InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Zákazníci oceňují v energetické krizi služby ČEZ ombudsmana - loni se na něj obrátilo přes 900 z nich

02.03.2023
Na ombudsmana ČEZ se v roce 2022 obrátilo přes 900 zákazníků. Nárůst podnětů odráží turbulentní vývoj na trhu s energiemi v loňském roce. Ombudsman uznal oprávněnost 75 podnětů. Téměř polovina ovšem spadá do kategorie "specifického přístupu", kdy ombudsman požádá příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby vyhověla zákazníkovi, jehož podání je neoprávněné, ale ocitl se v mimořádně těžké životní situaci.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Loňská energetická krize, která v plné síle propukla po únorovém napadení Ukrajiny Ruskem, se propsala také do počtu podnětů, které obdržel tým ombudsmana ČEZ. Celkem se na něj obrátilo 902 zákazníků. Oproti předchozímu roku se jedná o téměř 72% nárůst. Institut ombudsmana zavedla společnost ČEZ jako jedna z prvních energetik v Evropě a jako první v České republice. Šetří případy zákazníků, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace podané u příslušné společnosti Skupiny ČEZ.

"V předchozích letech počet podnětů stabilně klesal, i díky digitalizaci vnitřních procesů a většímu důrazu na zákaznickou spokojenost. První menší výkyv jsme zaznamenali už v roce 2021, kdy nám vzrostl počet podnětů zejména v posledním čtvrtletí v souvislosti s ukončením činnosti Bohemia Energy a několika dalších dodavatelů energií. V loňském roce se pak již energetická krize projevila naplno. Přestože mě nárůst počtu podnětů netěší, jsem rád, že se na kancelář ombudsmana ČEZ zákazníci s důvěrou obracejí," říká ombudsman Josef Sedlák.

Jako oprávněné loni ombudsman vyhodnotil 75 podnětů, tedy zhruba 8 % z celkového počtu. U téměř poloviny z nich (35 podnětů) ovšem uplatnil svou pravomoc a na základě přihlédnutí k životní situaci zákazníka požádal příslušnou společnost o to, aby požadavku vyhověla, ačkoliv není oprávněný. Během 13 let svého působení uplatnil ombudsman ČEZ specifický přístup ve 393 případech.

Příkladem využití tohoto postupu je případ pana Karla z Kolínska. Ten v aplikaci MŮJ ČEZ omylem zvolil produkt s vyšší cenou, než původně chtěl. Při následném požadavku na návrat k původnímu produktu argumentoval, že si nebyl změny vědom, odkazoval se na zneužití účtu nebo chybu aplikace. Při komunikaci s ním vyplynulo, že se sám stará o postiženého syna. "Přestože bylo jasné, že chyba se stala na straně zákazníka, požádal jsem jej o doložení informace, že vychovává postižené dítě. Poté jsem využil institut specifického přístupu a požádal jsem společnost ČEZ Prodej, aby mu vyšla vstříc a změnila mu produkt dle původních podmínek. Společnost mé žádosti vyhověla," vysvětluje ombudsman Sedlák.

Ombudsman ČEZ je podřízen přímo představenstvu akciové společnosti ČEZ a je zcela nezávislý na dceřiných společnostech Skupiny ČEZ, jejichž postupy v rámci svých šetření přezkoumává. V případě zjištění oblastí ke zlepšení dává společnostem doporučení na systémové změny ve prospěch zákazníků.

Zdroj: ČEZ

Další články z rubriky Domácí

APEK: Češi utratili v dubnu za zboží v e-shopech v průměru přes 4 700 Kč, výrazně více než v předchozích měsících

Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v jednotlivých měsících ...

Armáda spásy pomáhá osobám v bytové nouzi

Armáda spásy vnímá sociální bydlení jako zásadní a důležitý nástroj, který, jak věří, vede k účinnému řešení fenoménu bezdomovectví, a především k pre ...

Informační služby ČSÚ řeší i velmi neobvyklé dotazy

Přes 10,5 tisíce požadavků z řad široké veřejnosti, podnikatelů a veřejné správy zodpověděli v roce 2023 pracovníci informačních služeb v Praze a na k ...

V I. čtvrtletí vydělala skupina ČEZ 13,6 mld. Kč, meziročně o čtvrtinu více

Provozní zisk před odpisy (EBITDA) dosáhl v I. čtvrtletí 40,3 mld. Kč, což znamená meziroční nárůst o 7,8 mld. Kč. Čistý zisk dosáhl 13,6 mld. Kč, mez ...

Česká pošta obnovila na pobočkách prodej tisku

Česká pošta od pondělí 13. května opětovně zahájila prodej tisku, a to po vzájemné dohodě s původními distributory tisku společností První novinová sp ...

Doporučujeme



Středa 15.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »