InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

CzechTourism: Na self drive dovolenou do regionů láká Česko turisty z Beneluxu a Skandinávie

02.08.2023
Také o regiony se zajímají turisté z Beneluxu a Skandinávie. Do zemí, které navštěvují, jezdí často autem a zůstávají o trochu déle než cestovatelé z jiných států. Nejen proto se v Belgii, Dánsku, Nizozemsku a Švédsku uskutečnila on-line kampaň zaměřená na self drive dovolenou. Měla za cíl přilákat víc hostů z daných zemí a prodloužit délku pobytu Belgičanů, Dánů, Nizozemců a Švédů v Česku.
Foto: czechtourism.cz
V dříve uvedených zemích je dovolená autem zejména v letních měsících velmi populární a například v Dánsku výrazně roste zájem o elektromobily. Navíc turisté z Beneluxu a Skandinávie velkou část volna v Česku tráví mimo Prahu.
 
"Podle našeho Institutu turismu byla průměrná délka pobytu všech zahraničních turistů v Česku loni 3,47 dne. Belgičané, Nizozemci a Dánové přitom u nás trávili o trochu delší dobu, konkrétně 3,53? 3,80 a 3,95 dne," říká ředitel České centrály cestovního ruchu - CzechTourism Jan Herget a dodává: "Proto jsme s cílem prodloužit délku pobytu a dostat obyvatele Beneluxu a Skandinávie víc do tuzemských regionů realizovali kampaň zaměřenou na self drive dovolenou. Kromě Belgie a Nizozemska ji bylo možné vidět také ve Švédsku a Dánsku. Stála 1,5 milionů korun a od dubna do května zaznamenala 34 milionů zobrazení."

"Nizozemci, kteří se dlouhodobě řadí do první desítky zahraničních turistů v Česku, jsou známí tím, že 62 % z nich na dovolenou rádo jezdí autem. Loni jich k nám s využitím všech druhů dopravy přijelo víc než 223 tisíc. Nárůst návštěvnosti se týkal především rodin s dětmi. Právě ty byly primární cílovou skupinou naší kampaně," říká ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Benelux Petra Palečková a dodává: "Roli přitom hrál samozřejmě také náhled na leteckou dopravu, ať už kvůli dražším letenkám nebo kvůli udržitelnosti. Kampaň v nizozemských a belgických médiích, kdy Belgičanů loni do Česka přijelo téměř 80 tisíc, proto doplnily také informace o kempování."
 
Tematická kampaň se zaměřila především na české a moravské regiony. S vědomím, že zatímco Švédové nejvíc cestují letadlem a uskutečňují tak téměř polovinu všech návštěv zahraničí, na dovolenou autem se každoročně vydává na 500 tisíc Dánů. Kromě bezpečnostního a ekonomického hlediska zde roli hraje potřeba Skandinávců cestovat udržitelně a uvědoměle. Dovolenou autem letos plánuje téměř 60 % švédských rodin. Ve Skandinávii, konkrétně mezi Dány, přitom významně roste obliba elektromobilů. Čtyři z deseti nově registrovaných aut v květnu 2023 byly právě na elektřinu, tyto vozy se totiž na dánském trhu staly cenově dostupnější.

"V současnosti je pro Dány atraktivnější jet na dovolenou elektromobilem, i nabíjecí infrastruktura se v Evropě postupně rozvinula na úroveň, kdy je dobíjení auta bezproblémové. A i když mohou existovat cenové rozdíly podle toho, zda máte aplikaci, nabíjecí štítek pro dodavatele nebo platíte kreditní kartou, ceny obecně klesají," říká analytik trhu Bilbasen Jan Lang.
 
"Cestování autem na dovolenou je pro Dány v letošním roce levnější než loni, kdy byly ceny pohonných hmot i elektřiny o dost vyšší. Nejoblíbenější destinací pro obyvatele dané země je přitom Dánsko, následuje Itálie, Německo, Francie a Norsko. A my samozřejmě usilujeme o to, aby vzrostl také zájem o Česko," říká ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Skandinávii a Finsko Lucie Vallin a dodává: "Česko patří také k oblíbeným destinacím Švédů. Kraje v naší zemi sice znají méně než zmiňovaní Dánové, nicméně v posledních letech se i oni o regiony zajímají víc. Když cestují po Evropě, mají zpravidla v itineráři také Česko, což otevírá prostor, aby poznali i méně známá místa, než je Praha. Konec konců 23 % Švédů cestuje zpravidla karavanem."  

Ve zviditelnění tuzemských regionů bude CzechTourism pokračovat. Už v září zajistí zahraniční zastoupení pro Skandinávii a Finsko prezentaci Česka na největším švédském veletrhu zaměřeném na karavany. A příští rok se nejen tyto pobočky České centrály cestovního ruchu v cizině budou intenzivně věnovat klíčovému komunikačnímu tématu aktivní dovolená.

Zdroj: CzechTourism

Další články z rubriky Domácí

Moody's potvrdila rating Českých drah v investičním pásmu se stabilním výhledem

Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná ratingová agentura ocenila především silné postavení společnosti na českém železničním trhu a ...

Úřad vlády se tradičně zapojí do festivalu Open House

Do jubilejního 10. ročníku festivalu pražské architektury Open House se Úřad vlády ČR zapojí otevřením Hrzánského paláce v sobotu 18. května a v neděl ...

ČOI: Hračka na baterie AKU vrtačka T1401 představuje vážné riziko pro životní prostředí

Česká obchodní inspekce zjistila, že na vnitřním trhu je v nabídce výrobek, který představuje vážné riziko kvůli možnému znečištění životního prostřed ...

Ohňostroje jsou pro ptáky vážným ohrožením, ČIŽP za ně může uložit pokutu

Panika, narušení odpočinku a sociálních vazeb, zvýšené riziko úrazů a úhynu - to jsou jen některé z negativních dopadů ohňostrojů na živočichy. Nejvíc ...

Spotřebitelská organizace dTest podala stížnost na Temu

Čínské online tržiště Temu působící na trhu od roku 2023 se těší velké popularitě mezi spotřebiteli. Jen v EU má totiž přes 75 milionů uživatelů měsíč ...

Doporučujeme



Neděle 19.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »