InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Správa železnic dokončila v Ústeckém kraji rekonstrukci tratě do Mikulášovic

21.08.2021
Nezastupitelnou roli lokálek ve veřejné dopravě dokazuje právě dokončená velká rekonstrukce železniční tratě ve Šluknovském výběžku. Díky investici v řádu stovek milionů korun se podařilo zrekonstruovat nádraží v Mikulášovicích, zcela nový je Vilémovský most přes Karolínino údolí, zkrátí se jízdní doby vlaků a zlepší zabezpečení trati. Ústecký kraj zde objednává spoje přes týden i během víkendů a prázdnin, vlaky jsou využívány pro běžnou dopravu i turismus.
Foto: Ministerstvo dopravy
"Dráha národního parku Českosaského Švýcarska je nejen turistická. Lidé ze Šluknovska se díky spolupráci se Saskem a obnovení přeshraničního spojení v roce 2014 dostanou rychleji do Děčína, ale i do Ústí nad Labem. Lokálky zkrátka mají svůj význam a jejich rušení či omezování jde proti současným trendům v dopravě," řekl při slavnostním dokončení rekonstrukce ministr dopravy Karel Havlíček.

Správa železnic dokončila opravu a modernizaci trati mezi Rumburkem, Velkým Šenovem, Mikulášovicemi a Dolní Poustevnou za celkem 750 milionů korun. Už v předcházejících letech investovala desítky milionů korun do opravy nádraží v Mikulášovicích. Modernizovaná přeshraniční Dráha národního parku Českosaského Švýcarska zlepšuje spojení nejen v Ústeckém kraji. Pomáhá také turismu i každodenní přepravě zaměstnanců společnosti ŠKODA AUTO do středočeské Mladé Boleslavi.

"Experiment ve Středočeském kraji, který jako jediný chce zrušit objednávku některých regionálních vlaků, je hazardem s lokálními tratěmi, které mají pro dopravní obslužnost krajů velký význam. Počet cestujících po železnici v letech před koronakrizí setrvale stoupal a v příštích letech se k tomuto trendu jistě vrátíme," dodává ministr s tím, že letošek byl Evropskou unií vyhlášen rokem železnice.

Do lokálních tratí investuje Správa železnic v posledních letech miliardy korun. Ministerstvo dopravy zároveň ze státního rozpočtu spolufinancuje regionální vlakovou dopravu, kterou podporuje ročně 4 miliardami korun. O využívání těchto peněz a objednávkách krajů chce ministr dopravy jednat s Asociací krajů.

"Nelze investovat do tratí, kde si kraj neobjedná spoje. Pro budoucí investice musí mít stát jistotu, že peníze daňových poplatníků nebudou zahazovány do koše. Kvůli úspoře 50 milionů chtějí ve Středočeském kraji zmařit investice za miliardu. To nechceme dopustit tam ani nikde jinde," uzavírá ministr Havlíček.

Autor: Ministerstvo dopravy

Další články z rubriky Domácí

SYRI: Českým ženám se rodí první dítě později, než by si samy přály

České ženy chtějí mít více dětí, než kolik jich ve výsledku mají. Souvisí to s pokračujícím trendem posunu rodičovství do stále vyššího věku, který v Česku odstartoval v 90. letech 20. století. Zjednodušeně řečeno, ženy podstatně později narození ...

Češi si sjednávají životní pojištění až těsně před třicítkou, rizika jim ale hrozí v každém věku

Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální ...

Investice do prevence a léčby závislostí klesají. Změnu by mohla přinést iniciativa Jedna dvacetina na prevenci

Asociace poskytovatelů adiktologických služeb (APAS) společně s ostatními odbornými a profesními společnostmi volají po navýšení investic do prevence ...

STAN: Lidé v exekucích mají mít šanci dostat se zpět na trh práce

Usnadnit a především zrychlit proces oddlužení u fyzických osob má za cíl novela insolvenční zákona, která je pro Starosty dlouhodobě prioritou. Ten z ...

ČEZ: Emise skleníkových plynů z výroby elektřiny a tepla klesly o 12 %, naopak investice do udržitelných činností stouply o 4,7 miliardy

Zelenání výroby Skupiny ČEZ pokračuje. ČEZ meziročně snížil přímé emise skleníkových plynů o 12 %, což odpovídá úspoře zhruba 2,2 milionů tun ekvivale ...

Doporučujeme



Pátek 3.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »