InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Byznys

Čtyři způsoby, jak zlepšit zákaznickou zkušenost podle Zebra Technologies

07.02.2019
PRAHA - Rapidní proměna tradičního maloobchodního zákazníka v tzv. propojeného zákazníka, který k nákupu využívá mnohonásobné kanály, zařízení a moderní technologie, přináší nové výzvy pro maloobchodní prodejce a nutnost proměny maloobchodu jako takového. Klíč k úspěchu spočívá v optimalizaci místa setkání zákazníka se značkou za pomoci technologie, která umožní lepší propojení mezi ním a prodejcem i komunikaci a fungování v rámci podniku.
Ilustrační snímek | Foto: pram.cz
Lepší přístup k datům v reálném čase
Pokud chtějí maloobchodní prodejci obstát v konkurenci, musí si primárně odpovědět na dvě zásadní otázky: Jak se odlišit a vystoupit z davu skrze unikátní přidanou hodnotu? A jak posílit vztahy se zákazníky a jejich věrnost, zvýšit obrat a maximalizovat zisk?

Odborníci se shodují, že řešením je vytvářet inteligentní, přívětivou, unikátní a konzistentní zákaznickou zkušenost právě za pomoci moderních technologií. Stěžejní roli zde hrají data: mají-li k nim prodejci přístup v reálném čase skrze mobilní zařízení, mohou uspokojit zákazníka přesně ve chvíli, kdy to potřebuje. Právě pozitivní zkušenosti tohoto typu rozhodují, kde nákup uskuteční. To potvrzují i výsledky loňského výzkumu společnosti Zebra Technologies, ve kterém 60 % dotazovaných uvedlo, že asistenti prodeje, kteří využívají mobilní zařízení, zlepšují jejich zákaznickou zkušenost. (2018 Shopper Study)

Usnadnění zákaznického rozhodování i nákup
Takzvaní connected associates hrají v tomto procesu zásadní úlohu: zákaznickou zkušenost vylepšují a věrnost ke značce posilují v prvé řadě tím, že umožňují srovnání nabídek, rychlejší a snadnější nakupování. Zákazníci se totiž stále častěji vydávají do obchodu pouze v případě, že jsou si jisti dostupností zboží, i když si ho v daný den nemusí odnést domů. Z výše uvedeného výzkumu navíc vyplývá, že 35 % zákazníků zakoupí pouze zboží, pro jehož nákup se rozhodli ještě před návštěvou prodejny. To je pravděpodobně dáno jejich přesvědčením, že jsou lépe informováni než asistenti v místě prodeje.

Integrace maloobchodních kanálů a možnost výběru
Neméně důležitou roli v procesu zlepšování zákaznické zkušenosti hraje integrace tří maloobchodních kanálů, které tradičně fungovaly zcela odděleně: in-store provozní operace, online prodej a mobilní prodej. Jejich nedostatečná koordinace či spolupráce vede k oboustranné frustraci: Z výzkumu Zebry vyplynulo, že hlavním důvodem, proč jeden ze tří zákazníků opustí obchod, aniž by nakoupil, je neschopnost konkrétní položku v prodejně najít.

Nyní však propojení zákazníci mají možnost volby: mohou si koupit cokoli, kdykoli a kdekoli. Chtějí tedy znát dostupnost zboží bez ohledu na lokalitu a očekávají více možných způsobů jeho získání. Jsou-li asistenti prodeje propojeni, mohou okamžitě prověřit stav zásob napříč dodavatelským řetězcem, dokončit platbu na místě nebo poslat zboží k zákazníkovi domů či na jinou prodejnu. Tato schopnost maloobchodních prodejců uspokojit zvyšující se zákaznickou poptávku po flexibilním fulfillmentu a v případě potřeby nabídnout slevu může podle výsledků zmíněného výzkumu obnovit 60 % jejich tržeb.

Využití dat k maximální personalizaci
Big data získaná z mobilních zařízení obchodníkům nabízejí cenný vhled do zákaznických preferencí, předchozích nákupů a další důležité informace, díky kterým mohou své služby maximálně přizpůsobit: informovat zákazníky o speciálních nabídkách, zapojit je do věrnostního programu, nabídnout slevu a podobně. Data je ovšem potřeba nejen sbírat, ale také analyzovat, tzn. sledovat pohyb zboží, majetku, zákazníků a zařízení v místě prodeje, průběžně vyhodnocovat vyplývající nedostatky a na základě těchto zjištění provoz optimalizovat, což zvýší ziskovost podniku i spokojenost zákazníků.

Optimalizovaný provoz a maximální efektivita obchodu
Ačkoli v nové éře maloobchodu hraje nejdůležitější roli rychlost, zákazníci vyžadují také osobní přístup. S větší konektivitou se tyto dva požadavky nemusí vzájemně vylučovat. Prostřednictvím přenosných počítačů, skenerů, tiskáren a dalších mobilních zařízení Zebra usnadňuje komunikaci mezi jednotlivými asistenty prodeje a obchody i mezi prodejci a zákazníky, a to napříč kanály, čímž zlepšuje efektivitu provozu i zákaznickou zkušenost.

Asistenti prodeje, kteří jsou vybaveni mobilními zařízeními, mohou kontrolovat zásoby a ceny, skenovat zboží i poukázky a komunikovat se skladem z místa interakce se zákazníkem, jehož potřeby jsou uspokojovány v přímém přenosu. Mobilní zařízení rovněž pomáhají obchodníkům překonávat překážky v podobě rozměrného zboží, poškozených čárových kódů, mobilních plateb či digitálních kupónů, které okrádají zákazníky o čas, který by i prodejci mohli využít efektivněji.

Řešení na míru od Zebra Technologies dokáže pokrýt veškeré provozní potřeby - od skenerů přes přenosné počítače a tiskárny až po software a zákaznickou podporu, které usnadní jejich integraci a nasazení v maloobchodě. Tímto způsobem společnost zvyšuje efektivitu provozu, zlepšuje zákaznickou zkušenost a posiluje věrnost spotřebitelů značce.

Fotogalerie:

Další články z rubriky Byznys

Posuňte své podnikání o krok dál v nové kanceláři!

Nejste spokojeni se svými kancelářskými prostory? Tak si pronajměte jiné! Rozhodně je z čeho vybírat! Pracovní prostředí musí být pro zaměstnance inspirativní. A do práce samozřejmě budou muset chodit rádi. Pokud tomu tak nebude a oni budou od ...

Máte vlastní second hand? Víme, jak seženete oblečení levněji

Oblečení z druhé ruky je v západních zemích už po desítky let velmi populární způsob nakupování. U nás se dostává do popředí až v posledních letech. Č ...

Magnetické tabule s popisovatelným povrchem využijete v práci i v soukromí

Popisovací tabule s magnetickým povrchem jsou nepostradatelnou součástí moderních pracovních prostor, zejména kanceláří a zasedacích místností. Prosto ...

Kanceláře k pronájmu získávají na popularitě. Pronajměte si jednu v Brně

I přes rostoucí popularitu flexibilních pracovních modelů zůstává poptávka po kancelářských prostorách poměrně vysoká, protože mít vyhrazené pracovní ...

Jak psát motivační dopis, abyste zaujali personalisty

Hledání nového zaměstnání bývá většinou běh na dlouhou trať. Nelze ho najít okamžitě, i když jsou výjimky, že se to někomu podaří. Zpravidla je však n ...

Doporučujeme



Sobota 27.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »