InfoDnes.cz » Zpravodajství » Ekonomika

V roce 2021 se prodej zboží po internetu vyšplhal již na 17 % z celkového objemu

30.03.2022
O tom, že význam české e-commerce je stále větší, se v uplynulých dvou letech přesvědčil prakticky každý. Nakupování na internetu je dnes běžnou součástí našich životů, a to prakticky ve všech kategoriích zboží, které lze na trhu najít. Plynule rostoucí důležitost internetového prodeje potvrzují také data Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Z těch vyplývá, že podíl e-commerce na celém českém maloobchodu dosáhl v roce 2021 již na 17 %!
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
On-line retail dosáhl vloni 223 miliard korun obratů (dle Heureka.cz a APEK), což znamenalo opět rekordní výsledky prodejů. "Podíl e-commerce na maloobchodu ČR roste každým rokem. V roce 2021 se prodej zboží po internetu vyšplhal již na 17 % z celku. To znamená navýšení o jeden procentní bod oproti roku 2020. Tempo, jakým význam elektronického prodeje roste, ale získáme při větším pohledu do minulosti. Například v roce 2005 byl totiž podíl on-line prodeje na českém maloobchodě jen 1,6 %," komentuje výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Důležitost e-shopů ale neplyne jen z dat za prodané zboží. "Přímá zaměstnanost v internetových obchodech přesahuje 85 tisíc zaměstnanců. Připočítáme-li také navázané služby v čele s logistikou, zjistíme, že e-commerce zajišťuje v ČR práci více než 120 tisícům lidí," říká Jan Vetyška. To je pro představu asi o 20 tisíc zaměstnanců více, než jich pracuje v potravinářské výrobě. Prodej po internetu tak hraje stále významnější celospolečenskou roli. Navíc je zřejmé, že i nadále bude docházet k prolínání elektronických a klasických obchodů. "Stále méně dává smysl mluvit o on-line a off-line obchodech. Vidíme, že trend směřuje ke splynutí obou těchto prodejních kanálů."

Je zcela jasné, že e-commerce v ČR i celé Evropě bude nadále zvyšovat svůj význam a podíl na prodaném zboží. Jaký je tedy výhled do dalších let? "Podle našich odhadů by v roce 2030 mohl on-line prodej tvořit až 25 % celého českého maloobchodu. Dlouhodobě stoupající zájem o internetové nakupování ve všech kategoriích zboží a větší důraz tradičních kamenných obchodů na zapojení se do e-commerce tomu jednoznačně nasvědčují," uzavírá pohledem do budoucnosti Jan Vetyška.

Zdroj: APEK
Komerční sdělení: Pánské košile pro každou příležitost.

Další články z rubriky Ekonomika

Nárok na předčasnou penzi by mělo mít více lidí v nejnáročnějších profesích, návrh projedná vláda

Po vypořádání meziresortního připomínkového řízení odesílá MPSV důchodovou reformu na vládu. Ta by celý materiál měla projednat do konce března. Do návrhu byla doplněna dvě klíčová opatření. Především došlo k rozšíření okruhu lidí, kteří budou ...

Od 1. dubna začnou platit nová pravidla pojištění odpovědnosti z provozu vozidla

Od 1. dubna 2024 vejde v účinnost zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla včetně doprovodného zákona. Nová právní úprava reaguje na příslušno ...

Státní dluh se loni zvýšil o 216,1 miliardy korun na 3,1 bilionu korun

Ministerstvo financí ve čtvrtek zveřejnilo Zprávu o řízení státního dluhu České republiky v roce 2023, která obsahuje detaily o dynamice a struktuře s ...

O akci na podporu exportu Meeting Point CzechTrade byl rekordní zájem, přišli zástupci více než 420 firem

Na největší proexportní akci pro střední a malé firmy Meeting Point CzechTrade přišlo své exportní záměry konzultovat 427 českých firem. K dispozici j ...

Hospodářská komora: České firmy zamířily do Lucemburska, zaměří se na vesmírné technologie a kybernetickou bezpečnost

Prezidenta České republiky Petra Pavla doprovází na státní návštěvě Lucemburska ve dnech 28. února až 1. března podnikatelská delegace Hospodářské kom ...

Doporučujeme



Pondělí 4.3.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »