InfoDnes.cz » Zpravodajství » Ekonomika

Téměř dvě třetiny Čechů si na e-shopech neukládá své platební údaje

07.05.2020
Platební údaje si u internetových obchodníků uloží jen třetina tuzemských zákazníků. Až 66 % uživatelů si údaje o vlastní platební kartě a osobní informace na e-shopu nebo v platební bráně neuloží nikdy. Z průzkumu agentury Ipsos pro společnost Exactly.cz dále vyplývá, že Češi mají také obavy v případě platby kartou do zahraničí, a to až v 56 % případů. V demografické struktuře odpovědí jsou zásadní věk a pohlaví - muži jsou vůči obchodníkům o třetinu důvěřivější a generace 18-26 let svěří své údaje internetovému portálu o 30 % častěji než nejstarší skupina 54-65.
Foto: pixabay.com
Ochota zákazníků ukládat údaje z platebních karet na internetu je velmi nízká. Z výzkumu pro Exactly.cz vyplývá, že celkem 29 % své údaje obchodníkovi svěří pro zrychlení příštích nákupů jen občas. Pouhých 5 % z dotazovaných pak internetovým portálům důvěřuje natolik, že si své platební detaily ukládají na stránkách obchodníka vždy. Až dvě třetiny uživatelů (66 %) si nikdy neukládá své platební údaje při nákupu kartou online.

Platba přes hranice jen se zvýšenou opatrností
Respondenti průzkumu pro Exactly.cz dávají najevo také zvýšenou opatrnost při platbě do zahraničí - objevuje se u více než poloviny dotazovaných. Až 56 % zákazníků potvrdilo alespoň občasné obavy při platbě kartou do zahraničí. Pouze pětina respondentů z transakce obavy nemá, čtvrtina z nich pak pro zahraniční platby kartu nepoužívá. "Zahraniční transakce přes platební kartu uskuteční dříve či později takřka tři čtvrtiny zákazníků. Přesto má však většina z nich vůči službě výhrady. Situace v případě ukládání platebních údajů je podobná; zákazníci o této možnosti většinou vědí, ale zdráhají se ji využít v domnění, že jde o rizikovou službu," říká Michal Šejba, regional manager společnosti Exactly.

Muži jsou důvěřivější, rozhoduje hlavně věk
Funkci ukládání platebních údajů v rámci platebních bran a e-shopů důvěřují muži o třetinu více než ženy. Důležitým faktorem je také věk; své údaje internetovým obchodníkům svěří zhruba polovina uživatelů ve věkové kategorii 18-26 let, zatímco v kategorii 54-65 se jedná jen o 22 % z dotazovaných. Starší generace (uživatelé nad 45 let) rovněž vykazují častější obavy v případě plateb do zahraničí než jejich mladší protějšky, a to až o 10 %.

Autor: Ondřej Hubatka

Další články z rubriky Ekonomika

Pražský dopravní podnik zrekonstruuje další tramvajovou trať, tentokrát ve Starostrašnické ulici a V Olšinách

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rekonstrukcích tramvajových tratí v Praze, tentokrát ve Strašnicích. Ve čtvrtek 4. 6. 2020 ráno zahájí práce na druhé a hlavní etapě rekonstrukce tratě ve Starostrašnické ulici a V Olšinách, která ...

Úřad práce pomůže propouštěným v celé ČR v rámci projektu Outplacement

Na čtyři tisícovky zaměstnanců, kteří obdrželi výpověď, dostanou prostřednictvím nového národního projektu "OUTPLACEMENT" šanci získat v co nejkratším ...

Česká republika hospodařila ke konci května se schodkem 157,4 miliardy korun

Hospodaření státního rozpočtu za pět měsíců skončilo deficitem ve výši 157,4 mld. Kč. Po očištění o příjmy z Evropské unie a finančních mechanismů, st ...

Sněmovna schválila novelu zákoníku práce, o jedno místo se bude moci podělit více pracovníků

Poslanecká sněmovna dnes ve třetím čtení schválila novelu zákoníku práce. Součástí novely je zejména ukotvení sdíleného pracovního místa. Tato novinka ...

Loni bylo vydáno nejvíce pracovních neschopenek za 10 let

V roce 2019 bylo nově nahlášeno 1 914,8 tis. případů pracovní neschopnosti pro nemoc a úraz. Oproti roku 2018 přibylo 65,3 tis. případů. Již tradičně ...

Doporučujeme



Čtvrtek 4.6.2020
Počasí v ČR
Počasí v regionech »