InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Rady a tipy

dTest si došlápl na rozvozci jídel. Jaké problémy nejčastěji trápí spotřebitele?

11.10.2023
Rozvoz jídla je ve světě velmi populární a jeho popularita stále roste i v České republice. Pravděpodobně největší boom tyto společnosti zažily v době pandemie, kdy byl rozvoz jídla pro restaurace zpravidla nezbytný pro jejich přežití, přičemž vlastní rozvoz má jen malá část z nich. Dnes se ve větších městech během jedné cesty setkáme i s desítkami kurýrů v různých dopravních prostředcích. S tímto počtem však roste i počet problémů, které evidujeme. Jaké z nich nejčastěji trápí spotřebitele? A z jakého důvodu nás nejvíce trápí společnost Foodora?
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com

Nejčastější prohřešky


První myšlenkou téměř každého spotřebitele na možný problém je kvalita dovezeného jídla. To můžeme jen potvrdit. "Spotřebitelé se na naši poradnu často ozývají s tím, že jídlo nemá požadovanou kvalitu, je studené nebo dokonce dorazí zcela jiné jídlo, než si spotřebitelé objednali," dává náhled na problematiku Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest. V takových případech se však spotřebitelé nemusí s dovezeným jídlem smířit. Naopak mají právo takové jídlo reklamovat. "Studené či nekvalitní jídlo neodpovídá objednávce, a spotřebitelé jej tak mohou reklamovat. Stejně tak lze samozřejmě postupovat i v případech, kdy dorazí jídlo jiné," nabízí řešení Hekšová. V takových situacích připadá v úvahu dodání nového jídla, ale pokud se spotřebitel spokojí s přiměřenou slevou z ceny, může se s rozvozcem domluvit, že si doručené jídlo nechá.

Dalším problémem, se kterým se na naší poradně setkáváme je nedoručení objednávky. "Mimo jiné jsme se setkali i s případy, kdy bylo v aplikaci zboží označeno jako doručené, avšak ve skutečnosti tomu tak nebylo," upřesňuje Hekšová. V takových případech může jít o chybu aplikace či pochybení jednotlivce. V žádném případě to však společnost neomlouvá a je poté povinna vrátit spotřebiteli peníze v plné výši. Někdy dochází k situaci, kdy společnost v takovém případě vrací peníze pouze ve formě "kreditů", které lze uplatnit na další nákup. Nedohodne-li se na tom však společnost se spotřebitelem, je povinna vrátit peníze stejným způsobem, jakým je obdržela - pokud tedy bylo placeno platební kartou, je společnost povinna tuto platbu vrátit zpět na účet spotřebitele.

Problémy spotřebitelské poradny se společností Foodora


S velkým počtem objednávek se vždy zvyšuje riziko stížností spotřebitelů. Jednou z největších společnosti zabývající se rozvozem jídla je Foodora. V případě této společnosti však spotřebitele trápí zejména neplnění její informační povinnosti. Podnikatelé jsou totiž ze zákona povinni sdělit spotřebiteli před uzavřením smlouvy mimo jiné údaje o své totožnosti, adresu sídla, telefonní číslo a, existuje-li, pak i adresu pro doručování elektronické pošty. Telefonní číslo společnosti Foodora ale není nikde dostupné, a spotřebitelé se tak s ní nemohou operativně spojit. Spotřebitelé se proto obrací na spotřebitelskou poradnu dTestu s žádostmi o pomoc při řešení jejich starostí se společností Foodora. "Poradci však s tímto problémem nemohou nijak pomoci, neboť ani my nemáme o této společnosti více údajů než spotřebitelé" dodává Hekšová. V některých případech se dTestu dokonce ozvali kurýři, kteří potřebovali kontaktovat společnost ohledně určité objednávky či žadatelé o práci u této společnosti.

"Budou-li se chtít spotřebitelé poradit ohledně reklamace jídla, samozřejmě se na nás mohou vždy obrátit," pokračuje Hekšová a uzavírá: "Bohužel však spotřebitelům nemůžeme poskytovat operativní podporu ohledně času doručení či urychlení objednávky."

Zdroj: dTest

Další články z rubriky Rady a tipy

Reklamace a běžné opotřebení věci. Co by měl spotřebitel vědět?

Drtivé většině spotřebitelů již byla někdy zamítnuta reklamace. Typicky se jedná o situace, kdy byla vada vytknuta pozdě, spotřebitel zboží poškodil sám nebo se vada na výrobku v rámci vyřizování reklamace neprojevila. Ovšem i když má spotřebitel za ...

Podmínky odstoupení od smlouvy u zboží hygienicky citlivého charakteru

Na právo na odstoupení od smlouvy uzavřené po internetu ve 14 dnech od dodání zboží jsou v dnešní době spotřebitelé již zvyklí a využívají jej velmi č ...

Šmejdi vytahují z lidí peníze za promlčené dluhy. Jak se bránit, radí dTest

Spotřebitelská poradna dTestu se setkává s případy lidí, kterým vznikl dluh tak dávno, že už na něj zapomněli. Léta ho po nich totiž nikdo nevymáhal. ...

Prodloužená záruka u zboží: Na co si dát pozor, radí dTest

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automatick ...

DTest se zaměřil na kvalitu arašídových pomazánek

Arašídové máslo si v posledních letech získalo velkou oblibu, a to nejen mezi vegany a sportovci. Je to lahodná a nutričně bohatá potravina, kterou lz ...

Doporučujeme



Čtvrtek 2.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »