InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Auto moto

Nabídka i poptávka po nejžádanějších autech na zimu s podzimem opět roste

22.11.2022
Pro prodejce automobilů je podzim již tradičně prodejně nejúspěšnějším obdobím roku. Zákazníci častěji mění automobil právě před zimními dovolenými, protože si mohou novější vůz otestovat v chladnějších podmínkách, kdy lze u ojetého vozu lépe pozorovat případné nedostatky. Navíc se tím připravují na zimu a dovolené na horách. Nabídka kombi, SUV a MPV naštěstí mírně roste a měsíčně lze vybírat z téměř 45 000 aut se střední hodnotou ceny 260 000 korun. Vyšší zájem hlásí i prodejci automobilů. Vyplývá to z analýzy trhu, kterou kontinuálně provádí skupina AURES Holdings, provozovatel mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
"Předvánoční období patří v sektoru automotive mezi nejnáročnější, ale i prodejně nejúspěšnější období. Každým rokem viditelně přibývá zákazníků na našich pobočkách, které chtějí vyměnit vůz před zimní dovolenou nebo zvažují automobil jako dárek pod stromeček. Toto období sama doporučuji, protože v chladnějším počasí nejlépe prověříte vůz, který se chystáte koupit," uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupin AURES Holdings. S rostoucí poptávkou především po větších automobilech naštěstí roste i nabídka. V listopadu se v nabídce na trhu objevilo již téměř 29 tisíc kombi, SUV a MPV, což je meziměsíčně v průměru o 200 aut více za každý den. Jde o 65 % listopadové celorepublikové nabídky.

Z kombíků najdete na trhu ojetin nejčastěji Škodu Octavia (22 %), Škodu Fabia (15 %) nebo Volkswagen Passat (8 %). V případě MPV Volkswagen Touran (18 %), Volkswagen Sharan (8 %) a Ford S-Max (7 %), u SUV pak Volkswagen Tiguan (5 %), Škoda Kodiaq (4 %) a Škoda Yeti (4 %). "Vozy v nabídce na celo-českém trhu jsou výrazně starší, než je reálná poptávka v našich autocentrech. Zákazníci v této nejisté době hledají mladší vozy s nižším nájezdem a tím pádem i delší výdrží. Jsou ochotni za automobil také více zaplatit. Nákup na splátky u nás aktuálně využívá 35 % lidí. Díky spolupráci s největšími finančními společnostmi máme širokou škálu možností a zákazníci vítají, že mohou řešit nákup vozu, jeho financování, ale i pojištění na jednom místě," doplnila Topolová.

Zdroj: AAA Auto

Další články z rubriky Auto moto

Ford Pro posiluje vedoucí postavení E-Transitu v segmentu

Ford Pro dnes odhalil novou verzi modelu E-Transit s prodlouženým dojezdem, která zvyšuje schopnosti nejprodávanější velké elektrické dodávky v Evropě, jež loni překonala svého nejbližšího konkurenta v poměru více než pět ku jedné. ...

Škoda Kodiaq rozšiřuje paletu motorů, prodejní ceny začínají na 980 000 Kč včetně DPH

Mladá Boleslav - Nová Škoda Kodiaq se dostala do prodeje nejprve se dvěma dieselovými motory, nyní se paleta pohonných jednotek rozrůstá o zážehové ag ...

V prvním čtvrtletí dosahuje výroba automobilů rekordních hodnot

V prvním čtvrtletí bylo v tuzemských firmách automobilového průmyslu vyrobeno celkem 394 443 osobních vozidel, meziročně o 11,5 % víc. Jde tak o nejvy ...

Přesné, jisté, všestranné: Nové BMW X3 prochází dynamickými jízdními testy

Na konci procesu sériového vývoje prochází nové BMW X3 ve zkušebním centru BMW Group v jihofrancouzském Miramas finálním laděním všech regulačních sys ...

Co si počít, pokud se vám rozbije katalyzátor v autě?

První katalyzátory se začaly v autech objevovat už v sedmdesátých letech dvacátého století. Za tento vynález vděčíme americké automobilce Cadillac. Je ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »