InfoDnes.cz » Zpravodajství » Domácí

Správa železnic pokračuje v posilování komunikace s cestujícími

19.05.2021
Správa železnic spustila na začátku května informační linku pro veřejnost na čísle 800 21 00 21. Společně s nově otevřeným Informačním centrem na hlavním nádraží v Praze je infolinka dalším komunikačním kanálem, kde cestující dostanou odpovědi na výluky, opravy nebo jim operátoři pomohou s vyhledáním spojení. Infocentrem na Hlavním nádraží v Praze prošlo za tři týdny již 1 200 lidí.
Foto: mdcr.cz
Spuštění informační linky je dalším krokem k efektivnější komunikaci Správy železnic s veřejností včetně podávání podrobností o mimořádnostech na železnici. Kontaktní centrum poskytuje konkrétní sdělení k problematice organizování provozu na dráze, o modernizacích a opravách, zodpovídá dotazy týkající se staveb v ochranném pásmu dráhy a podává další informace. Je zde také možné nahlásit závady a poruchy nebo nepořádek na nádraží. Operátoři Kontaktního centra Správy železnic dále podávají všeobecné informace o společnosti a o výlukách, případně nabídnou pomoc s vyhledáním spojení. Komplikované nebo vysoce odborné dotazy zaznamenají prostřednictvím kontaktního formuláře a následnou odpověď mohou zaslat buď e-mailem, klasickou poštou, datovou schránkou, nebo ji podat formou zpětného telefonátu. Kontaktní centrum poskytuje své služby v pracovní dny od 6 do 22 hodin.

Souběžně s touto službou otevřela Správa železnic 28. dubna Informační centrum na hlavním nádraží v Praze. Za první tři týdny jím prošlo 1200 návštěvníků. Veřejnost se zde může prostřednictvím velkoplošných interaktivních panelů seznámit s profilem společnosti, vyhledat si aktuální polohu vlaků v aplikaci Grapp nebo získat informace o připravovaných i realizovaných stavbách v aplikaci Interaktivní mapa.

Centrum je otevřeno každý den v týdnu od 10 do 20 hodin. Součástí práce jeho zaměstnanců jsou i asistenční služby pro nevidomé spoluobčany. Asistenci lze objednat prostřednictvím jednotné jízdenky One Ticket od společnosti CENDIS. Zaměstnanec Informačního centra se následně telefonicky spojí s objednatelem služby a zajistí doprovod nevidomého až na jeho místo ve vlaku.

Informační centrum bude Správa železnic, jakmile to pandemické podmínky dovolí, využívat také pro prezentaci aktuálních staveb prostřednictvím veřejných setkání a debat nebo k pořádání tiskových konferencí.
Zdroj: Ministerstvo dopravy

Další články z rubriky Domácí

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchodníky prakticky nezajímá - pouze "novému" dodavateli či zprostředkovateli podepíší plnou moc v domnění, že za ně vše vyřídí. Taková praxe však může ...

E-mobilita na vzestupu: V 1. čtvrtletí meziročně stoupl výkon sítě ČEZ o 39 % a odběry o 65 %

Za posledních 12 měsíců se síť veřejných dobíjecích stanic ČEZ pro elektromobily rozrostla o 135 stojanů. Každá čtvrtá nově postavená "dobíječka" měla ...

Společnost RegioJet zveřejnila čísla za rok 2023, celkové tržby převýšily 3,4 miliard Kč

RegioJet, největší soukromý železniční dopravce ve střední Evropě, ohlašuje své hospodářské a přepravní výsledky za rok 2023. Společnost dosáhla celko ...

Správa železnic odstartovala školení pro dopravce na téma ETCS

Správa železnic připravila školení pro dopravce, které je zaměřené na provozní chování jednotného evropského zabezpečovače ETCS. První se uskutečnilo ...

Surovinová politika pro dřevo podpoří tuzemské zpracování dřeva, více se bude využívat i ve stavebnictví

Až čtvrtina nově postavených budov by v roce 2035 mohly být dřevostavby. Stát chce v budoucnu podpořit větší využití dřeva v rámci veřejných zakázek, ...

Doporučujeme



Pondělí 29.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »