InfoDnes.cz » Zpravodajství » Magazín » Rady a tipy

Horké letní dny vyžadují specifickou péči o auto. Správný přístup zvyšuje pořizovací i prodejní ceny vozů

26.08.2022
Zřejmě nejzásadnější okolní vliv, který na automobil v létě působí, jsou vysoké teploty. Ty se ani letos České republice nevyhýbají a mnohdy jsou na hranici únosnosti nejen pro řidiče, ale i pro jejich vozy. Zatím, co člověk může ochladit svůj organismus například studenou vodou, u automobilu je potřeba mít v perfektním stavu především chladící kapaliny, což není rozhodně radno podceňovat. Dosavadní statistiky dokládají, že vysoké teploty mají přímou souvislost s rostoucím počtem závažných nehod.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
"Hladinu chladící kapaliny je ideální měnit každé 2, maximálně 3 roky, eventuálně v případě výměny rozvodů, aby byla zachována schopnost kapaliny zabraňovat korozi systému. Zákazníci si dnes na trhu mohou vybrat z celé řady chladících kapalin. Aktuálně lze pravidelně na benzínových stanicích nabídnuto takzvané "ready to use" řešení - tedy již naředěná nemrznoucí směs." uvádí Luboš Vorlík, výkonný ředitel autocenter AAA AUTO a Mototechna v České republice.

Klimatizace, která je dnes součástí drtivé většiny už i ojetých vozů, vyžaduje pravidelnou péči. Doporučuje se její řádné zapínání, a to i v době, kdy ji řidiči standardně nepotřebují aktivovat, tedy pochopitelně při nízkých teplotách. Pravidelné zapínání klimatizace jednou za čtrnáct dní nebo alespoň jednou za měsíc zajistí promazání kompresoru, čímž předejdete jeho zadrhnutí a jinému poškození.

Nezřídka kdy, a to zejména u starších vozů, je možné setkat se s problémy spojené s autobateriemi. Je proto dobré vůz co nejčastěji nechávat ve stínu. To platí zejména na zahraničních dovolených, kde lze jednoduše narazit na vozy, které jsou zaparkovány v té největší sluneční výhni. Pokud posádka plánuje absolvovat delší cestu právě například na dovolenou k moři, akumulátorům, resp. celému motoru pomáhá, pokud jej necháte během cesty občas důkladně vychladnout.

Ne ve všech aspektech se automobiloví odborníci vždy přesně shodnou, ale jedním z dalších doporučení je například snížení tlaku v pneumatikách, a to kvůli přilnavosti. Tlak v pneumatikách je vhodné snížit o zhruba 0,2 baru oproti tlaku, který má vůz předepsán. Ten totiž počítá s běžnými podmínkami na silnici, nicméně, pokud v létě na rozpáleném asfaltu teplota může vystoupat i na 60 °C, mohou příliš nahuštěné pneumatiky ztratit optimální kontakt s vozovkou, což představuje životu nebezpečnou situaci.

Zdroj: AAA Auto

Další články z rubriky Rady a tipy

Podmínky odstoupení od smlouvy u zboží hygienicky citlivého charakteru

Na právo na odstoupení od smlouvy uzavřené po internetu ve 14 dnech od dodání zboží jsou v dnešní době spotřebitelé již zvyklí a využívají jej velmi často. Ať už jde o nákupy oblečení, elektroniky či jiných předmětů, možnost předmět si prohlédnout, ...

Šmejdi vytahují z lidí peníze za promlčené dluhy. Jak se bránit, radí dTest

Spotřebitelská poradna dTestu se setkává s případy lidí, kterým vznikl dluh tak dávno, že už na něj zapomněli. Léta ho po nich totiž nikdo nevymáhal. ...

Prodloužená záruka u zboží: Na co si dát pozor, radí dTest

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automatick ...

DTest se zaměřil na kvalitu arašídových pomazánek

Arašídové máslo si v posledních letech získalo velkou oblibu, a to nejen mezi vegany a sportovci. Je to lahodná a nutričně bohatá potravina, kterou lz ...

Řešit spor mimosoudní cestou je levnější, rychlejší a efektivnější

K obchodnímu styku mezi spotřebiteli a podnikateli dochází nesčetněkrát denně. Není proto divu, že je mezi nimi také mnoho sporů. Některé se podaří ur ...

Doporučujeme



Sobota 27.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »