InfoDnes.cz » Zpravodajství » Regiony

Z ulic začínají mizet neoprávněná reklamní zařízení

14.12.2018
PRAHA - Odbor hospodaření s majetkem Magistrátu hl. m. Prahy dosáhl úspěchu v letitém soudním sporu s reklamní společností euroAWK a její sesterskou společností ORIS. Na základě platných exekučních příkazů vydaných v listopadu tohoto roku již započaly práce na odstranění neoprávněných reklamních zařízení těchto společností umístěných podél důležitých pražských dopravních tepen. Do konce roku 2018 jich z hlavního města zmizí prvních 50, dalších více než 400 bude následovat na počátku roku 2019.
Praha | Foto: pixabay.com
Soudní spory s oběma společnostmi začaly již v roce 2010 po řádném ukončení smluvních vztahů. EuroAWK a ORIS využívaly pozemky hlavního města Prahy zejména u důležitých dopravních komunikací k umístění svých reklamních zařízení, tzv. billboardů.

"Ve snaze o zachování možnosti lukrativně užívat pozemky hlavního města Prahy společnosti euroAWK a ORIS využily veškeré dostupné procesní prostředky včetně řady mimořádných opravných prostředků a délka soudních řízení se tak neúměrně protahovala. Považujeme za velký úspěch, že se po tak dlouhé době přešlo od slov k činům a neoprávněná reklamní zařízení jsou postupně odstraňována," uvedl ředitel odboru hospodaření s majetkem Jan Rak.

"Praha tímto pokračuje ve strategii očistit město od reklamního smogu, který narušuje její autentický ráz a ničí její charakter. Navíc tento postup přinese zvýšení kvality veřejných prostranství pro Pražany a větší bezpečnost, v tomto konkrétním případě zejména dopravní bezpečnost, na klíčových dopravních tepnách. Tyto prostory jsou v současné době nadměrně využívány k prezentaci různých reklamních sdělení," dodal radní pro oblast majetku Jan Chabr.

Rada hl. m. Prahy již začátkem roku 2017 schválila, že z Pražské památkové rezervace zmizí všechny reklamní nosiče a v dalších částech Prahy budou muset reklamní zařízení splňovat přísná regulativní opatření. Od počátku roku 2018 pak platí rovněž přísnější pravidla pro realizaci samotných reklamních sdělení, které připravil Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Z některých míst reklama zmizí zcela. Rovněž zmizí některé druhy velkoformátových reklamních tabulí. Nová pravidla též upravují, jakým způsobem reklamu umisťovat, aby v městském prostředí působila méně rušivě.

Další články z rubriky Regiony

Kilometry naděje pro Lianku a Vladimíra

Liberec, 26.04.2024 - S podporou dopravní společnosti ATRA TRANS s.r.o. otevírá nadace Kilometry naděje již čtvrtým rokem své brány a představuje příběh Lianky a Vladimíra. Oba na první pohled rozdílné příběhy, ale s jedním společným snem. Znovu se ...

Rada Karlovarského kraje odsouhlasila rozdělení dotací na podporu aktivit v oblasti cestovního ruchu

Do oblasti cestovního ruchu míří další prostředky z kraje. Celkem si žadatelé mezi sebou rozdělí 3,1 milionu korun. Peníze směřují nejenom do certifik ...

Jihočeši posílají do soutěže Adapterra Awards 8 projektů z regionu

První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dřív, než je obvyklé. Přesně to je ukázkou extrémů počasí, které nás v budoucnu čekají a které nás ...

Středočeský kraj se ostře ohrazuje proti návrhu MČ Prahy 6 týkající se regulace dopravy při příjezdech z kraje

Rada Středočeského kraje na svém včerejším jednání přijala usnesení, ve kterém se ostře ohrazuje proti návrhu městské části Prahy 6 v souvislosti s pl ...

Praha zprovoznila další část cyklostezky A1 mezi Stromovkou a ulicí Varhulíkové

Hlavní město prostřednictvím Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK) otevřelo novou část páteřní cyklotrasy A1 od mostu Barikádníků po ulici Va ...

Doporučujeme



Neděle 28.4.2024
Počasí v ČR
Počasí v regionech »