InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Díky zabezpečovacího systému ETCS budou jezdit vlaky na jih Čech až dvoustovkou

15.06.2023
Síť dvoukolejných tratí v Česku se před nedávnem rozrostla o přibližně dvě desítky kilometrů mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi. Modernizaci tohoto úseku dnes slavnostně ukončila Správa železnic. Výstavba rozsáhlé přeložky přinesla kromě kapacitnější železnice také výrazné zvýšení traťové rychlosti. Vlaky navíc ještě zrychlí, namísto současných 160 km/h bude po instalaci evropského zabezpečovacího systému ETCS možné jezdit až dvoustovkou.
Trať mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi | Foto: Správa železnic
Práce probíhaly od května 2018. Namísto jednokolejné trati s řadou oblouků vznikla dvoukolejná přeložka pro rychlost až 200 km/h, která vede v převážné délce v souběhu s dálnicí D3. Stavbaři vybudovali dva tunely - Mezno a Deboreč, koleje vedou také po několika estakádách, z nichž největší se nacházejí v Heřmaničkách.

Stanice Ješetice, Střezimíř a Heřmaničky nahradily stejnojmenné zastávky, nástupiště dosavadních zastávek v Mezně a Červeném Újezdu u Votic se přesunula na přeloženou trať. Nákladní vlaky pak mohou využívat čtyřkolejnou stanici Červený Újezd u Votic. Všechna nástupiště jsou ve výšce 550 milimetrů nad kolejí, která umožňuje pohodlný nástup do vlaků. Cestující ocení bezbariérový přístup po šikmých chodnících.

Zvýšení bezpečnosti provozu zajistilo nové staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Navíc došlo ke zrušení všech přejezdů, které nahradily podjezdy nebo nadjezdy. Během stavby se proto upravily či lokálně přeložily některé silniční komunikace. Provedla se rovněž řada opatření snižujících vliv železniční dopravy na okolní životní prostředí.

Zvýšení traťové rychlosti až na 200 km/h umožní v tomto úseku výstavba evropského zabezpečovacího zařízení ETCS, které bude dokončeno přibližně za rok. Už nyní zvládnou expresy trasu mezi Prahou a Táborem za hodinu, cesta do Českých Budějovic trvá 100 minut.

Celkové investiční náklady akce dosáhly 6 734 886 294 korun bez DPH. Zhotovitelem prací byla společnost OHLA ŽS.

Projekt Modernizace trati Sudoměřice - Votice byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava 2014-2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 3 966 814 703 korun. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Regiony

U příležitosti 50 let pražského metra pořádá DPP tuto sobotu na Kačerově výroční Den otevřených dveří

Ve čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oslaví tuto historickou událost společně s Pražany a cestujícími na několika akcích. Tuto sobotu 4. května 2024 od ...

Lesy České republiky obnovily na Krnovsku druhou vodní nádrž

Dolní hájnický rybník zrekonstruovaly Lesy České republiky za 6,8 milionů korun na Krnovsku v Moravskoslezském kraji. Zadržuje vodu, která zlepšuje mí ...

Pietní akt před budovou Českého rozhlasu připomene výročí Květnového povstání roku 1945

U příležitosti 79. výročí Květnového povstání českého lidu se v neděli 5. května od 12.30 hodin uskuteční před historickou budovou Českého rozhlasu v ...

Pražské letiště symbolicky oslavilo dvacet let v EU speciálním livery Lufthansy

Letiště Václava Havla Praha ve středu u příležitosti výročí dvaceti let od vstupu České republiky do Evropské unie navštívil Airbus A320 německé spole ...

Rekonstrukce úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem přinese zrušení všech přejezdů

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektanta. Dokumentaci pro společné povolení stavby vypra ...

Doporučujeme



Neděle 5.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »