InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Ředitelství silnic a dálnic zahajuje výstavbu zkapacitnění dálnice D1 u Brna mezi sjezdy na Vídeň a na Bratislavu

01.08.2023
Ředitelství silnic a dálnic dnes zahajuje rozšiřování prvního úseku dálnice D1 u Brna na šestipruhové uspořádání. Konkrétně se jedná o úsek Brno-centrum (EXIT 194) - Brno-jih (EXIT 196).
Foto: mdcr.cz
"Navýšení kapacity D1 v okolí Brna nutně potřebujeme, jedná se o extrémně zatížený dálniční úsek, kterým projede každý den téměř 80 tisíc vozidel. Proto je nejvyšší čas stavbu zahájit a za dva roky ji otevřít pro provoz. Rozšířený třípruh v každém směru pomůže nejen těm, kteří jedou na území České republiky, ale ulehčí i cesty směrem na Bratislavu nebo Vídeň," říká ministr dopravy Martin Kupka.

Dopravní omezení mezi 194. a 196. kilometrem bude podobné, jaké znají řidiči z modernizace D1, která probíhala mezi 21. a 182. kilometrem. Doprava bude vedena v režimu 2+2 jízdní pruhy na jednom dálničním pásu, rychlost bude omezena na 80 km/h.

"Vzhledem k vysokým dopravním intenzitám se v místě často tvoří kolony i bez jakéhokoliv dopravního omezení, neboť aktuální čtyřpruh již není schopen takovýto objem dopravy kapacitně pojmout. Proto bylo přistoupeno ke zkapacitnění dálnice na šest jízdních pruhů. Jedná se o první úsek na D1 u Brna, kde k takovémuto rozšíření dojde. Další stavbou, kterou máme v plánu, je zkapacitnění mimoúrovňové křižovatky Brno-jih, tedy propojení dálnic D1 a D2," představil plány s dálnicí D1 u Brna generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Změnou oproti modernizaci budou širší provizorní jízdní pruhy (2,75 m levý a 3,25 m pravý) a krátkodobá přestavba dopravního opatření (kdy se nelze vyhnout omezení do 1 jízdního pruhu) probíhající v době mimo dopravní špičky zejména během nočních hodin. Zcela zásadní bude dodržování předepsané rychlosti a rozestupů mezi vozidly, neboť i sebemenší dopravní nehoda ve zúžení může mít za následek velké dopravní komplikace.

Zkapacitnění D1 u Brna bude postupně probíhat v nejbližších letech mezi Kývalkou (EXIT 182) a Holubicemi (EXIT 210). Kromě zřízení třetích pruhů budou provedeny také kompletní rekonstrukce vozovek, mostů či odvodnění. V rámci rozšíření dálnice dojde také výstavbě nových protihlukových stěn, díky kterým poklesne hlukové zatížení obyvatel v Brně a přilehlých obcích.

Projekt je spolufinancován z Nástroje pro propojení Evropy (CEF 2021 - 2027).

Zdroj: ŘSD ČR

Další články z rubriky Regiony

U příležitosti 50 let pražského metra pořádá DPP tuto sobotu na Kačerově výroční Den otevřených dveří

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oslaví tuto historickou událost společně s Pražany a cestujícími na několika akcích. Tuto sobotu 4. května 2024 od ...

Lesy České republiky obnovily na Krnovsku druhou vodní nádrž

Dolní hájnický rybník zrekonstruovaly Lesy České republiky za 6,8 milionů korun na Krnovsku v Moravskoslezském kraji. Zadržuje vodu, která zlepšuje mí ...

Pietní akt před budovou Českého rozhlasu připomene výročí Květnového povstání roku 1945

U příležitosti 79. výročí Květnového povstání českého lidu se v neděli 5. května od 12.30 hodin uskuteční před historickou budovou Českého rozhlasu v ...

Pražské letiště symbolicky oslavilo dvacet let v EU speciálním livery Lufthansy

Letiště Václava Havla Praha ve středu u příležitosti výročí dvaceti let od vstupu České republiky do Evropské unie navštívil Airbus A320 německé spole ...

Rekonstrukce úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem přinese zrušení všech přejezdů

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektanta. Dokumentaci pro společné povolení stavby vypra ...

Doporučujeme



Pondělí 6.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »