InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Kvůli úspornému tarifu a zastropování cen vyřizují call centra ČEZ až o třetinu požadavků více než obvykle

06.10.2022
Na call centra ČEZ Prodej volá a píše v posledních dnech o desítky tisíc zákazníků více než obvykle. Například v posledním zářijovém týdnu narostl počet odbavených požadavků o třetinu oproti loňsku. Podobná situace je také v zákaznických centrech, kde je nárůst rovněž třetinový. Call centra ČEZ odbavila letos v září o 83 000 zákaznických požadavků více než loni za stejnou dobu, zákaznická centra zaznamenala meziroční nárůst návštěvnosti o více než 13 500 lidí. Lidé nejčastěji shánějí informace k úspornému tarifu a zastropování cen energií.
Foto: cez.cz
Call centra společnosti ČEZ Prodej zažívají velký nápor dotazů a požadavků. Jen za poslední týden v září operátoři call center v Plzni, Kolíně a Třebíči vyřídili 59 803 požadavků (kromě telefonických hovorů také například e-maily), což je o třetinu více než za stejné období v loňském září. Nárůst počtu hovorů přitom pokračuje i nadále: za první čtyři letošní říjnové dny (tedy včetně víkendu) vyřídila call centra bezmála 38 000 požadavků zákazníků (pro srovnání, loni za stejnou dobu to bylo téměř 21 000 požadavků).

V posledních dnech je hlavním tématem úsporný tarif, protože ten už se lidem propisuje do plánu záloh. "Dost často se lidé chtějí ujistit, že vše probíhá správně, zda mají pro získání příspěvku něco udělat. Úsporný tarif ale probíhá automaticky, není třeba o tuto pomoc žádat ani zálohy nějak měnit. Příspěvek od státu i odpuštění poplatku za podporované zdroje energie zákazníkům rovnou promítáme do plánu záloh, proto je v pořádku, když je inkaso z účtu jiné než obvykle, nebo že třeba nenajdou zálohu na energie v SIPu." uvádí Kateřina Čechurová, vedoucí oddělení call centra. Časté jsou ale i dotazy na zastropování cen v případě fixací, nebo na samoodečty elektroměrů, operátoři také lidem pomáhají, pokud se zajímají o úspory energií.

Podobný nárůst zájmu registrují také zákaznická centra ČEZ. Ta letos v září kontaktovalo meziročně o třetinu zákazníků více (téměř 53 387 oproti 39 867 loni v září), v podobném duchu pokračuje trend i nyní v říjnu, denně dorazí kolem 3 500 zákazníků. Se zvýšeným zájmem počítají i v následujících týdnech a měsících, až se začne propisovat do záloh a vyúčtování zastropování ceny. I u nich dodavatelé ale počítají s automatickým zohledněním, tak aby zákazníci nemuseli nic řešit.

Zdroj: ČEZ

Další články z rubriky Domácí

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchodníky prakticky nezajímá - pouze "novému" dodavateli či zprostředkovateli podepíší plnou moc v domnění, že za ně vše vyřídí. Taková praxe však může ...

E-mobilita na vzestupu: V 1. čtvrtletí meziročně stoupl výkon sítě ČEZ o 39 % a odběry o 65 %

Za posledních 12 měsíců se síť veřejných dobíjecích stanic ČEZ pro elektromobily rozrostla o 135 stojanů. Každá čtvrtá nově postavená "dobíječka" měla ...

Společnost RegioJet zveřejnila čísla za rok 2023, celkové tržby převýšily 3,4 miliard Kč

RegioJet, největší soukromý železniční dopravce ve střední Evropě, ohlašuje své hospodářské a přepravní výsledky za rok 2023. Společnost dosáhla celko ...

Správa železnic odstartovala školení pro dopravce na téma ETCS

Správa železnic připravila školení pro dopravce, které je zaměřené na provozní chování jednotného evropského zabezpečovače ETCS. První se uskutečnilo ...

Surovinová politika pro dřevo podpoří tuzemské zpracování dřeva, více se bude využívat i ve stavebnictví

Až čtvrtina nově postavených budov by v roce 2035 mohly být dřevostavby. Stát chce v budoucnu podpořit větší využití dřeva v rámci veřejných zakázek, ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »