InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Nová trať přispěje ke zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Českými Budějovicemi

12.05.2019
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala zhotovitele modernizace dalšího úseku čtvrtého železničního koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. Zakázku za téměř 3,9 miliardy Kč bez DPH bude realizovat sdružení firem Soběslav - Doubí, které tvoří společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CS a Metrostav. Zahájení stavebních prací se předpokládá v září letošního roku, do dubna 2023 vznikne místo původní trati téměř v celém úseku novostavba vedená v souběhu s dálnicí D3.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Stavba navazuje na modernizaci úseku z Veselí nad Lužnicí do Soběslavi, která proběhla v letech 2014 a 2015. Nová trať umožní rychlost 160 km/h, přinese zvýšení kapacity a díky zdvoukolejnění dosud jednokolejné trati odpadne také nutné křižování vlaků v Soběslavi a Roudné. "Zahajujeme modernizaci jednoho z posledních úseků čtvrtého železničního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Po jejím dokončení se jízdní doba expresu z Českých Budějovic do Prahy přiblíží hranici hodiny a tři čtvrtě. Poté bude zbývat už jen přestavba úseku ze Ševětína do Nemanic, na jejíž přípravě intenzivně pracujeme," uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Délka nové trati bude 8,8 kilometru, zhruba polovina povede v těsném sousedství dálnice D3. Ve stanici Soběslav bude zrušen současný železniční přejezd a nahrazen podchodem pro pěší. Těsně za stanicí ve směru na Doubí u Tábora bude následovat 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Na něj naváže přemostění Černovického potoka 830 metrů dlouhou estakádou, další estakáda o délce 263 metrů překoná Kamenný rybník.

Nejvyššího místa trať dosáhne v oblasti nové zastávky Myslkovice v místě podjezdu pod silnicí do Janova. Významným příspěvkem životnímu prostředí bude tunelový most převádějící nad železnicí biokoridor v lokalitě Hluboká. U zastávky Doubí u Tábora se trať přiblíží ke staré stopě. Na nové přeložce nebudou žádné železniční přejezdy, její výstavba se téměř nedotkne provozu vlaků mezi Soběslaví a Táborem. Výluky budou nutné až při napojování nové trati na původní.

Projekt je navržen ke spolufinancování EU v rámci Operačního programu Doprava 2014-2020, maximální výše podpory EU bude tvořit 82,84% z celkových uznatelných nákladů. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
Autor: szdc.cz

Další články z rubriky Regiony

Horská služba Beskydy narazila soudek piva z vlastního ležáckého tanku

Nošovice - Ležácký tank Horské služby Beskydy vydal svůj chmelový poklad. Výroční ocenění Radegastův Strážce Hořkosti za rok 2023 již Horská služba Beskydy obdržela. Nyní si slavnostně převzala ve speciálním dřevěném soudku symbolickou várku piva ...

Festival Maker Faire Prague letos ohromí malé i velké vynálezce a inovátory obrovskými instalacemi

PRAHA - Festival kreativity Maker Faire chystá v Praze program pro fanoušky vynálezů a novodobého kutilství. Hlavním cílem je ukázat všem, že můžou tv ...

Počerady dostaly další výjimku na toxickou rtuť. Nevládní organizace a místní spolky se odvolají

Úředníci Ústeckého kraje rozhodli o prodloužení rozsáhlé výjimky z limitu na ochranu zdraví lidí před vypouštěním rtuti z uhelné elektrárny Počerady z ...

Magistrát města Brna a Česká pošta otevřeli první třípřepážkovou poštu Partner

V pondělí 6. května byla v Brně v Orlí ulici slavnostně otevřena první třípřepážková pošta Partner v České republice. Provozovat ji bude Magistrát měs ...

Letiště Praha podepsalo smlouvu na projekční práce pro rozšíření terminálových kapacit

Letiště Praha podepsalo smlouvu, která přibližuje realizační plány dalšího rozvoje. Dokument se týká zejména projekčních příprav se záměrem rozšíření ...

Doporučujeme



Pondělí 6.5.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »