InfoDnes.cz » Zpravodajství » Ekonomika

Finanční správa uzavře od 1. července 77 územních pracovišť, nahradí je telefonické konzultace a výjezdy úředníků do obcí

30.06.2023
K 1. červenci 2023 uzavře Finanční správa na základě analýzy vytíženosti celkem 77 územních pracovišť. Jejich agendu v plném rozsahu převezmou zpravidla nejbližší finanční úřady v daném regionu. Pro komunikaci s finančním úřadem bude tedy nutné používat nové telefonické kontakty,e-maily a datové schránky. Všechny potřebné údaje občané naleznou na internetových schránkách finanční správy.
Foto: musobeslav.cz
Kontakty na nová pracoviště budou přehledně umístěny pod záložkami původních územních pracovišť, a to včetně adresy a dalších kontaktních údajů na váš nový finanční úřad. "Dotčeným občanům jsme připraveni zajistit maximální komfort komunikace s jejich nástupnickým finančním úřadem. To znamená, že elektronická podatelna i pošta budou automaticky přesměrovány a provoz datových schránek uzavřených pracovišť bude ukončen," říká generální ředitelka finanční správy Simona Hornochová.

Zrušena budou zejména pracoviště, jejichž služby byly ze strany veřejnosti méně využívány nebo v praxi zajišťovaly zpravidla omezený rozsah služeb, například plnily především službu podatelny.V současné době již 56 ze 77 uzavřených pracovišť funguje v omezeném režimu tzv. "2+2", tedy dva dny v týdnu se dvěma zaměstnanci dojíždějícími na místo ze svých stálých pracovišť. "Reorganizací regionální struktury finanční správy dokážeme využít odborné zaměstnance ze zrušených pracovišť na posílení činností vedoucích k efektivnějšímu výběru daní a ke zkvalitnění služeb pro veřejnost i k dalšímu rozvoji elektronické komunikace s veřejností," říká Simona Hornochová. Uzavření pracovišť přinese také dodatečné úspory státu v příštích třech letech ve výši cca 150 mil. Kč.

Jak zajistíme potřebné služby pro občany?


Finanční správa pro občany z měst a obcí, ve kterých se nacházela zrušená územní pracoviště, zajistí stávající kvalitu a rozsah poskytovaných služeb především častějšími výjezdy pracovníků z nástupnických finančních úřadů. Na dobu tzv. daňových kampaní v lednu a březnu budou také zřízeny nové či posíleny stávající kontaktní telefonních linky. Odborné konzultační služby tak budou v úředních dnech zajištěny telefonicky, přičemž čísla linek nástupnických úřadů budou občanům k dispozici na internetových stránkách finanční správy i na obecních úřadech dotčených obcí. V případě zájmu poskytneme obecním úřadům také tištěné formuláře daňových přiznání k využití pro podání v papírové podobě.

"Vedle možnosti telefonických konzultací je pro nás zcela zásadní, aby občané z dotčených obcí nepřišli o pro mnohé stále velmi důležitý osobní kontakt s pracovníkem finančního úřadu. Z minulých let přitom víme, že potřeba osobního kontaktu se stupňuje v období podávání daňových přiznání především k dani z nemovitých věcí a k dani z příjmů fyzických osob. Proto posílíme zejména v lednu a v březnu výjezdy našich regionálních pracovníků do obcí, kde pomůžeme s vyplněním a podáním daňových přiznání rovnou na místě," vysvětluje Simona Hornochová.

V současnosti mají finanční úřady celkem 201 územních pracovišť, z nichž je 98 tzv. řídicích. Ta řídí ostatních 103 územních pracovišť. V letech 2016 a 2020 bylo ze 103 řízených územních pracovišť celkem 56 převedeno do tzv. optimalizovaného režimu "2+2", který zajišťuje přítomnost dvou pracovníků finančních úřadů ve dvou úředních dnech. Díky výše popsanému zeštíhlení se počet územních pracovišť sníží na 124, počet řídicích pracovišť zůstane zachován a tzv. optimalizovaný režim bude zcela zrušen. Odborné schopnosti zaměstnanců rušených pracovišť budou efektivněji využity v jiných činnostech a agendách finančních úřadů.

Seznam zrušených územních pracovišť najdete na webu Finanční správy.

Zdroj: Finanční správa ČR

Další články z rubriky Ekonomika

Mezinárodní ratingová agentura Scope Ratings potvrzuje hodnocení ČR na AA - se stabilním výhledem

Přední evropská ratingová agentura Scope Ratings potvrdila dne 26. 4. 2024 dlouhodobý rating České republiky a jejích závazků v domácí i zahraniční měně na stupni AA- se stabilním výhledem. Krátkodobé emisní ratingy ČR byly potvrzeny na stupni S-1+ ...

MPO prodlužuje příjem přihlášek do Národních cen pro rok 2024 do 17. května

Ministerstvo průmyslu a obchodu a Rada kvality České republiky (ČR) prodlužují termín pro příjem přihlášek do 24. ročníku Národních cen kvality ČR. Př ...

Nejlepším zákonem roku 2023 pro byznys je novela MPO, která zavádí sdílení elektřiny

Novela energetického zákona LEX OZE II z dílny Ministerstva průmyslu obchodu (MPO), která zavádí sdílení elektřiny, zvítězila v 15. ročníku soutěže Zá ...

Téměř 60 českých firem zamířilo na podnikatelskou misi do USA a Kanady

Zástupci necelých šesti desítek českých firem a univerzit se v neděli 28. dubna vydali hledat obchodní a podnikatelské příležitosti do Spojených států ...

Obce a podnikatelé doporučují místo vracení PET lahví v obchodech dále rozvíjet funkční síť žlutých popelnic

Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli vracet tyto lahve pohodlněji, ekologičtě ...

Doporučujeme



Středa 1.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »