na železniční vlečce do Jaderné elektrárny v Dukovanech mají víc než jen nový kabát

18.10.2023
Jeden ze způsobů dopravy surovin a materiálu do Jaderné elektrárny Dukovany je po kolejích. Takzvaná železniční vlečka vede z nádraží Rakšice až do areálu JE Dukovany. Na této trase se nachází dva mosty o délce 262,5 m a 10,5 m. Oba mosty prošly v uplynulých měsících důkladnou rekonstrukcí za téměř sto milionů korun. S jejích využitím ČEZ počítá pro plánovaný minimálně šedesátiletý provoz elektrárny i pro připravovanou výstavbu nového jaderného zdroje.
Foto: cez.cz
Vlečka z roku 1975 slouží pro dopravu chemických látek potřebných pro provoz dukovanských jaderných bloků, motorové nafty pro dieselové agregáty a velké technologické celky jako jsou například obalové soubory na použité palivo. V průběhu času došlo vlivem klimatických podmínek a provozu na vlečce k narušení funkčnosti mostních izolací s postupným rozšiřováním degradací železobetonové konstrukce, a proto se ČEZ rozhodl oba mosty zrekonstruovat.

Práce na rozsáhlé rekonstrukci mostů započaly v březnu minulého roku. První z dvojice mostů je dlouhý 262,5 m a překlenuje údolí se zahrádkářskou kolonií nad řekou Rokytnou v Moravském Krumlově. Všechny práce tak probíhaly ve výšce 13 m nad úrovní terénu. Rekonstrukce spočívala ve výměně nevyhovující hydroizolace a kolejového lože. Dále provedení sanace mostní konstrukce a opěr mostů. Během rekonstrukce také došlo k provedení nových železobetonových říms, výměně zábradlí a odvodňovacích prvků.

"Po celou dobu rekonstrukce, která trvala 14 měsíců, bylo nutné jednotlivé práce plánovat s ohledem na zásobování EDU a klimatické podmínky a práce pak důsledně kontrolovat. Velkou pozornost vyžadovalo také zabezpečení stavby proti pádu předmětů na vozovky pod mosty, stejně jako zabezpečení pracovníků proti pádu z výšky," zhodnotil ředitel Jaderné elektrárny Dukovany, Roman Havlín.

Druhý z rekonstruovaných mostů přemosťuje místní komunikaci mezi obcemi Dolní Dubňany a Jamolice. Jeho délka je 10,5 metru. Všechny práce odborníci úspěšně dokončili letos v létě a vlečka je připravena k využití pro další plánovaný provozu elektrárny i pro výstavbu nového jaderného zdroje.

Zdroj: ČEZ

Další články z rubriky Regiony

Železniční muzeum v Rosicích nad Labem se rozšíří, v plánu je i vlečka

Pardubický spolek historie železniční dopravy je veřejně prospěšná nezisková organizace, která vznikla v roce 1990. Stará se o Železniční muzeum v Rosicích nad Labem už od roku 1999. V letech 2021 až 2023 byl provoz kvůli zdvoukolejnění trati mezi ...

Ústecký kraj spustil příjem žádostí o dotace pro malé a střední podnikatele

Ústecký kraj spustil příjem žádostí o dotace pro malé a střední podnikatele z Operačního programu spravedlivá transformace 2021-2027. Jedná se o celke ...

V Olomouci začnou velké opravy komunikací už v půli března. Město pošle na opravy 130 milionů

Bezmála 130 milionů korun letos město pošle na opravy či úpravy vozovek, chodníků, autobusových zastávek, mostů, lávek a podchodů. Část peněz směřuje ...

Turistický ruch v Olomouckém kraji chytá druhý dech

Vloni se v Olomouckém kraji ubytovalo téměř 800 tisíc hostů. Je to o pět procent víc než v předcovidovém roce 2019 a zároveň jde o nejvyšší hodnotu od ...

Vodní elektrárna Hučák připravila na sobotu speciální program pro rodiny s menšími dětmi

Speciální naučné prohlídky Informačního centra pro rodiny s menšími dětmi si pro vás na tuto sobotu připravili průvodci na Hučáku. V sobotu 24. února ...

Doporučujeme



Středa 21.2.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »