InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí

07.11.2019
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zde začala s modernizací hned na několika místech v okolí Teplic. Dokončení prací přinese nejen zvýšení traťové rychlosti, bezpečnosti provozu a komfortu pro cestující, ale díky elektrizaci také možnost přímého spojení Litvínova s krajskou metropolí. Slavnostní zahájení tří předmětných staveb se uskutečnilo dnes v Teplicích.
Ilustrační snímek | Foto: ČD
Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova - Litvínov
Dopravní koncept Ústeckého kraje počítá mimo jiné se zavedením přímých elektrických vlaků z centra regionu až do Litvínova. Součástí revitalizace trati z Oldřichova u Duchcova do Litvínova je proto i vybudování trakčního vedení na dosud neelektrizovaném 1,5 kilometru dlouhém úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem. Právě zde začaly letos první výluky, které potrvají do 2. prosince.

Stavební práce potrvají dva roky, úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati. Ke zvýšení kultury cestování ve všech stanicích a zastávkách přispějí nová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude plně bezbariérový. Vyšší bezpečnost provozu zajistí elektronické zabezpečovací zařízení 3. kategorie, traťová rychlost se zvýší až na 100 km/h. Dopravu budou dálkově řídit dispečeři ze stanice Louka u Litvínova. Dokončení je naplánováno na červenec 2021.

Celkové investiční náklady akce s názvem Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova - Litvínov činí 1 131 096 824 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014-2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 809 499 350 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby je společnost OLDA EŽ+EDIKT tvořená firmami Elektrizace železnic Praha (správce společnosti) a EDIKT.

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Oldřichov u Duchcova - Bílina
Cílem stavby je kompletní rekonstrukce výše zmíněného úseku, která umožní zvýšení traťové rychlosti až na 140 km/h. To přinese zkrácení jízdních dob vlaků. Práce budou zahrnovat úpravu kolejí v celé železniční stanici Oldřichov u Duchcova, na vlečce do Duchcovské svařovny, na napojení odbočujících tratí na Litvínov a Teplice lesní bránu a samozřejmě na dvoukolejném traťovém úseku Oldřichov u Duchcova - Bílina.

Kvůli rekonstrukci v železniční stanici Oldřichov u Duchcova se pro snazší přístup cestujících přesunou nástupiště do části kolejiště ve směru na Bílinu. Tam vznikne nová zastávka Jeníkov-Oldřichov. V této souvislosti se vybuduje nový podchod pod železniční tratí, který umožní přístup cestujících na jednotlivá nástupiště.

Součástí rekonstrukce je také vybudování nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, nového trakčního vedení, osvětlení, elektrického ohřevu výhybek, dále výstavba nástupišť v normové výšce 550 milimetrů nad traťovou kolejí a zajištění bezbariérového přístupu v rekonstruovaných zastávkách. Výrazných změn se také dočká zastávka Duchcov. Termín dokončení celé stavby je v červnu 2022.

Celkové investiční náklady akce s názvem Zvýšení traťové rychlosti v úseku Oldřichov u Duchcova - Bílina činí 2 382 877 630 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014-2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 1 548 357 013 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby je Společnost Oldřichov tvořená firmami STRABAG Rail (správce společnosti), OHL ŽS a Monzas.

Rekonstrukce železniční stanice Řetenice
V případě Řetenic se počítá nejen s modernizací této stanice, ale také částí navazujících úseků do Oldřichova u Duchcova a do Lovosic. V samotných Řetenicích je navrženo ostrovní nástupiště dlouhé 120 metrů a vnější nástupiště s délkou hrany 50 metrů. Přístup na ně bude přes stávající lávku doplněnou o schodiště a dva výtahy. Realizovat se bude rovněž nové staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Hotovo bude v srpnu příštího roku.

Celkové investiční náklady akce s názvem Rekonstrukce železniční stanice Řetenice činí 945 099 712 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014-2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 706 174 589 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby je Společnost ChT+EŽ Řetenice tvořená firmami Chládek & Tintěra (správce společnosti) a Elektrizace železnic Praha.
Zdroj: SŽDC

Další články z rubriky Regiony

Horská služba Beskydy narazila soudek piva z vlastního ležáckého tanku

Nošovice - Ležácký tank Horské služby Beskydy vydal svůj chmelový poklad. Výroční ocenění Radegastův Strážce Hořkosti za rok 2023 již Horská služba Beskydy obdržela. Nyní si slavnostně převzala ve speciálním dřevěném soudku symbolickou várku piva ...

Festival Maker Faire Prague letos ohromí malé i velké vynálezce a inovátory obrovskými instalacemi

PRAHA - Festival kreativity Maker Faire chystá v Praze program pro fanoušky vynálezů a novodobého kutilství. Hlavním cílem je ukázat všem, že můžou tv ...

Počerady dostaly další výjimku na toxickou rtuť. Nevládní organizace a místní spolky se odvolají

Úředníci Ústeckého kraje rozhodli o prodloužení rozsáhlé výjimky z limitu na ochranu zdraví lidí před vypouštěním rtuti z uhelné elektrárny Počerady z ...

Magistrát města Brna a Česká pošta otevřeli první třípřepážkovou poštu Partner

V pondělí 6. května byla v Brně v Orlí ulici slavnostně otevřena první třípřepážková pošta Partner v České republice. Provozovat ji bude Magistrát měs ...

Letiště Praha podepsalo smlouvu na projekční práce pro rozšíření terminálových kapacit

Letiště Praha podepsalo smlouvu, která přibližuje realizační plány dalšího rozvoje. Dokument se týká zejména projekčních příprav se záměrem rozšíření ...

Doporučujeme



Pondělí 6.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »