InfoDnes.cz » Zpravodajství » Ekonomika

CzechTourism: Francouzi objevují české a moravské regiony. I díky gastronomii

23.11.2023
Francouzi nejčastěji cestují po Evropě, uskuteční tam 80 % cest. Česko je pro ně velmi zajímavé, loni do tuzemských hotelů, apartmánů a pensionů přijelo víc než 213 tisíc francouzských turistů. I když se ještě nedosáhlo počtů před pandemií covidu-19, potenciál přilákat Francouze do Česka se nabízí. Mají rádi lokální gastronomii, nová místa, zajímavý program a aktivity. Obyvatelé Francie jsou totiž v dobrém slova smyslu požitkáři, individualisté a lidé, kteří sází na jistotu. Cestování si chtějí maximálně užít.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Tyto a další informace byly součástí exportního workshopu, který uspořádala Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism. Na akci mimo jiné zaznělo, že Francouzi mají víc dovolené než v jiných zemích světa a patří mezi bonitní turisty. Před nízkou cenou preferují zajímavý program a ubytování ve čtyř hvězdičkových hotelech. Na cesty se nejvíc vydávají 30 až 50letí obyvatelé Francie, z dopravních prostředků dávají výrazně přednost letadlu.

"I když Francouzi u nás zatím nejčastěji jezdí do Prahy, postupně objevují i regiony. Loni kromě našeho hlavního města nejvíc navštěvovali Jihomoravský a Plzeňský kraj. Podle průzkumu NMS Market Research 2021 mají totiž Česko kromě Prahy spojené také s krajinou, kulturou, zámky, pivem, historií, památkami či krásnou architekturou," říká ředitel České centrály cestovního ruchu - CzechTourism František Reismüller a dodává: "Letos ve 3. čtvrtletí se francouzští turisté s celkem 67 500 příjezdy umístili v žebříčku zemí, odkud jezdí nejvíc cizinců, na 12. pozici. Od července do září 2023 v Česku strávili téměř 172 tisíc nocí s tím, že průměrná doba pobytu jednoho hosta z Francie u nás byla 3,54 dne. Průměrně Francouzi za cestování do Česka za osobu a den loni utratili 2 432 Kč."  

Právě proto se i na Francii zaměřila 1. a 2. vlna letošní hlavní kampaně agentury CzechTourism Nečekané tradice - Unexpected Traditions. V Česku také loni a letos často natáčely francouzské televize - například TF1 reportáže o Křišťálovém údolí, ARTE pořady o české gastronomii do Invitation au voyage/Pozvánka na cestu, TV5 a France 2 pro relace Pays et Marchés du monde/Země a trhy světa zachycovala lokální producenty, tržiště a krajinu. A právě televize ARTE začala dokumenty o české gastronomii nedávno vysílat se slovy: "Polévka je grunt a maso je špunt". První reportáž najdete od stopáže 32:08 na Invitation au voyage - Bretagne / Éthiopie / Tha?lande - Regarder le documentaire complet | ARTE.

"Při lákání Francouzů do Česka je třeba mimo jiné pamatovat na náročnější požadavky francouzských hostů týkající se jazykové vybavenosti, což samozřejmě hraje roli při výběru destinace. Hosté z Francie se sice častěji, než dříve domluví i anglicky, ale nepopiratelnou výhodu má jednoduše ta destinace, kde jsou s nimi schopni komunikovat v jejich jazyce. V našich aktivitách nejen proto nepolevujeme, nabitý tak byl, co se týče francouzsko-českých vztahů, i letošní podzim," říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu - CzechTourism pro Francii Markéta Dianová a dodává: "V říjnu jsme spolu s českou ambasádou a devíti partnery připravili prezentaci Česka na veletrhu cestovního ruchu IFM TOP RESA v Paříži. Dále jsme na IPT UNESCO představili tuzemské památky UNESCO od Krkonoš přes Rautis v Poniklé až po Žďár nad Sázavou. A v současné době pro Francouze chystáme akce zaměřené na tradice včetně Vánoc a prezentace míst, kde se v Česku dají pořádat kongresy, konference, veletrhy, výstavy či akce pro zaměstnance."

A příští rok? Na tradiční akci Czechia Travel Trade Day v režii CzechTourismu, která se uskuteční v Hradci Králové, by neměli chybět francouzští nákupčí, zástupci cestovních kanceláři i média. A nejen Francouzům se bude věnovat workshop na téma Objevte střední Evropu, který společně připravují zahraniční zastoupení České centrály cestovního ruchu pro Francii, Polsko a Slovensko. V neposlední řadě budou velmi důležité - v duchu hlavního komunikačního tématu roku 2024, které zní "aktivní turismus" - Letní Olympijské hry v Paříži. V souvislosti s nimi se u jezera Most uskuteční Olympijský festival.

Zdroj: CzechTourism

Další články z rubriky Ekonomika

Mezinárodní ratingová agentura Scope Ratings potvrzuje hodnocení ČR na AA - se stabilním výhledem

Přední evropská ratingová agentura Scope Ratings potvrdila dne 26. 4. 2024 dlouhodobý rating České republiky a jejích závazků v domácí i zahraniční měně na stupni AA- se stabilním výhledem. Krátkodobé emisní ratingy ČR byly potvrzeny na stupni S-1+ ...

MPO prodlužuje příjem přihlášek do Národních cen pro rok 2024 do 17. května

Ministerstvo průmyslu a obchodu a Rada kvality České republiky (ČR) prodlužují termín pro příjem přihlášek do 24. ročníku Národních cen kvality ČR. Př ...

Nejlepším zákonem roku 2023 pro byznys je novela MPO, která zavádí sdílení elektřiny

Novela energetického zákona LEX OZE II z dílny Ministerstva průmyslu obchodu (MPO), která zavádí sdílení elektřiny, zvítězila v 15. ročníku soutěže Zá ...

Téměř 60 českých firem zamířilo na podnikatelskou misi do USA a Kanady

Zástupci necelých šesti desítek českých firem a univerzit se v neděli 28. dubna vydali hledat obchodní a podnikatelské příležitosti do Spojených států ...

Obce a podnikatelé doporučují místo vracení PET lahví v obchodech dále rozvíjet funkční síť žlutých popelnic

Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli vracet tyto lahve pohodlněji, ekologičtě ...

Doporučujeme



Pondělí 29.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »