InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Lokomotivy Siemens Vectron mohou jezdit pod dohledem systému ETCS

01.02.2022
Správa železnic ve spolupráci s firmou Siemens a dopravcem ČD Cargo úspěšně dokončila testování kompatibility lokomotiv Siemens Vectron s novým jednotným evropským zabezpečovacím systémem ETCS, kterým se postupně vybavují i české železniční tratě. Tyto lokomotivy, z nichž jedna je i součástí vozového parku Správy železnic, tak mohou jako první typ v ČR provozovaných železničních vozidel plně využívat výhody jízdy pod dohledem ETCS.
Foto: mdcr.cz
Testování lokomotiv Vectron probíhalo na tratích Břeclav - Česká Třebová - Kolín, Břeclav - Petrovice u Karviné a Praha - Olbramovice, vybavených druhou a třetí generací systému ETCS.

"Úspěšné vykonání předepsaných typových testů kompatibility potvrdilo, že ETCS můžeme plnohodnotně využívat na tratích i na vozidlech. Pro českou železnici je to zásadní krok zejména v oblasti bezpečnosti dopravy, úspor energie a plynulosti provozu," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

"Tempo výstavby stacionární části jednotného evropského vlakového zabezpečovač ETCS na síti Správy železnic je v současnosti velmi vysoké," říká Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility ČR. Vybavení tratí stacionární částí ETCS je jedním z kroků. K plnému využití všech výhod tohoto systému je však podle jeho slov třeba, aby na tratích jezdila vozidla vybavená mobilní částí ETCS. "Velmi mne těší, že lokomotiva Vectron se stala prvním vozidlem v ČR, které úspěšně absolvovalo náročné a komplexní zkoušky a následně test kompatibility. Může tedy na vybraných úsecích jezdit čistě pod dohledem ETCS," doplňuje Roman Kokšal.

"Jsme rádi, že jsme byli součástí testování a mohli tak přispět k úspěšnému provedení testů kompatibility lokomotiv Vectron v České republice. Naší ambicí je co možná nejrychleji dohnat stacionární část a stále více se zapojovat do ověřovacího provozu vlaků pod dohledem ETCS. To se týká jak nově pořizovaných hnacích vozidel vybavených ETCS již z výroby, tak těch vybavovaných dodatečně," konstatoval David Jelínek, expert ČD Cargo na ETCS.

Správa železnic rozšířila svůj park diagnostických vozidel o vícesystémovou lokomotivu Siemens Vectron loni na podzim. Využívat ji chce pro diagnostiku tuzemské i zahraniční železniční sítě včetně traťové části ETCS. Bude sloužit také pro tažení vlastních diagnostických vozů, například měřicích vozů na železniční svršek, rádiové sítě či stávajícího vozu na měření trakčního vedení. Částečně tak nahradí výkony, které si Správa železnic musí pronajímat u dopravců.

Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Domácí

SYRI: Českým ženám se rodí první dítě později, než by si samy přály

České ženy chtějí mít více dětí, než kolik jich ve výsledku mají. Souvisí to s pokračujícím trendem posunu rodičovství do stále vyššího věku, který v Česku odstartoval v 90. letech 20. století. Zjednodušeně řečeno, ženy podstatně později narození ...

Češi si sjednávají životní pojištění až těsně před třicítkou, rizika jim ale hrozí v každém věku

Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální ...

Investice do prevence a léčby závislostí klesají. Změnu by mohla přinést iniciativa Jedna dvacetina na prevenci

Asociace poskytovatelů adiktologických služeb (APAS) společně s ostatními odbornými a profesními společnostmi volají po navýšení investic do prevence ...

STAN: Lidé v exekucích mají mít šanci dostat se zpět na trh práce

Usnadnit a především zrychlit proces oddlužení u fyzických osob má za cíl novela insolvenční zákona, která je pro Starosty dlouhodobě prioritou. Ten z ...

ČEZ: Emise skleníkových plynů z výroby elektřiny a tepla klesly o 12 %, naopak investice do udržitelných činností stouply o 4,7 miliardy

Zelenání výroby Skupiny ČEZ pokračuje. ČEZ meziročně snížil přímé emise skleníkových plynů o 12 %, což odpovídá úspoře zhruba 2,2 milionů tun ekvivale ...

Doporučujeme



Sobota 4.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »