InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Semináře pro zájemce o soutěž Regionální potravina

19.02.2020
PRAHA - Producenti potravin v jednotlivých krajích se budou moci opět ucházet o značku Regionální potravina. Blíží se totiž jedenáctý ročník stejnojmenné prestižní soutěže. Aby byli zájemci na klání o ocenění, které propůjčuje vybraným potravinám značku kvality, výjimečnosti a původu surovin, co nejlépe připraveni, pořádá pro ně Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) spolu s Ministerstvem zemědělství (MZe) a dozorovými orgány bezplatné semináře "Jak správně značit potraviny?".
Foto: regionalnipotravina.cz
Cílem těchto seminářů, na kterých vystoupí zástupci SZIF, MZe, Státní zemědělské a potravinářské inspekce a Státní veterinární správy, je předat výrobcům nejen informace k účasti v soutěži, ale také seznámit je s novými legislativními úpravami v potravinářství. Dozorové orgány dále vysvětlí, jaké jsou největší problémy s označováním výrobků a předvedou i praktické příklady. S přednášejícími bude možné konzultovat také konkrétní případy značení jednotlivých výrobků. První seminář se koná 5. března v Plzni, poslední 16. dubna v Olomouci. Zájemci se mohou přihlásit na www.foodnet.cz/rp.

Pokud jste malý nebo střední producent potravin a umíte z místních surovin vyrobit kvalitní výrobek, pak se určitě do soutěže Regionální potravina přihlaste. Ve 13 krajích ČR bude porota vybírat vítěze v každé z devíti kategorií. Produkty, které se utkají o ocenění, musí být v daném kraji vyrobeny, a to z místních surovin. Jejich podíl je stanoven nejméně na 70 %; hlavní surovina přitom musí být 100% tuzemského původu. Značka se udílí na 4 roky a v současné době ji má 413 výrobků od 317 výrobců. Regionální potravina je projekt Ministerstva zemědělství; SZIF značku administruje.

Proč usilovat o značku Regionální potravina? Přispívá k propagaci výrobku a jeho důvěryhodnosti v očích spotřebitelů. Soutěž je doprovázena informační kampaní, která má za cíl podpořit domácí producenty lokálních potravin a motivovat zákazníky k jejich nákupu v obchodech, na farmářských trzích či přímo u výrobců. Oceněné výrobky a jejich producenti získají kromě možnosti využívat značku Regionální potravina také další podporu, například prezentaci v propagačních materiálech, účast na výstavě Země živitelka či dalších veletrzích, ochutnávkách na různých akcích v krajích a podobně. Zároveň je doprovázeno komunikací v tisku, sociálních sítích, televizi a rádiích.

Více informací je k dispozici na www.regionalnipotravina.cz.
Autor: Mgr. Lenka Rezková

Další články z rubriky Regiony

Kilometry naděje pro Lianku a Vladimíra

Liberec, 26.04.2024 - S podporou dopravní společnosti ATRA TRANS s.r.o. otevírá nadace Kilometry naděje již čtvrtým rokem své brány a představuje příběh Lianky a Vladimíra. Oba na první pohled rozdílné příběhy, ale s jedním společným snem. Znovu se ...

Rada Karlovarského kraje odsouhlasila rozdělení dotací na podporu aktivit v oblasti cestovního ruchu

Do oblasti cestovního ruchu míří další prostředky z kraje. Celkem si žadatelé mezi sebou rozdělí 3,1 milionu korun. Peníze směřují nejenom do certifik ...

Jihočeši posílají do soutěže Adapterra Awards 8 projektů z regionu

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dřív, než je obvyklé. Přesně to je ukázkou extrémů počasí, které nás v budoucnu čekají a které nás ...

Středočeský kraj se ostře ohrazuje proti návrhu MČ Prahy 6 týkající se regulace dopravy při příjezdech z kraje

Rada Středočeského kraje na svém včerejším jednání přijala usnesení, ve kterém se ostře ohrazuje proti návrhu městské části Prahy 6 v souvislosti s pl ...

Praha zprovoznila další část cyklostezky A1 mezi Stromovkou a ulicí Varhulíkové

Hlavní město prostřednictvím Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK) otevřelo novou část páteřní cyklotrasy A1 od mostu Barikádníků po ulici Va ...

Doporučujeme



Pátek 26.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »