InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

V kurzu jsou emoční akce na netradičních místech odrážející současný blahobyt

15.01.2019
PRAHA - Tajemství úspěchu eventu, vedle jeho hodnotné náplně, spočívá také v tom, zda jde s dobou. Lidé v letošním roce budou vyhledávat takové, které odráží blahobyt, jsou bohaté na emoce, konají se na netradičních místech, a používají nejnovější digitální technologie.
Ilustrační snímek | Foto: promoteri.eu
Veletrhy, vzdělávací, zábavní, ale i společenské, zaměstnanecké či klientské akce, respektive eventy všeho druhu se v současné době neobejdou bez dokonalého naplánování, vhodného tematického zaměření a perfektního řízení. "Účastníci si události chtějí maximálně užít, a proto nejsou benevolentní k chybám. V současné době jich totiž existuje tolik, že si mohou vybírat, které navštíví, a komu dají při plánování svých aktivit přednost. Chce-li pořadatel eventů zůstat dominantní na nasyceném trhu, musí je neustále vylepšovat, získávat zkušenosti účastníků a oslovovat nové publikum," komentuje vývoj s akcemi pro letošní rok Vít Krčmář, jednatel agentury Promoteri.eu. Zde jsou hlavní trendy eventů pro rok 2019.

Zážitky se neobejdou bez personalizace
Lidé chtějí trávit více času v rodinném kruhu. Tomu je nutné se přizpůsobit. Na akci tak může vyrazit početnější skupina, a to včetně babičky, dědečka a dětí. Každý člen by si na akci měl najít něco svého. Neméně důležité je zážitek personalizovat. Až tři čtvrtiny lidí totiž opakovaně vyhledává a navštěvuje akce, které zná z minulosti. I ty je však vhodné přizpůsobit konkrétním potřebám. "Návštěvníci tak často hledají více než jen dobře známou akci. Čím dál tím častěji se zaměřují na konkrétní věci, jako nový nebo jedinečný způsob, jak rozbít každodenní rutinu, a tak zažít něco jiného," vysvětluje Vít Krčmář.

Na pořad dne přicházejí netradiční místa
Vytvoření jedinečného zážitku pro účastníky začíná výběrem správného místa. Zde platí, že čím více bude prostor netradiční, tím lépe. Lidé chtějí jedinečné zážitky, a proto poptávka po těchto místech v loňském roce stoupla několikanásobně. Pořádání události v netradičním prostoru je nezapomenutelné, a navíc jedinečná místa jsou mnohdy univerzálnější, což usnadňuje přizpůsobení prostoru konkrétním účelům.

Gastronomie není jen jídlo
Čím více gastronomie, tím lépe. Na akci nesmí chybět jídlo a nápoje. Pokud bude k dispozici bohatý výběr, tím návštěvníci akce budou šťastnější. Existuje však strategičtější důvod nabídnout jídlo například na festivalu: "Podle dostupných studií až 84 % návštěvníků food festivalu pravděpodobně pořídí fotky jídla na akci, a bude je sdílet se svým digitálním okolím," podotýká Vít Krčmář. Vhodné je zapojit účastníky do interaktivních formátů, jako jsou ukázky vaření nebo soutěže. Stačí přivézt kuchaře či si najmout oblíbenou místní restauraci, která se vším pomůže. Když už mluvíme o jídle, 99 % mileniálů říká, že doporučují vinařství, pivovar nebo restauraci na základě vlastní zkušenosti z festivalu. Toto číslo je velkou motivací pro sponzory potravin a nápojů, kteří se na oplátku akce účastní.

RFID, AI a VR pronikají do eventů
Bez digitálních technologií se dnes už obejde málokdo. I proto jejich přítomnost návštěvníci na akcích vyžadují. Letošním hitem bude RFID (radiofrekvenční identifikace) prostřednictvím náramků, které nejsou určené pouze pro hudební festivaly. RFID dokáže vylepšit event mnoha různými způsoby - vyřeší identifikaci návštěvníků u vstupu, umožní opakovaný vstup, poskytne snadný, personalizovaný přístup k více zónám v rámci události, umožní propojit RFID náramky s platebními kartami a tak zajistí rychlé platby na místě, a navíc mohou být nosiči promočních informací. Z dostupného zahraničního průzkumu mezi 5 tisíci lidmi vyplývá, že 17 % těch, kteří pravidelně navštěvují festivaly jsou zvyklí používat RFID náramky pro vstup na festivaly a bezhotovostní nákupy.

Odvětví různých událostí již léta skrývá velký potenciál v AI (umělé inteligenci), ale nyní se konečně stává součástí každodenního života mnoha lidí. Zatímco většina z nás stále nemá robotické pomocníky, nebo chytrou ledničku upozorňující na to co v ní chybí, jsme v kontaktu s různými asistenty jako je Alexa, Cortan, Google Now či Siri. Použitím AI se strojovým učením se pomocníci dokáží učit. Organizátoři progresivních událostí tak nyní začínají používat AI pro komunikaci prostřednictvím tzv. chtabotů, kteří mohou rychleji reagovat na základní otázky účastníků eventu prostřednictvím aplikace vyvinuté přímo pro konkrétní událost, nebo dokonce před událostí prostřednictvím platforem, jako je Facebook Messenger. Stejně tak může server pro porovnávání AI interpretovat data, která účastníci synchronizovali s aplikací události z profilů sociálních médií, jako je LinkedIn a Facebook. Pomocí toho je možné vydat doporučení, která nejlépe vyhovují zájmům účastníka.

Dalším prvkem, který se již nyní na vybraných akcích nachází je VR (virtuální realita). Řada pořadatelů akcí začala experimentovat s novými a inovativními možnostmi. VR v nich hraje výsostní postavení a nabízí jistý způsob, jak zákazníky přitáhnout na něco netradičního. Tak je navíc možné nejen prezentovat dostupné možnosti virtuální reality, ale také prostřednictvím ní přímo ukázat vybrané produkty a služby vyzkoušet na vlastní kůži, a to, aniž by museli návštěvníci někam chodit.

"Pro dokonalé zajištění akce, na kterou by lidé vzpomínali, jsou však stále nejdůležitější lidé. A proto je více než vhodné mít tým, na který se lze spolehnout. Specializované agentury toto dokáží do puntíku splnit. Proto i my jsme v loňském roce investovali do spolupráce a rozvoje lidí. Předpokládáme, že v letošním roce tomu nebude jinak. Také jsme zaznamenali zvýšenou poptávku po realizacích akcí na klíč. Zde jsme zareagovali tím, že jsme otevřeli novou službu - eventy na klíč. Jen správný parťák totiž dokáže posunout akce o krok dále," uzavírá Vít Krčmář, jednatel agentury Promoteri.eu.

Další články z rubriky Regiony

Kilometry naděje pro Lianku a Vladimíra

Liberec, 26.04.2024 - S podporou dopravní společnosti ATRA TRANS s.r.o. otevírá nadace Kilometry naděje již čtvrtým rokem své brány a představuje příběh Lianky a Vladimíra. Oba na první pohled rozdílné příběhy, ale s jedním společným snem. Znovu se ...

Rada Karlovarského kraje odsouhlasila rozdělení dotací na podporu aktivit v oblasti cestovního ruchu

Do oblasti cestovního ruchu míří další prostředky z kraje. Celkem si žadatelé mezi sebou rozdělí 3,1 milionu korun. Peníze směřují nejenom do certifik ...

Jihočeši posílají do soutěže Adapterra Awards 8 projektů z regionu

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dřív, než je obvyklé. Přesně to je ukázkou extrémů počasí, které nás v budoucnu čekají a které nás ...

Středočeský kraj se ostře ohrazuje proti návrhu MČ Prahy 6 týkající se regulace dopravy při příjezdech z kraje

Rada Středočeského kraje na svém včerejším jednání přijala usnesení, ve kterém se ostře ohrazuje proti návrhu městské části Prahy 6 v souvislosti s pl ...

Praha zprovoznila další část cyklostezky A1 mezi Stromovkou a ulicí Varhulíkové

Hlavní město prostřednictvím Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK) otevřelo novou část páteřní cyklotrasy A1 od mostu Barikádníků po ulici Va ...

Doporučujeme



Sobota 27.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »