InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

ČEPS zahájila u Břeclavi výstavbu náhradní přenosové trasy, hotova bude do tří týdnů

02.07.2021
Společnost ČEPS ve spolupráci s dodavateli začala urychleně stavět náhradní přenosovou trasu vedení V497 poblíž Břeclavi v úseku, který byl před necelým týdnem poškozen vlivem extrémních meteorologických podmínek. Trasa bude zprovozněna v horizontu tří týdnů. Provozovatel přenosové soustavy zároveň zahájil přípravné práce na opravu vedení V497, jehož uvedení do původního stavu plánuje do konce letošního roku.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
ČEPS postaví v poškozeném úseku V497 poblíž Břeclavi náhradní přenosovou trasu o délce 3 115 metrů. Její zprovoznění plánuje společnost do 21. července 2021.

"Rychlá obnova lokálně přerušeného přenosu elektřiny je důležitá pro stabilitu celé přenosové soustavy. Proto jsme se v případě V497 rozhodli pro náhradní přenosovou trasu, což je dočasné řešení, které ale umožňuje obnovení přenosu v poškozeném vedení za relativně krátkou dobu," řekl Karel Slončík, člen představenstva ČEPS pověřený řízením úseku Správa, provoz a údržba PS.

Společnost ČEPS současně zahájila přípravné práce na opravu vedení V497. Nejprve bude zpracována projektová dokumentace, následně dojde k výběru zhotovitele stavby a zajištění dodávek stožárových konstrukcí, izolátorů a lan. Vedení by mělo být uvedeno do původního stavu do konce roku 2021. Celkové náklady ČEPS spojené s odstraňováním škod, výstavbou náhradní přenosové trasy a obnovou poškozeného vedení V497 se budou pravděpodobně pohybovat ve vyšších desítkách milionů Kč.

Extrémní meteorologické podmínky způsobily ve čtvrtek 24. 6. 2021 v nočních hodinách zhroucení osmi stožárů přeshraničního vedení V497 ve směru na Slovensko. Dálnice D2 u Břeclavi byla oboustranně uzavřena kvůli spadlým vodičům vedení. Společnost ČEPS jejich odklízení dokončila následující den krátce po 13. hodině, a provoz na D2 tak mohl být obnoven.

Rozdíl náhradní přenosové trasy oproti standardnímu vedení spočívá ve zhruba poloviční výšce stožárů stavěných zhruba třikrát hustěji, aby byla dodržena bezpečná vzdálenost vodičů nad terénem. Tyto stožáry nemají pevné betonové základy - jejich konstrukce stojí na dřevěných pražcích a je podle své velikosti kvůli stabilitě ukotvena minimálně osmi lanovými kotvami. Výstavbu náhradní přenosové trasy provádí ČEPS pouze výjimečně v situacích, kdy je třeba rychle obnovit přenos v poškozeném vedení, a překlenout tak několikaměsíční období realizace jeho opravy.

Zdroj: ČEPS

Další články z rubriky Regiony

Rada Karlovarského kraje odsouhlasila rozdělení dotací na podporu aktivit v oblasti cestovního ruchu

Do oblasti cestovního ruchu míří další prostředky z kraje. Celkem si žadatelé mezi sebou rozdělí 3,1 milionu korun. Peníze směřují nejenom do certifikovaných infocenter v regionu, na posílení marketingu a činností destinačního managementu, ale také ...

Jihočeši posílají do soutěže Adapterra Awards 8 projektů z regionu

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dřív, než je obvyklé. Přesně to je ukázkou extrémů počasí, které nás v budoucnu čekají a které nás ...

Středočeský kraj se ostře ohrazuje proti návrhu MČ Prahy 6 týkající se regulace dopravy při příjezdech z kraje

Rada Středočeského kraje na svém včerejším jednání přijala usnesení, ve kterém se ostře ohrazuje proti návrhu městské části Prahy 6 v souvislosti s pl ...

Praha zprovoznila další část cyklostezky A1 mezi Stromovkou a ulicí Varhulíkové

Hlavní město prostřednictvím Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK) otevřelo novou část páteřní cyklotrasy A1 od mostu Barikádníků po ulici Va ...

Na hradě Bečov se o víkendu koná Den bezpečnosti, nabídne to nejzajímavější z práce armády, policie i hasičů

Státní hrad a zámek Bečov láká veřejnost na nevšední podívanou, která se odehraje už tento víkend. V neděli 28. dubna se zde uskuteční Den bezpečnosti ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »