InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

České dráhy chtějí koupit čtyři lokomotivy Siemens Taurus

28.05.2021
České dráhy jednají o koupi čtyř vícesystémových elektrických lokomotiv Siemens Taurus, které v současné době využívá jiný železniční dopravce. Jsou vybavené pro potřeby osobní dopravy, mají evropský zabezpečovač ETCS a schválené jsou pro provoz na území České republiky i v okolních státech. Záměr pořídit tato vozidla schválilo představenstvo a včera také Dozorčí rada společnosti.
Foto: ČD
"Zapadá to do naší strategie obnovy vozidlového parku, kdy nakupujeme nejmodernější osobní vozy pro dálkovou dopravu na rychlost 230 km/h a potřebujeme také odpovídající hnací vozidla. Posilujeme tím svou pozici v mezinárodní dálkové dopravě. Zásadní investice do rozvoje infrastruktury a s tím související zvýšení rychlosti a zavedení jednotného evropského zabezpečovače plánuje i Česká republika. Proto bychom rádi využili možnost výhodně pořídit tato vozidla pro rychlost 230 km/h, která již jsou vybavena palubní částí ETCS," vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik a dodává: "Taurusy splňují naše budoucí požadavky na lokomotivy pro dálkovou mezistátní dopravu, mohou tak zároveň být záložním řešením pro nové vlaky, které mají jezdit rychlostí 230 km/h například do Německa."

"S jejich případným nasazením počítáme na dálkové lince Ex4 z Bohumína přes Ostravu a Břeclav až do rakouské Vídně, respektive Grazu. Lokomotivy by tak doplnily na této trase dvě vozidla stejného typu, která jsme pořídili již v srpnu 2019. Jednoznačnou výhodou je, že tato vozidla už mají přechodnost do zahraničí, a u mezistátních spojů proto nebude nutné měnit na hranicích lokomotivu v čele vlaku. Tento fakt z provozního pohledu eliminuje riziko možného prodloužení jízdních dob. Předpokládáme, že v průběhu následujících měsíců by mohlo dojít k podpisu kupní smlouvy a dodání vozidel," uzavírá člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta.

Všechny čtyři vícesystémové elektrické lokomotivy řady 1216 Taurus (ES64U4) by ČD převzaly schválené pro provoz v České republice, Rakousku, Německu a Maďarsku. Dvě lokomotivy je navíc možné provozovat i na území Slovenska. Vozidla jsou vybavena palubní částí ETCS a připravena na nasazení v osobní dopravě bez nutnosti dalších úprav. Jejich nejvyšší provozní rychlost je 230 km/h.
Zdroj: České dráhy

Další články z rubriky Domácí

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchodníky prakticky nezajímá - pouze "novému" dodavateli či zprostředkovateli podepíší plnou moc v domnění, že za ně vše vyřídí. Taková praxe však může ...

E-mobilita na vzestupu: V 1. čtvrtletí meziročně stoupl výkon sítě ČEZ o 39 % a odběry o 65 %

Za posledních 12 měsíců se síť veřejných dobíjecích stanic ČEZ pro elektromobily rozrostla o 135 stojanů. Každá čtvrtá nově postavená "dobíječka" měla ...

Společnost RegioJet zveřejnila čísla za rok 2023, celkové tržby převýšily 3,4 miliard Kč

RegioJet, největší soukromý železniční dopravce ve střední Evropě, ohlašuje své hospodářské a přepravní výsledky za rok 2023. Společnost dosáhla celko ...

Správa železnic odstartovala školení pro dopravce na téma ETCS

Správa železnic připravila školení pro dopravce, které je zaměřené na provozní chování jednotného evropského zabezpečovače ETCS. První se uskutečnilo ...

Surovinová politika pro dřevo podpoří tuzemské zpracování dřeva, více se bude využívat i ve stavebnictví

Až čtvrtina nově postavených budov by v roce 2035 mohly být dřevostavby. Stát chce v budoucnu podpořit větší využití dřeva v rámci veřejných zakázek, ...

Doporučujeme



Pondělí 29.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »