InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Byznys

Češi při tvorbě webu vsází na čistý design a vyprávění příběhů

29.08.2018
BRNO - Moderní responzivní design, velké fotografie, přehledné uspořádání. To jsou typické šablony, po kterých Češi sahají při vytváření stránek nejčastěji. Vyplývá to z údajů společnosti Webnode, největšího českého poskytovatele webových stránek zdarma. Kromě moderního vzhledu Češi kladou stále větší důraz na kvalitní fotografie a poutavý příběh, a to především v případě e-shopů, jejichž počet stále roste a v České republice je jich již více než 40 000.
Ilustrační snímek | Foto: fyi.cz
Češi už zjistili, že vytvořit vlastní web není s pomocí dostupných nástrojů nijak složité. Obzvlášť malí živnostníci, začínající podnikatelé nebo různí hobby nadšenci stále častěji volí online editory, které jim umožní vybírat z široké nabídky dále upravitelných šablon.

V žebříčku webových šablon, které patřily na Webnode mezi nejpoužívanější, se přesně odráží aktuální trendy v oblasti tvorby webu. Důraz se přesouvá k vizuální stránce, velkým úvodním fotografiím přes celou šíři stránky a vyprávění příběhu, který za produktem, službou nebo značkou stojí. Všechny oblíbené šablony jsou responzivní, pracují převážně se světlým pozadím a dobře čitelnými jednobarevnými fonty. "Šablony, které patří mezi nejpopulárnější, reflektují požadavky na čistotu webu, přehlednost a možnost sdělit pomocí atraktivního obsahu příběh. Právě to naši zákazníci hledají, a hledají to i návštěvníci jejich stránek, kteří už se nechtějí probírat dlouhými odstavci textu a několika úrovněmi webu," dodává Slawomír Jakub Budziak, Chief Customer Officer ve Webnode.

Podobné požadavky mají zákazníci Webnode i u šablon pro e-shopy. Opět vítězí jednoduchost a přehlednost, poutavá úvodní fotografie v hlavičce stránky a možnost uspořádat produkty přehledně v mřížce nebo jako slider, prezentaci obrázků (tzv. carousel) s jednoduchým pohybem šipkami mezi zbožím. Menu je umístěné v pravém horním rohu a obsahuje jen ty nejpodstatnější odkazy, aby byla navigace snadná a rychlá.

"V době, kdy lidé konzumují především vizuální obsah, jsou pro e-shopy základem hlavně fotografie. Naše šablony je pomáhají prezentovat přehledně a jednoduše, aby zákazník měl všechny informace k dispozici doslova na jedno kliknutí či přejetí myší," doplňuje Budziak.

Webnode letos spustil novou generaci e-shopu 2.0, reflektující všechny aktuální trendy v tvorbě webu a oblasti user-experience. Stránky vytvořené na nové platformě umí návštěvníkům předat příběh značky i firemní filozofii a jejich administrativa je jednoduchá a přehledná i z mobilního zařízení.

Další články z rubriky Byznys

Posuňte své podnikání o krok dál v nové kanceláři!

Nejste spokojeni se svými kancelářskými prostory? Tak si pronajměte jiné! Rozhodně je z čeho vybírat! Pracovní prostředí musí být pro zaměstnance inspirativní. A do práce samozřejmě budou muset chodit rádi. Pokud tomu tak nebude a oni budou od ...

Máte vlastní second hand? Víme, jak seženete oblečení levněji

Oblečení z druhé ruky je v západních zemích už po desítky let velmi populární způsob nakupování. U nás se dostává do popředí až v posledních letech. Č ...

Magnetické tabule s popisovatelným povrchem využijete v práci i v soukromí

Popisovací tabule s magnetickým povrchem jsou nepostradatelnou součástí moderních pracovních prostor, zejména kanceláří a zasedacích místností. Prosto ...

Kanceláře k pronájmu získávají na popularitě. Pronajměte si jednu v Brně

I přes rostoucí popularitu flexibilních pracovních modelů zůstává poptávka po kancelářských prostorách poměrně vysoká, protože mít vyhrazené pracovní ...

Jak psát motivační dopis, abyste zaujali personalisty

Hledání nového zaměstnání bývá většinou běh na dlouhou trať. Nelze ho najít okamžitě, i když jsou výjimky, že se to někomu podaří. Zpravidla je však n ...

Doporučujeme



Sobota 27.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »