InfoDnes.cz » Zpravodajství » Ekonomika

Česko, jako destinace pro vinařskou turistiku, chce zaujmout na veletrhu v Londýně

14.07.2023
Do Česka za vínem? Proč ne. Že má malá země v srdci Evropy co nabídnout i ve vinařské turistice, bude Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism prezentovat na červencovém veletrhu National Geographic Traveller Food Festival v Londýně. Na akci agentura spolupracuje s Národním vinařským centrem, Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a statutárním městem Brno. Vlastní stánek na festivalu bude mít také Budějovický Budvar.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Sklepní uličky, zákoutí s vinnou révou a víno. Vinařská turistika se čím dál víc dostává také do hledáčku zahraničních hostů. O tom, že právě tzv. gastroturistika, tedy poznávání míst přes jídlo, víno a pivo, je jedním ze způsobů, jak se dá poznávat Česko, je přesvědčena agentura CzechTourism. České vinařství a Česko jako destinace pro vinařskou turistiku se tak mimo jiné představí na National Geographic Traveller Food Festivalu. Uskuteční se v Londýně už tento víkend, tedy od 15. do 16. července 2023. 
 
"Podle mezinárodních trendů zájem o cestování za jídlem roste. A Česko nechce být pozadu. Gastronomie patří spolu s památkami mezi hlavní lákadla pro cestování do Česka," říká ředitel České centrály cestovního ruchu-CzechTourism Jan Herget a upřesňuje: "Z našeho průzkumu vyplývá, že v průměru každý čtvrtý zahraniční turista realizuje v Česku alespoň jednu aktivitu spojenou s gastronomií. Gastronomie nejvíce láká Američany a Němce (27 %), Brity (28 %) a Francouze (32 %)."
 
Hosté ze zahraničí budou moci na akci poznat tuzemské víno, zjistit, jak je to s výlety do přírody nebo za pamětihodnostmi na vinařských stezkách, po kterých se dá cestovat pěšky i na kole. Představí se také historie a současnost tuzemského vinařství a chybět nebude ani prezentace barové scény v Brně včetně ochutnávky koktejlů.

"Už loni jsme měli velkou radost, že jsme se mohli zúčastnit tohoto prestižního eventu, na který zavítalo více než 6 000 návštěvníků. Ukazuje se, že veletrh je výbornou platformou pro představení Česka klientele, která se zajímá o cestování spojené s kuchyní a specialitami konkrétních destinací. Britští a irští turisté se na Česko už nedívají jen jako na destinaci, kde navštíví hlavní město, ale jako na destinaci pro sofistikovanou dovolenou s kvalitní nabídkou i pro náročnější klientelu," doplňuje ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism Velká Británie a Irsko Katarína Hobbs.
 
Zahraniční klientele je určená i speciální kampaň Tradice, která prezentuje všechny kraje Česka a ukazuje tuzemské tradice netradičně. Například do Jihomoravského kraje láká na nečekané pokladnice v podobě vinných sklípků, do Plzeňského kraje zase na nečekané mléko v podobě piva. Díky tomu, že Česko má tisíciletou tradici vaření piva, je daná věc velkým tématem i jako kulturní produkt. Tuzemský pivní kultura proto usiluje o zápis na seznam nehmotného kulturního dědictví UNESCO. Součástí má být samotný nápoj, kultura čepování, atmosféra české hospody i česká věta: "Jdeme na jedno". A o zápis do UNESCO jako vůbec první na světě coby krajina chmele usiluje také město Žatec. Výsledky by zaznít letos v září v Rijádu.

Na gastroturistiku se zaměřuje taky speciální projekt agentury CzechTourism a Asociace kuchařů a cukrářů České republiky Czech Specials. Snaží se popularizovat českou kuchyni v tradičním i moderním pojetí, propagovat a podporovat restaurace tak, aby do nich zavítalo více hostů. Na webu projektu e tak mimo jiné k dispozici speciální mapa s přehledem podniků, které mají certifikaci Czech Specials. V červnu se zahraničnímu zastoupení CzechTourism v Tokiu podařilo prosadit reportáž pro japonskou Nagasaki TV k české gastronomii. A v červenci pak u příležitosti inauguračního letu z Tchaj-Peje do Prahy seznámí CzechTourism tchaj-wanská média s Czech Specials restauracemi.
 
Co se týče gastroturistiky, nezapomíná se ani na domácí trh, Výletům za vínem i pivem se proto pravidelně věnuje také portál agentury CzechTourism Kudy z nudy. V červenci mimo jiné vydává newsletter s rozcestníkem plným tipů na to, co lze během letních prázdnin v Česku zažít. Součástí budou i doporučení, kam v každém ze čtrnácti krajů vyrazit na výlet do vinic a za vínem a kam na dobré pivo z minipivovarů.
 
V podpoře gastroturistiky chce CzechTourism pokračovat i příští rok. Už teď plánuje lákat na cestování za pivem zejména prostřednictvím menších řemeslných pivovarů. Skloubí se tak pivo s gastronomickými, kulturními či outdoorovým zážitky. 

Zdroj: CzechTourism

Další články z rubriky Ekonomika

Mezinárodní ratingová agentura Scope Ratings potvrzuje hodnocení ČR na AA - se stabilním výhledem

Přední evropská ratingová agentura Scope Ratings potvrdila dne 26. 4. 2024 dlouhodobý rating České republiky a jejích závazků v domácí i zahraniční měně na stupni AA- se stabilním výhledem. Krátkodobé emisní ratingy ČR byly potvrzeny na stupni S-1+ ...

MPO prodlužuje příjem přihlášek do Národních cen pro rok 2024 do 17. května

Ministerstvo průmyslu a obchodu a Rada kvality České republiky (ČR) prodlužují termín pro příjem přihlášek do 24. ročníku Národních cen kvality ČR. Př ...

Nejlepším zákonem roku 2023 pro byznys je novela MPO, která zavádí sdílení elektřiny

Novela energetického zákona LEX OZE II z dílny Ministerstva průmyslu obchodu (MPO), která zavádí sdílení elektřiny, zvítězila v 15. ročníku soutěže Zá ...

Téměř 60 českých firem zamířilo na podnikatelskou misi do USA a Kanady

Zástupci necelých šesti desítek českých firem a univerzit se v neděli 28. dubna vydali hledat obchodní a podnikatelské příležitosti do Spojených států ...

Obce a podnikatelé doporučují místo vracení PET lahví v obchodech dále rozvíjet funkční síť žlutých popelnic

Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli vracet tyto lahve pohodlněji, ekologičtě ...

Doporučujeme



Středa 1.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »