InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Liberecký kraj se ohrazuje proti analýze vzniku vlastního dopravce

28.07.2020
Liberecký kraj se ohrazuje proti zavádějící tiskové zprávě Institutu pro udržitelný rozvoj o. p. s., která tvrdí, že vlastní dopravce Libereckého kraje není výhodný, je dokonce nejdražší ze všech a jež současně vyzývá k přehodnocení jeho dalšího rozšiřování.
Foto: kraj-lbc.cz
"Chceme veřejnost seznámit se skutečnými ekonomickými údaji ČSAD Liberec a.s., protože analýza Institutu pro udržitelný rozvoj srovnává nesrovnatelné a některé finanční položky sčítá i vícekrát. Zřejmě to vyplývá ze základního nepochopení pravidel hospodaření a řízení společnosti. Chápu, že je pro laika ekonomika veřejné autobusové dopravy nepřehledná, ale je s podivem, že ji takto neodborně vytvořil člověk, který byl kdysi v představenstvu Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou," uvedl hejtman Martin Půta.

Analýza chybně udává cenu skutečně hrazených nákladů od 15. 12. 2019 u ČSAD Liberec a.s. Nová desetiletá smlouva na dopravní obslužnost v oblasti Sever (tj. Liberecko, kde zajišťuje dopravu společnost ČSAD Liberec) je opravdu platná od 15. 12. 2019, ovšem uvedená cena 40,38 Kč/km je chybná, protože je platná až po zvýšení minimální mzdy a zaručených mezd, a to od 1. 1. 2020. Původně platila cena ve výši 37,51 Kč/km, se kterou autoři analýzy prostě nepočítali.

"Analýzu jsem v prvopočátku vítal, ovšem nikdo neočekával, že výsledkem bude dokument, který nemá vůbec žádnou vypovídající schopnost a ba naopak celou situaci ještě zkresluje. Porovnává ceny jen za období, kdy zcela logicky fixní náklady významně zvýší krátkodobě cenu na jeden kilometr, protože konec roku má specifický jízdní řád ovlivněný nižším zájmem cestujících kvůli například uzavření škol a většiny firem," vysvětlil náměstek pro dopravu, investice a veřejné zakázky Jan Sviták. Cena CDV je srovnatelná s celou společností BusLine LK, a to i přesto, že v ČSAD Liberec jezdí autobusy s vyšší přepravní kapacitou.

Další chybou analýzy je nepochopení stanovení ceny dopravního výkonu (CDV) a zjevné neznalosti navyšování základního jmění společnosti ČSAD Liberec. "Do ceny dopravního výkonu nelze započítávat finanční prostředky využité na zvýšení základního jmění společnosti ČSAD Liberec, a.s. Zvýšení základního jmění nesouvisí logicky s náklady porovnávané s konkurenčními společnostmi. Finanční prostředky související se zvýšením základního jmění společnosti byly využity na spolufinancování obnovy vozového parku. Touto investicí se podařilo zrychlit obnovu vozového parku společnosti ČSAD Liberec," uvedl Martin Bobek, předseda představenstva ČSAD Liberec.
Zdroj: Liberecký kraj

Další články z rubriky Regiony

Mezi Budislaví a Prosečí začíná oprava silnice

Klimatické podmínky i nadměrná doprava se v regionu výrazně podepsaly na stavu komunikací. Po skončení zimní údržby je to vidět například na úseku silnice II/359 mezi Budislaví a Prosečí. S ohledem na další plánované investice se proto v pondělí 29. ...

V Ústeckém kraji začne koncem května příjem žádostí o dotace pro podnikatele

Dubnové Zastupitelstvo Ústeckého kraje i letos schválilo dotační program pro začínající podnikatele. Příjem žádostí o dotace bude zahájen 27. května a ...

ČHMÚ vydalo ve Středočeském kraji výstrahu před nebezpečím vzniku požárů

Český hydrometeorologický ústav vydal dne 29. 4. 2024 výstrahu č. 000151 před nebezpečím vzniku požárů na území Středočeského kraje, platnou od 30. 4. ...

Revizoři DPMB budou vybaveni kamerami. Zjednoduší to vyřizování stížností

Revizoři Dopravního podniku města Brna (DPMB) budou mít od začátku května ve výbavě kamerový monitorovací systém. Zaznamená průběh jejich pracovní čin ...

V Hradci Králové odstartoval Czechia Travel Trade Day 2024

Do Královehradeckého kraje loni přijelo nejvíce turistů za posledních 11 let. Celkem jich tento region navštívilo více než 1,5 milionu, z toho 80 % tv ...

Doporučujeme



Úterý 30.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »