InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Kutná Hora o polozastávkové vlaky nestojí, chce rychlé spojení s Prahou

04.03.2024
Město Kutná Hora nesouhlasí s koncepční změnou vlakové linky R41 Vrchlice na trati 011 Praha - Kolín (- Kutná Hora), kterou připravuje Středočeský kraj. Novinka by sice znamenala pro městský rozpočet mírné finanční úspory, ovšem za cenu prodloužení doby jízdy do hlavního města.
Foto: mu.kutnahora.cz
"Prioritou pro nás je kvalitní a rychlé spojení s hlavním městem. Jsme přesvědčeni, že turisticky nejvýznamnější město Středočeského kraje, do kterého zamíří milion návštěvníků ročně, si zaslouží lepší a rychlejší spojení s Prahou, než jaké je dnes navrhováno," uvedl starosta Lukáš Seifert.

Podle koordinátora Veřejné hromadné dopravy Kutná Hora Radima Fedoroviče prodlužuje nový návrh skutečnou dobu jízdy až o 10 minut.

"Nakonec bude kvůli většímu rozdílu jízdní doby rychlíků R9 a nové polozastávkové linky R41 docházet k tomu, že linka R41 bude sice využívána např. pro Novou Ves u Kolína, avšak pro spojení do Kutné Hory a Kolína bude skutečná doba jízdy příliš dlouhá," vysvětlil Radim Fedorovič s tím, že se tak ztratí i původní záměr koordinace s rychlíky R9 na odjezdu/příjezdu vlaků do Prahy, resp. do Kolína/Kutné Hory.

Představený koncept navíc degraduje záměr města Kutné Hory i Středočeského kraje vybudování tzv. kutnohorského oblouku, tedy zrušení úvratě ve stanici Kutná Hora hl.n. a vytvoření přímého spojení mezi Prahou a stanicí Kutná Hora město. Cestující se tak místo rychlého spojení dočkají výletních vlaků s řadou zastávek.

Středočeský kraj podle starosty Seiferta připravuje takto zásadní koncepční změnu v příliš krátkém čase, aniž by zjišťoval potřeby všech významných měst a obcí na trati a také neproběhla dostatečná debata, zda obcím takový záměr skutečně vyhovuje.

"Jsme tak de facto pod časovým tlakem postaveni před hotovou věc. To není běžný způsob jednání mezi partnery," sdělil dále starosta s tím, že ačkoli byla v minulosti spolupráce se Středočeským krajem velmi dobrá v oblasti autobusové dopravy, v oblasti dopravy vlakové je město Kutná Hora velmi nespokojeno s dosavadním vývojem.

Zdroj: Město Kutná Hora

Další články z rubriky Regiony

Zámek v Lysicích láká na procházku obnovenou zahradou

BLANENSKO - Na začátku letošní návštěvnické sezóny byla po více jak dvouleté obnově otevřena veřejnosti zahrada na státním zámku v Lysicích na Blanensku. Její slavnostní otevření a prezentaci výsledku generální opravy za takřka 200 milionů korun si ...

Olomoucký podchod Pionýrská čeká kompletní oprava za 24 milionů korun

Podchod "Pionýrská" pod frekventovanou Brněnskou ulicí čeká kompletní rekonstrukce. Práce na opravě podchodu začínají v tomto týdnu, hotovo by mělo bý ...

Praha začíná aktivně řešit nedostatek zdravotníků

Závěry analýzy zaměřené na nedostatek lékařů ve vybraných oborech včera představila náměstkyně pražského primátora pro zdravotnictví Alexandra Udženij ...

Turistická sezóna je v plném proudu: pozor na létání s drony nad vodními plochami a pohyb u vodárenských nádrží

Povodí Ohře - Na celém našem spravovaném území udržujeme celkem 6 840 km vodních toků, 59 jezů a 22 velkých vodních nádrží, které svojí krásou lákají ...

DPMB spouští dvě interaktivní herní trasy v MHD, slaví tak 155 let své existence

Dopravní podnik města Brna (DPMB) před letními prázdninami spouští dvě interaktivní herní trasy. Zájemci si kromě cestování různými dopravními prostře ...

Doporučujeme



Úterý 25.6.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »