InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

RegioJet již prodal více než 50 tisíc jízdenek na vlaky do Chorvatska

16.06.2021
Více než 50 tisíc jízdenek doposud prodal RegioJet na své vlakové spoje, které spojují Českou republiku, Slovensko a Maďarsko s chorvatskými přímořskými destinacemi Splitem a Rijekou.
Foto studentagency.cz
"Zájem o jízdenky do Chorvatska je obrovský. Je přibližně o 60 % vyšší než v loňském roce. Očekáváme, že letos naše chorvatské spoje přepraví celkem více než 100 tisíc cestujících," říká Ivana Sachsová, ředitelka společnosti RegioJet a dodává: "Aktuálně jsme už v období, kdy spoje do Chorvatska odjíždějí vyprodány do posledního místa s více než 600 cestujícími na palubě".

Loni vlaky RegioJet do a z Chorvatska za celé období provozu přepravily celkem více než 60 tisíc cestujících. Letos tedy RegioJet očekává více než 100 tisíc cestujících. V nabídce je vyšší kapacita míst - soupravy jsou 15 vozové a spoje jezdí od přelomu května a června až do konce září, kdy poslední vlak odjede ze Splitu a Rijeky 27. září.

Ceny jízdenek jsou stejně jako loni výjimečně nízké - za jednosměrnou jízdenku včetně rezervace a všech služeb - pro cestu ve voze se sedačkami zaplatí cestující na trase do Rijeky v červnu akční cenu od 490 Kč; za jízdenku ve spacím voze pak cenu od 790 Kč. Na trase do Splitu pak ceny začínají na 890 Kč za sedačku a na 1090 Kč za cestu ve spacím voze.

Přibližně 75 % cestujících nastupuje a vystupuje v České republice, 25 % pak dohromady na Slovensku a v Maďarsku. Přibližně 1/3 cestujících pak přestupuje ve Splitu, Rijece a Ogulinu na návazné autobusové spoje, které napojují na vlakové spoje RegioJet celé jadranské pobřeží - od Istrie na severu, až po Dubrovník na jihu Chorvatska a letoviska v zátoce Kotor v Černé Hoře.

Výrazně vysoká je také poptávka ze strany cestovních kanceláří, které v letošním roce již počítaly s vlakovým spojem RegioJet do Chorvatska a měly dostatek času na přípravu nabídky dovolených s pohodlnou vlakovou dopravou do Chorvatska. Velmi úzká je v tomto například spolupráce s cestovní kanceláří Čedok.

Letošní vlak provozovaný RegioJetem z Prahy do Splitu je aktuálně nejdelším vlakovým spojením podle počtu kilometrů na území EU. Vyhledávač Idos.cz uvádí u trasy Praha - Split vzdálenost 1559 km.

Kromě vlaků RegioJet do Splitu vyjede v pátek také autobusový spoj

Od pátku 18. června spouští RegioJet také autobusový spoj do Splitu s odjezdem z Prahy v pátek v 16.00, z Brna v 19.10 hodin a příjezdem do Splitu následující den v 9.30. Kromě Splitu budou autobusy RegioJet na této lince zastavovat i v Šibeniku, Primoštenu a Trogiru.

Autor: Ing. Aleš Ondrůj

Další články z rubriky Domácí

SYRI: Českým ženám se rodí první dítě později, než by si samy přály

České ženy chtějí mít více dětí, než kolik jich ve výsledku mají. Souvisí to s pokračujícím trendem posunu rodičovství do stále vyššího věku, který v Česku odstartoval v 90. letech 20. století. Zjednodušeně řečeno, ženy podstatně později narození ...

Češi si sjednávají životní pojištění až těsně před třicítkou, rizika jim ale hrozí v každém věku

Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální ...

Investice do prevence a léčby závislostí klesají. Změnu by mohla přinést iniciativa Jedna dvacetina na prevenci

Asociace poskytovatelů adiktologických služeb (APAS) společně s ostatními odbornými a profesními společnostmi volají po navýšení investic do prevence ...

STAN: Lidé v exekucích mají mít šanci dostat se zpět na trh práce

Usnadnit a především zrychlit proces oddlužení u fyzických osob má za cíl novela insolvenční zákona, která je pro Starosty dlouhodobě prioritou. Ten z ...

ČEZ: Emise skleníkových plynů z výroby elektřiny a tepla klesly o 12 %, naopak investice do udržitelných činností stouply o 4,7 miliardy

Zelenání výroby Skupiny ČEZ pokračuje. ČEZ meziročně snížil přímé emise skleníkových plynů o 12 %, což odpovídá úspoře zhruba 2,2 milionů tun ekvivale ...

Doporučujeme



Sobota 4.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »