InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Česká pošta zavádí digitální identitu zákazníka

18.10.2022
Česká pošta zavádí digitální identitu zákazníka, kterou si nyní mohou online založit všichni občané České republiky. Přinese jim vyšší pohodlí, lepší přehled a bezpečnější správu dat. Řešení postavené na službě nové generace SAP Customer Data Cloud dodala softwarová společnost SAP ve spolupráci s Brighten Digital. První poštovní službou, kde si mohou lidé výhody digitální identity vyzkoušet, je Balíkovna.
Ilustrační snímek | Foto: ČP
"Jednodušší využívání služeb, samoobslužnost, bezpečnost a transparentnost při nakládání se zákaznickými daty jsou pro moderní podobu České pošty klíčové. Řešení zákaznické identity je základním kamenem na cestě za dosažením tohoto cíle," říká Roman Knap, generální ředitel České pošty.

Od svého zavedení si novou digitální identitu zřídilo již několik desítek tisíc uživatelů a jejich počet každým dnem stoupá. Česká pošta proto předpokládá, že ještě v průběhu letošního roku bude registrovaných uživatelů sto tisíc.

Moje Balíkovna


První poštovní službou, která nové řešení využívá, je Balíkovna. Na jejích webových stránkách www.balikovna.cz vznikla nová část Moje Balíkovna, kam se uživatelé snadno zaregistrují a po přihlášení získají okamžitý přehled o všech svých zásilkách v Balíkovně. Mohou samozřejmě také prostřednictvím jednoduchého rozhraní spravovat svůj zákaznický profil.

Do budoucna plánuje Česká pošta využít digitální identitu k vytvoření jednotného místa, kde budou mít zákazníci přehled o stavu všech svých poštovních zásilek, financí nebo historii ostatních požadavků. Spravovat své informace a ovládat služby budou moci i pomocí mobilní aplikace Pošta Online.

Digitální identita také zjednoduší práci zaměstnancům České pošty. Řešení SAP Customer Data Cloud jim poskytne přehled o všech interakcích se zákazníkem od založení identity napříč různými kanály, včetně sociálních médií, dotazů na zákaznické centrum, emailové komunikace nebo osobních návštěv na pobočkách. Operátoři zákaznického centra též po souhlasu s volajícím získají přehled o jeho interakcích s Českou poštou, což zrychlí a zefektivní jejich práci.

"Tým České pošty společně s Brighten Digital a dalšími dodavateli dokázali řešení nasadit v řádu měsíců, což považujeme v tak velkém a komplexním podniku za skvělý výsledek a máme velkou radost, že se potvrzuje naše strategie zaměřená na špičkové systémy nové generace," říká Michal Froněk, manažer pro zákazníky veřejného sektoru v SAP ČR.

Zdroj: Česká pošta

Další články z rubriky Domácí

SYRI: Českým ženám se rodí první dítě později, než by si samy přály

České ženy chtějí mít více dětí, než kolik jich ve výsledku mají. Souvisí to s pokračujícím trendem posunu rodičovství do stále vyššího věku, který v Česku odstartoval v 90. letech 20. století. Zjednodušeně řečeno, ženy podstatně později narození ...

Češi si sjednávají životní pojištění až těsně před třicítkou, rizika jim ale hrozí v každém věku

Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální ...

Investice do prevence a léčby závislostí klesají. Změnu by mohla přinést iniciativa Jedna dvacetina na prevenci

Asociace poskytovatelů adiktologických služeb (APAS) společně s ostatními odbornými a profesními společnostmi volají po navýšení investic do prevence ...

STAN: Lidé v exekucích mají mít šanci dostat se zpět na trh práce

Usnadnit a především zrychlit proces oddlužení u fyzických osob má za cíl novela insolvenční zákona, která je pro Starosty dlouhodobě prioritou. Ten z ...

ČEZ: Emise skleníkových plynů z výroby elektřiny a tepla klesly o 12 %, naopak investice do udržitelných činností stouply o 4,7 miliardy

Zelenání výroby Skupiny ČEZ pokračuje. ČEZ meziročně snížil přímé emise skleníkových plynů o 12 %, což odpovídá úspoře zhruba 2,2 milionů tun ekvivale ...

Doporučujeme



Sobota 4.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »