InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

RegioJet nasazuje do provozu další tři lokomotivy nové generace TRAXX MS3

20.12.2022
Společnost RegioJet, největší středoevropský soukromý osobní železniční dopravce, nasazuje do provozu tři zcela nové vícesystémové lokomotivy TRAXX MS3 od Alstomu. Lokomotivy budou využity jak v expresní dálkové dopravě na spojích mezi Prahou a Ostravou, Košicemi a Bratislavou nebo na spojích mezi Brnem a Bohumínem, tak pro výkony v nákladní dopravě, včetně postrkové služby mezi Kutnou Horou a Brnem.
Foto: Bc, Miloš Chomjak
RegioJet nasazením tří nových lokomotiv dosáhl portfolia 22 vícesystémových lokomotiv. Z nich 18 patří mezi poslední generaci TRAXX MS3, jejichž výhodou je především menší energetická náročnost. Moderní lokomotivy dokáží snížit spotřebu energie o 5 až 7 %.

"Jsme hrdí, že jsme v tomto nelehkém období dokázali dotáhnout nákup 18 lokomotiv, jejichž součástí jsou progresivní technologie umožňující významné úspory. Již do 24 měsíců se má naše flotila rozšířit o dalších 12 strojů TRAXX MS3. Navazujeme touto akvizicí na kontrakt z roku 2019, jehož součástí je opce na dodávku 40 lokomotiv," říká Petr Kohoutek, finanční ředitel RegioJet.

Výhody lokomotiv TRAXX MS3


Velkou výhodou lokomotiv TRAXX MS3 je jejich původ vycházející z prověřené koncepce, která na evropském trhu úspěšně funguje téměř 20 let. Tento zcela nový typ navazuje na lokomotivy předcházející generace TRAXX MS2, které jsou rovněž součástí flotily RegioJetu.

Lokomotivy mají relativně jednoduchou koncepci mechaniky pohonu a trakce, a jsou proto z hlediska údržby velmi přátelské a efektivní. Díky unikátnímu řešení silových obvodů trakce a polovodičové techniky řízení pomocných pohonů jsou energeticky mimořádně účinné a v provozu vykazují významné úspory trakční energie.

"Jsme velmi rádi, že do našeho lokomotivního parku můžeme zařadit další tři nové stroje. Kromě zvýšení efektivity a nižších provozních nákladů nám tyto nové lokomotivy umožní další expanzi služeb kvalitní a moderní železniční dopravy pod značkou RegioJet v celém regionu střední Evropy," říká Jiří Schmidt, ředitel strategie vlakové dopravy RegioJet.

Lokomotivy jsou přizpůsobené pro provoz v evropském koridoru od Německa, přes Českou republiku, Slovensko, Polsko, Rakousko a Maďarsko. Tyto země představují těžiště aktivit skupiny RegioJet jak v osobní, tak nákladní železniční dopravě. Další rozšíření provozního určení je uvažováno pro Slovinsko, Chorvatsko a Rumunsko.


Autor: RegioJet

Další články z rubriky Domácí

SYRI: Českým ženám se rodí první dítě později, než by si samy přály

České ženy chtějí mít více dětí, než kolik jich ve výsledku mají. Souvisí to s pokračujícím trendem posunu rodičovství do stále vyššího věku, který v Česku odstartoval v 90. letech 20. století. Zjednodušeně řečeno, ženy podstatně později narození ...

Češi si sjednávají životní pojištění až těsně před třicítkou, rizika jim ale hrozí v každém věku

Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální ...

Investice do prevence a léčby závislostí klesají. Změnu by mohla přinést iniciativa Jedna dvacetina na prevenci

Asociace poskytovatelů adiktologických služeb (APAS) společně s ostatními odbornými a profesními společnostmi volají po navýšení investic do prevence ...

STAN: Lidé v exekucích mají mít šanci dostat se zpět na trh práce

Usnadnit a především zrychlit proces oddlužení u fyzických osob má za cíl novela insolvenční zákona, která je pro Starosty dlouhodobě prioritou. Ten z ...

ČEZ: Emise skleníkových plynů z výroby elektřiny a tepla klesly o 12 %, naopak investice do udržitelných činností stouply o 4,7 miliardy

Zelenání výroby Skupiny ČEZ pokračuje. ČEZ meziročně snížil přímé emise skleníkových plynů o 12 %, což odpovídá úspoře zhruba 2,2 milionů tun ekvivale ...

Doporučujeme



Sobota 4.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »