InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Správa železnic uzavřela smlouvy na projekční práce pro VRT Moravská brána

06.01.2022
Projektanti připraví dokumentace pro územní rozhodnutí pro dva stavební úseky vysokorychlostní tratě (VRT) Moravská brána, které spojí Prosenice s Ostravou. Samotné zahájení výstavby předpokládá Správa železnic v roce 2025. První vlaky vyjedou na koleje o čtyři roky později.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Správa železnic uzavřela smlouvy na zpracování dokumentací pro územní rozhodnutí (DÚR) vysokorychlostních tratí Moravská brána I. a II. Projektanti připraví také podklady pro proces posouzení vlivů stavby na životní prostředí EIA. Dokumentace určí přesné vedení tratí, technologii výstavby nebo opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí v blízkosti VRT. Umožní také přípravu pro majetkoprávní vypořádání.

Správa železnic zadala obě veřejné zakázky metodou Best Value, která je prostoupena celým procesem zadávacího řízení. Tento přístup zdůrazňuje odbornost dodavatelů, jejich kvalitu a samostatnost.

Ve výběrovém řízení pro VRT Moravská brána I. mezi Prosenicemi a Hranicemi na Moravě uspělo sdružení firem AFRY CZ, AF-Infrastructure a SAGASTA. Projekční práce úseku Hranice na Moravě - Ostrava-Svinov, označeného jako VRT Moravská brána II., zajistí sdružení společností MORAVIA CONSULT Olomouc, SUDOP BRNO a METROPROJEKT Praha.

Na prvním, zhruba 20kilometrovém úseku vznikne trakční napájecí stanice v Prosenicích, která zajistí dodávku elektrické energie pro provoz vlaků. Realizován bude také sjezd na stávající železniční síť ve stanici Hranice na Moravě. Dodavatelé rovněž připraví DÚR pro zásadní modernizaci této stanice.

Projektanti úseku VRT Moravská brána II. připraví kromě DÚR samotné trati také sjezd na současnou infrastrukturu ve směru do železniční stanice Ostrava-Vítkovice. V jejím obvodu vznikne údržbová základna, která bude sloužit k servisu obou úseků vysokorychlostní železnice. Délka druhé části trati bude přibližně 45 km.

Maximální rychlost souprav na VRT Moravská brána bude 320 km/h. Nová trať bude sloužit pouze vlakům s přepravou cestujících a uleví jednomu z nejvytíženějších nákladních koridorů u nás. Na VRT totiž přejde část osobní dálkové dopravy, která nyní využívá právě hlavní trať mezi Ostravou, Přerovem, Břeclaví a hlavním městem. Benefity ale může vysokorychlostní trať přinést také regionální dopravě v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Uvolněnou kapacitu na koridoru budou moci využít nové spoje v rámci integrovaných systémů.
Zdroj: Správa železnic

Další články z rubriky Regiony

Na řece Olešce na Semilsku se objevil račí mor

Račí mor se objevil v Libereckém kraji. Stalo se tak na řece Olešce v semilském okrese. Výskyt potvrdily Krajská veterinární správa pro Liberecký kraj a Agentura ochrany přírody a krajiny České ...

Ústecké školy a učitelé excelují v národní soutěži digitálních kompetencí

Školy a učitelé z Ústeckého kraje zazářili v Národní soutěži škol v digitálních kompetencích 2024. Jejich úspěchy potvrzují vysokou úroveň digitálního ...

Plzeňský kraj vysílá na Olympiádu dětí a mládeže 253 sportovců

Slavnostním zahájením ve stylu olympijských her začne v neděli 23. června již 21. ročník Olympiády dětí a mládeže v Českých Budějovicích. Plzeňský kra ...

V Písku pomáhá s obnovou pohyblivosti horních končetin nový přístroj

Obnovit pohybovou funkci horní končetiny pacientů po úrazech nebo při neurologických onemocněních pomáhá v písecké nemocnici nové zařízení. Funguje na ...

Na území Středočeského kraje a hl. města Prahy hrozí přetížení kapacity tratí

Od změny jízdního řádu v prosinci letošního roku dojde k posílení osobní dopravy na trati Praha - Kolín novou linkou S61 i kratším intervalem spěšné l ...

Doporučujeme



Středa 19.6.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »