InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Česká pošta modernizuje svoji přepravu zásilek

21.03.2022
Po řadě transformačních kroků, kterými byly úpravy otevíracích hodin na středně velkých poštách, nebo účetní oddělení komerčních služeb od těch poskytovaných pro stát, přichází Česká pošta s další systémovou změnou. Ta se týká logistiky a zlepší kvalitu poskytovaných služeb koncovým zákazníkům.
Ilustrační snímek | Foto: ČP
Česká pošta vypsala výběrové řízení na poskytovatele, který jí zajistí přepravu zásilek nákladními vozidly nad 3,5 tuny mezi jejími jednotlivými třídicími centry. Nejvýhodnější nabídku předložila společnost C.S.CARGO, se kterou Česká pošta podepsala smlouvu na tři roky. V praxi to znamená, že Česká pošta bude využívat služeb soukromého přepravce tehdy, kdy to bude potřebovat. Nebude se pohybovat v nevýhodných podmínkách jako dosud, kdy veškeré závazky vyplývající z vlastní velké přepravy nesla na svých bedrech. To se týká zejména údržby a obnovy autoparku nebo zbytečných ztrát při nedostatečném vytížení svých přepravních kapacit. Mnohem elastičtěji a úsporněji tak zvládne jak vánoční nápor, tak dny s nižšími objemy zásilek.

"Doba, kdy se vše řešilo tzv. in-house, je pryč. Moderní systémy řízení ukázaly, že nákupem služeb se dá nejen ušetřit, ale hlavně zvýšit kvalita poskytovaných služeb. Představa, že Pošta je stále jako v dávných dobách stát ve státě, je mylná. Pokud jsou na trhu možnosti, díky kterým se posuneme dál a našim klientům budeme moci nabídnout vyšší standard, byli bychom sami proti sobě, kdybychom touto cestou nešli," říká generální ředitel České pošty Roman Knap.

První přeprava mezi jednotlivými třídicími centry České pošty začne v červnu tohoto roku. Lokality, kde začne nový model fungovat, jsou Praha a oblast Moravy, kde jsou velká centra s nejvyšší zátěží autodopravy.

Na České poště pracuje v logistice více jak 14,5 tisíce zaměstnanců. Z toho řidičů je přes 1 100. Těch, kteří mají na starosti přepravu auty nad 3,5 t, je téměř 850. Aktuální změna se bude týkat cca 2/3 z nich. V regionech, kde dojde ke změně, najdou řidiči zcela jistě nové uplatnění - ať už u soukromého dopravce, který pro Poštu bude službu zajišťovat a připravuje pro případné zájemce nabídku, na jiných volných pozicích České pošty nebo na trhu logistiky. Aktuálně chybí podle odborníků v ČR cca 20 tisíc řidičů.

Ekonomické propočty outsourcingu velké logistiky přepokládají úsporu minimálně 10 % nákladů. Česká pošta si ponechá zhruba třetinu aut nad 3,5 t.

Smlouva je uzavřena nyní na tři roky, po které bude podle jasných parametrů sledována jak kvalita poskytovaných služeb ze strany C.S.CARGO, tak ekonomický přínos pro Českou poštu.

"Jsme jedna z největších českých logistických firem s dlouholetou tradicí a jsme rádi, že můžeme spolupracovat s Českou poštu v jejím klíčovém odvětví, ve vnitřní logistice. Máme dostatek zkušeností, moderní vozový park a přepravní kapacitu, díky kterým naši novou roli zvládneme. V našich řadách rádi přivítáme současné řidiče České pošty, pokud se k nám rozhodnou jít pracovat," říká Aleš Willert, generální ředitel skupiny C.S.CARGO.

Doručování zásilek koncovým zákazníkům na poslední míli bude stále zajišťovat svými pracovníky Česká pošta. I zde očekáváme zlepšení kvality, protože budeme moci využít efektivnější dopravy zásilek ve vnitřní logistice České pošty. To se logicky projeví i při doručování koncovému zákazníkovi. Jen za poslední rok a půl se kvalita doručení výrazně zlepšila. V modelu doručení balíkové zásilky do ruky do druhého dne stoupla například o více než 20 procentních bodů a nyní stabilně překračuje 90% hranici úspěšnosti. To znamená, že se významně snížil počet balíků, které Pošta nezvládla předat doma adresátovi a musela je uložit na pobočce.

Zdroj: Česká pošta

Další články z rubriky Domácí

SYRI: Českým ženám se rodí první dítě později, než by si samy přály

České ženy chtějí mít více dětí, než kolik jich ve výsledku mají. Souvisí to s pokračujícím trendem posunu rodičovství do stále vyššího věku, který v Česku odstartoval v 90. letech 20. století. Zjednodušeně řečeno, ženy podstatně později narození ...

Češi si sjednávají životní pojištění až těsně před třicítkou, rizika jim ale hrozí v každém věku

Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální ...

Investice do prevence a léčby závislostí klesají. Změnu by mohla přinést iniciativa Jedna dvacetina na prevenci

Asociace poskytovatelů adiktologických služeb (APAS) společně s ostatními odbornými a profesními společnostmi volají po navýšení investic do prevence ...

STAN: Lidé v exekucích mají mít šanci dostat se zpět na trh práce

Usnadnit a především zrychlit proces oddlužení u fyzických osob má za cíl novela insolvenční zákona, která je pro Starosty dlouhodobě prioritou. Ten z ...

ČEZ: Emise skleníkových plynů z výroby elektřiny a tepla klesly o 12 %, naopak investice do udržitelných činností stouply o 4,7 miliardy

Zelenání výroby Skupiny ČEZ pokračuje. ČEZ meziročně snížil přímé emise skleníkových plynů o 12 %, což odpovídá úspoře zhruba 2,2 milionů tun ekvivale ...

Doporučujeme



Sobota 4.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »