InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Vlaky se vrací na nový železniční most do Lužce nad Vltavou

30.06.2020
Dnes 30. 6. končí výluka železniční dopravy na trati z Vraňan do Lužce nad Vltavou a 1. července ráno projede první pravidelný osobní vlak. Za 8 měsíců přerušeného provozu původní 115 let starý most nahradil nový, který bude na české železnici první zdvižný. Pro první lodě se bude zvedat v dubnu 2021, spolu s dalšími dvěma mosty a vjezdem do zdymadla Hořín. Pro cestující dnes začíná sloužit nová zastávka v Lužci nad Vltavou s bezbariérovým nástupištěm a přístřeškem, vlak již nebude pravidelně jezdit přes nechráněný železniční přejezd v ulici Mělnická.
Foto: mdcr.cz
Výluka železniční dopravy na trati z Vraňan do Lužce nad Vltavou začala 1. listopadu loňského roku a hned poté 5. listopadu vysokotonážní jeřáb odstranil původní 115 let starou ocelovou mostní konstrukci. Během 8 měsíců byla vybudována kompletní nová železobetonová konstrukce spodní stavby s kamenným obkladem, která v sobě ukrývá také prostory pro technologii zdvižného zařízení. Největší český jeřáb pak 5. května na ložiska osadil novou 135 tun těžkou ocelovou konstrukci mostu o rozpětí 29 m. Jedná se o příhradovou konstrukci s ortotropní dolní mostovkou a přímým pružným upevněním koleje.

Železniční most je koncipován jako zdvižný, byť ke dni zavedení provozu nebude zdvih mostu ještě dokončen. Na mostě, konkrétně na kolejových pasech, se nachází unikátní zařízení, které zajišťuje bezpečné rozpojení koleje při zdvihu mostu, ale především bezpečné spojení kolejnic při dosednutí mostu do spodní polohy. V České republice se doposud žádný funkční zdvižný most nenachází, proto bylo nutné zmíněné zařízení vyvinout. Tento most se tak stane unikátním, jak pro drážní dopravu, tak i pro dopravu vodní. Původní stabilní podjezdná výška pro lodě 4,50 m zdvižením mostu za několik minut naroste na 7 m a umožní bezpečné proplutí vysokých osobních lodí i nákladních lodí s kontejnery.

Pro zvýšení bezpečnosti provozu byla vybudována nová konečná zastávka v Lužci nad Vltavou před původním nechráněným železničním přejezdem, která má standardní nástupiště délky 30 m a výšky 550 mm nad úrovní koleje s bezbariérovým přístupem a přístřeškem pro cestující. Významně se tak zlepšuje i komfort cestování.

Stavbu Zabezpečení podjezdných výšek na Vltavské vodní cestě, kanál Vraňany - Hořín, Ia. etapa, realizují dodavatelé STRABAG Rail a.s. - EUROVIA CS a.s. - OK Třebestovice a.s. a je financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury.
Zdroj: Ministerstvo dopravy

Další články z rubriky Regiony

Za porušení zákona o odpadech dostal podnikatel z Královéhradeckého kraje pokutu 300 tisíc korun

Pokutu 300 tisíc korun uložili inspektoři České inspekce životního prostředí (ČIŽP) z Hradce Králové fyzické osobě oprávněné k podnikání, Stanislavu Brentnerovi, za porušení zákona o odpadech. Podnikatel provozoval mobilní zařízení určená ke sběru a ...

Každoroční letní uzavření interny v chebské nemocnici chce kraj ještě zvrátit

Kvůli střídání lékařů a sester na dovolených by se od poloviny července do poloviny srpna ...

Karlovarský kraj slaví, v novém školním roce se otevře vojenská škola v Sokolově

Tříleté úsilí vedení Karlovarského kraje o otevření pobočky Vojenské střední školy a Vyšší odborné školy Ministerstva obrany Moravská Třebová v Sokolo ...

Sněmovna na popud Pirátů projedná vývoj kolem koronaviru i kritickou situaci v Karviné. Hrozí kolaps, varuje pirátská zastupitelka

Piráti iniciují mimořádné zařazení bodu ohledně aktuálního vývoje nákazy koronaviru na jednání Sněmovny v příštím týdnu. Znepokojuje je především stál ...

Pražští podnikatelé použili půjčky z programů COVID hlavně na mzdy svých zaměstnanců

Z nejnovějšího šetření Hospodářské komory pro Hlavní město Praha vyplývá, že podnikatelé na území hlavního města si půjčili prostřednictvím záručních ...

Doporučujeme



Středa 8.7.2020
Počasí v ČR
Počasí v regionech »






Copyright © 1/2009-2020 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.