InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Na budoucím dopravním řešení v okolí Mladé Boleslavi bude Středočeský kraj spolupracovat se Správou železnic

15.09.2023
Budoucí komplexní řešení dopravní obslužnosti ve východní části Mladé Boleslavi získává jasnější obrysy. Radní včera schválili smlouvu o spolupráci mezi krajem a Správou železnic o koordinaci a rozdělení investic při řešení stavby nového obchvatu Mladé Boleslavi, budování nového nádraží a železniční Bezděčínské spojky, tj. přivedení dráhy z Milovic.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Středočeský kraj bude spolupracovat se Správou železnic na stavbách souvisejících s budoucí výstavbou silničního obchvatu Mladé Boleslavi, nového nádraží Mladá Boleslav východ a budoucí železniční Bezděčínské spojky, která by měla město propojit s Milovicemi a Lysou nad Labem. Radní na svém včerejším zasedání schválili smlouvu o spolupráci mezi krajem a správcem železniční infrastruktury.

"Smlouva řeší koordinaci a rozdělení finančních prostředků mezi nás a Správu železnic při nutném přeložení elektrických sítí vysokého napětí, plynovodu a jeho trasové stanice a uzávěru a výstavbě dvou nadjezdů u Jemníků a pro jednu z cyklostezek," jmenuje Karel Bendl, radní pro oblast silniční dopravy s tím, že o vše se postará Krajská správa a údržba silnic (KSÚS).

V rámci finančního dělení kraj zajistí projektovou dokumentaci pro přeložky plynovodu, jeho regulační stanice a trasového uzávěru. Správa železnic se naopak postará o projektovou dokumentaci pro přeložky vedení elektrického napětí, předá kraji projednanou dokumentaci pro územní rozhodnutí (DUR) pro nadjezdy, kdy KSÚS zajistí její přepracování na dokumentaci pro vydání společného povolení stavby dráhy (DUSP), inženýrskou činnost pro žádost o sloučené stavební povolení, majetkoprávní vypořádání a projektovou dokumentaci pro provádění stavby (PDPS), včetně soupisu prací a rozpočtu. "Správa železnic nám ještě uhradí vynaložené finance na přepracování z DUR na DUSP pro nadjezdy," doplňuje Bendl.

Přeložky inženýrských sítí a nadjezdů je rozdělena procentuálně - náklady rozděleny přibližně v poměru 50 % na 50 %.

V případě silničního obchvatu jde o propojení mimoúrovňových křižovatek u Bezděčína a Kosmonos. Nová silnice (prodloužení silnice II/610) by měla být souběžná s dálnicí D10 a propojit budoucí mimoúrovňové křižovatky u Kosmonos a Bezděčína. Cílem je ulevit obyvatelům od nákladní dopravy a například efektivněji řešit dopravní obslužnost zdejších průmyslových zón.

Zdroj: Středočeský kraj

Další články z rubriky Regiony

Letiště Praha podepsalo smlouvu na projekční práce pro rozšíření terminálových kapacit

Letiště Praha podepsalo smlouvu, která přibližuje realizační plány dalšího rozvoje. Dokument se týká zejména projekčních příprav se záměrem rozšíření terminálové kapacity. Letiště Praha podpisem smluv činí další kroky z dlouhodobé koncepce a ...

Letecké muzeum Kbely zahájilo svou 56. sezonu

V sobotu 4. května se po zimní přestávce otevřely brány Leteckého muzea Kbely sousedícího s 24. základnou dopravního letectva. Návštěvníci se mohou tě ...

Plzeňská Viktorka vzdala hold válečným veteránům Zápasem svobody

Slavnosti svobody v Plzni byly letos netradičně doplněny o "Zápas svobody" domovského klubu FC Viktoria s FK Boleslav. Plzeňský fotbalový klub jako tř ...

Rekonstrukce železniční stanice Vsetín pokročila, cestující mají k dispozici nové zázemí

Ve Vsetíně je nový společný odbavovací terminál pro železniční a autobusovou dopravu. Cestující na nádraží mohou také naplno využívat nový podchod k j ...

U příležitosti 50 let pražského metra pořádá DPP tuto sobotu na Kačerově výroční Den otevřených dveří

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oslaví tuto his ...

Doporučujeme



Pondělí 6.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »